Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana silnika BPW na AVF (B6) vs. usuwanie wałków wyrównoważających


Rafa(ł)

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Audi maniacy :)

Mam pewien dylemat. Otóż co się bardziej opłaca w B7.
Biorąc pod uwagę,że silniki w B7 140 i 170KM są dość awaryjne z powodu tych nieszczęsnych wałków, zastanawiam się co by było lepsze, wymienić silnik ten BPW czy BLB na AVF pochodzący z B6 (gdzieś czytałem,że są to praktycznie te same silniki tylko w B7 dołożyli te wałki). Jak wiadomo te AVF są 100x trwalsze niż te z B7 :)

Każda opinia mile widziana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16v nie zamienisz P&P ... 8v jest w zasadzie P&P i osobiście uważam, że ma to sens w momencie kiedy silnik odpowie posłuszeństwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16v nie zamienisz P&P ... 8v jest w zasadzie P&P i osobiście uważam, że ma to sens w momencie kiedy silnik odpowie posłuszeństwa

czyli co, myślisz,że lepiej się opłaca wywalać wałki i dać pompę od 1,9?

16V ma inną budowę,że nie da się jej zmienić na AVF?

Edytowane przez Rafa(ł)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


16v nie zamienisz P&P

czym sie różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p&p przelozysz tylko silnik 2.0 tdi bpw to jest 8 zaworowy. wszystko pasuje bez przerabiania.ja zrobilem taki manewr u siebie wywalilem 2.0 i wsadzilem 1.9 tdi avf. mam juz zrobione 2500km po wymianie i lata jak zly. jak szukasz a4 b7 to wiadomo ze te 2.0 sa w lepszych opcjach. ja uwazam ze lepiej kupic zajechanego 2.0 tdi predzej dostaniesz w sline i wsadzic 1.9 avf. kasa w kieszeni i masz spora opcje. szukam wlasnie takiej dla kumpla z bedziemy mu wsadzac 1.9. a i co wazne silniki 1.9 avf sa wszech obecne i duzooooo tansze wazne zeby kupic zdrowy piec;) a z tym bywa roznie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie: jakie trudności przy zmianie 16v>8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A SWAP ze 170 BRD? Idzie wsadzić w niego AVF? On też jest 8V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRD to motor 16V ... można upchać AVF ale nie jest to P&P jak w przypadku BPW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRD to motor 16V ... można upchać AVF ale nie jest to P&P jak w przypadku BPW.

Faktycznie, wydawało mi się,że to 8V :)

Gdyby wrzucić AVF pod maskę i podnieść trochę moc przez chip? Wyjdzie prawie to samo czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRD to motor 16V ... można upchać AVF ale nie jest to P&P jak w przypadku BPW.

Co jest do przeróbki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co jest do przeróbki?

Odpowiem lakonicznie ... wiele rzeczy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze jak sam nie sprobuje to sie nie dowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od zapoznania się z konstrukcją 8v i 16v i będziesz wiedział

16v nie będzie p&p z 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ze nie jest to juz wiem ale chciałbym sie dowiedziec z czym konkretnie jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak chcesz to zrobić... np pompki ... których się nie wykorzysta itp itd.

Autor tematu zadał konkretne pytanie BPW na AVF ... ta operacja jest w zasadzie P&P bo wykorzystujesz osprzęt BPW. Wkładasz słupek AVF z osprzetem BPW i jazda.. w dużym skrócie ...

Z 16v już jest więcej rzeźby, kompletowania części, przeróbka wiązki itp. Najprostszym rozwiązaniem jest całkowite wyrzucenie tego silnika i wrzucenie w całości AVF'a.

Jest to absolutnie do zrobienia bo już wypraktykowane.

Z BRD jedynie można turbo wykorzystać wszystko inne można odłożyć na półkę i patrzeć bo do AVF się nie nada

Edytowane przez kuba84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy swapie 16v>8v przerzuca sie kompa razem z wiązką czy zostawia i grzebie w sofcie żeby to jeździło?


Wkładasz słupek AVF z osprzetem BPW i jazda.. w dużym skrócie ...

tutaj już bez grzebnięcia softa sie zapewne nie obejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy swapie 16v>8v przerzuca sie kompa razem z wiązką czy zostawia i grzebie w sofcie żeby to jeździło?

Wkładasz słupek AVF z osprzetem BPW i jazda.. w dużym skrócie ...

tutaj już bez grzebnięcia softa sie zapewne nie obejdzie

bubson22 zrobił po swapie BPW na AVF-a już 2,5 kkm i z tego co wiem na razie softu nie zmieniał i wszystko śmiga dobrze :decayed:

Tutaj masz jego temat dotyczący tego właśnie swapa :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/349424-zmiana-silnika-20tdi-bpw-na-19-tdi-avf/

Jak chcesz wkładać AVF-a zamiast 2,0 tdi 16 V , to już łatwo nie będzie , musisz mieć kompletnego AVF-a razem z całym osprzętem, wiązkami , ECU i najlepiej pewnie i zestawem wskaźników, obejdzie się wtedy bez mocnego grzebania w elektronice :P

Poza tym dużo dupereli od części mocujących silnik , po przewody intercoolera, chłodzenia , wspomagania kierownicy , klimatyzacji itp :naughty::P

Żeby to miało sens, to najlepiej znaleźć dawcę B6 z rozjechanym tyłem i wszystko po prostu przerzucić do swojego :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za linka, dużo mi sie rozjaśniło :) no i troche jestem zdziwiony że jeździ to bez korekty sterownika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pompkach z BPW powinno jeździć i to nawet lepiej niż ori AVF bo pompki mają większą wydajność , a jak wałek rozrządu w nowym słupku jest ori AVF ,to krzywki napędzające pompki mają jeszcze większy skok niż w wałku od BPW, bo tam jego część jest zarezerwowana na dotrysk regeneracjyjny DPF-a. :hi: Jednocześnie znika problem z dotryskiem , gdyby sterownik chciał wypalić cegiełkę , mimo że uruchomi cewki pompek , to paliwa nie wtryśnie , bo pompki będą już w fazie napełniania, a nie tłoczenia :P

To co wyżej napisałem tyczy się auta bez DPF-a , jak byś chciał go zostawić , to wałek rozrządu trzeba wymienić na ten od BPW :whistling:

P.S. Bez korekty softu mogą się oczywiście pojawiać błędy od osprzętu którego już nie ma , ale z tego co widać u kolegi, nie powinny mieć wpływu na pracę silnika :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko moja wizja na takiego avfa z osprzętem bpw jest następująca: egr, kat, dpf, przepływka i wszystko co z nimi związane do wyrzucenia fizycznie i w oprogramowaniu, później sofcik i auto na lata.

btw. troche mnie te raporty spalania od kolegi bubsona22 zdziwiły, ori avf powinien mniej palić wydaje mi sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...