Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1.9 TDI 90km 1z 1996r. sedan TUNING


vil96

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chciałbym żeby ktoś mi doradził co i po kolei powinienem zrobić, kupić. Posiadam Audi A4 B5 1.9 TDI o mocy 90km z 1996 r. w sedanie , o kodzie silnika: 1Z, z przebiegiem 270tys. km. Mam do wydania ok 3 tys. zł max 3,5. Chciałbym uzyskać z niego dużą moc (nie należę do osób które cisnął w pedał ile się da, decyduje się na modyfikację ponieważ przy 90km naprawdę samochód ma dużego muła a jadąc muszę czekać do doborową sytuację do wyprzedzenia). Jaka najwieksza moc można uzyskać ( dla mnie jakby było 130-150 to już jest super ale więcej lepiej).

Pytania:

1. Czy przy takim przebiegu(270tys. km[oryginalny przebieg]) i roczniku opłaca się jeszcze go tuningować?

2. Czy dałoby się w grać mapę od 110km wersji B5 a potem chipować do wiekszej mocy?

3. W jakiej kolejności powinienem kupować poszczególne części i chipować i jakie konkretnie polecacie (wtryski, pompy, turbina, itd., ...)?

4. Ile maksymalnie mógłbym uzyskać z poszczególnych modernizacji?

5. Czy wycięcie katalizatora też podniesie jego akcelerację, jak nie to, czemu to służy (oprócz wytwarzania spalin)?

PS. Powinno pojawić się pytanie po co ci taka moc jesli "nie jestes osoba ktory cisnie w pedal ile sie da". :)

Proces tuningu oczywiście w warsztacie w którym się tym zajmują. Zapytałbym ich, ale na tym forum znajdę fanów Audi którzy dzięki własnemu doświadczeniu mogą coś poradzić.

Z góry, DZIĘKUJĘ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj:)

Na początek diagnostyka silnika czyli robisz logi , jesli nie wiesz jak to na forum wszystko jest opisane co do czego i jak to zrobic:)

1. Jeśli masz 270tys i był normalnie użytkowany to dopiero silnik sie dotarł, ja mam 350 i wątpie ze to prawdziwy i niema żadnych problemów:P

2. Nie wgrywa sie mapy od 110 i potem czipuje można wsadzic ecu ze 110km bo ma 16bit a ty masz 96r 1z czyli masz ecu 8bit a nie wszyscy robią "cziptuning" na starym ecu

3. Jeśli chcesz zmieniać turbinę to musisz także zmienić sterowanie turba otóż masz turbinę t15 bez zmiennej geometrii a jak chcesz coś większego np, z awx-a (130km) jest to turbina ze zmieną geometrią sterowana podciśnieniem na moce ok 160-170km, jeśli chodzi o kolejność to twoja ori pompa jak w dobrym stanie (logi) powina wydolić max 160km na wtryskach 0.216 i innej turbinie

4. Jak chcesz tanio to wtryski z afn-a 110km + soft = max 130, wtryski 216 + soft = max 140, wtryski 216 + pompa 11 + turbo awx = 160/170 tylko do tego sporo modernizacji, oczywiście musisz sie liczyć z tym że sprzęgło jest pewnie nie wymieniane i może paść nawet za tydzień na serii, także każda dodatkowa ingerencja w podniesienie mocy obciąża sprzęgło wiec warto mieć odłożone pieniądze na nowe:)

5. Kata wywal, mocy ci to nie da chyba że jest mocno zapchany ale udrożni wydech i odciążysz turbinę, do tego wywal egr bądź zmień kolektor ssący na awx z flanszą omijającą egr,ponieważ zasyfia on cały kolektor i kanały w głowicy :)

Pomyślnego Modzenia :)

Edytowane przez baca2309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz krok po kroku opisane w wątku nt. podnoszenia mocy, dosłownie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do jakiej mocy wystarczają wtryski 0.185 w ahu przy większej turbinie ( gt1549s) ?
dziękuje za odpowiedź

Edytowane przez maniekaudia4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że dasz wiesze turbo to nic nie da bo paliwa nie będzie:)

widze teraz wszyscy gt pakują :D

Edytowane przez baca2309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty zapoczątkowałeś a teraz wszyscy ją wrzucają :P JA w swoim 1Z na wtryskach 216 i turbinie gt1549s miałem 141km i 318nm. Pompe miałem trochę przemęczoną ori 1Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech pakują :D taka ostatnia alternatywa na WG, ale słaba jest trzeba czegoś większego poszukac:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko te moje 141km było na wtryskach 216. Też tak mówiłem, i po kilku dniach mi było mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...