zbyszek190 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 witam po przejsciu z polsyntetyka na syntetyk po jakies moze 3000 km zaczelo ubywac strasznie oleju na poczatku w malych ilosciach teraz natomiast duzo bo 100ml na jakies 150km nieraz wiecej km zrobi nie wiem od czego to zalezy moze jak jest zimn to sie tak nie grzeje i wtedy robie wiecej podczas garowania czuc spalony olej na postoju tez czuc czasami dymnie pod obciazeniem a na postoju jak mu sie gwaltownie depnie w gaz i pusci to delikatnie bardzo malo kolor niebieski a tak to wogole nie dymi. takie minimalne wycieki z pod miski i tam kolo rurki turba ale to naprawde znikome po 2 do 3 tygodniach jak auto stalo to byla 100ml ubytku przez te wycieki. turbo ma poł roku .co moge sprawdzic na poczatek widze ze olej sie zrobil troszke czarny po zrobieniu tego mysle zalozyc chlodniczke oleju dla lepszego chlodzenia ale to dopiero po naprawie silnik to 1.8 t ser 150 ogólnie ponad 200km 06.06.2000r anb olej obecny motula 8100 x-clean 5w40 dzieki za odpowiedzi pozdrawiam
audicoman Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Pewnie uszczelniacze na zaworach siadły... Długo auto masz? czemu wcześniej na półsyntetyku jeździłeś? Przecież 1.8 T ma chłodnice oleju (w podstawce filtra oleju).
zbyszek190 Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Opublikowano 12 Maja 2016 Pewnie uszczelniacze na zaworach siadły... Długo auto masz? czemu wcześniej na półsyntetyku jeździłeś? Przecież 1.8 T ma chłodnice oleju (w podstawce filtra oleju). auto posiadam 3 lata. po zakupie oczywiscie byla zmiana oleju mechanik zalal polsyntetyk bo nie wiadomo jaki byl wczesniej .ja tez duzo wiedzy nie mialem na jakim oleju ta jednostka ma pracowac. ostatni czasy i troche poczytalem ze wlasnie ten silnik ma jezdzic na syntetyku wiec zrobilem zmiane chwile pojezdzili i nie bylo jakis ubytkow no i pozniej wieksze sie zaczely robic wszystko tak jak opisalem wyzej. chodzi mi o zalozenie dodatkowej chlodnicy bo ta napewno nie zbytnio ta co jest sobie daje rade szczegolnie kiedy jest naprawde goraco i kiedy silnik dostaje po d*pie
audicoman Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Ludziom po podniesieniu mocy daje radę a Tobie w serii nie daje? chyba że masz moc podniesioną.
sssV Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Dwie opcje: Walniete uszczelniacze zaworow - tylko wymiana, niz z tym nie zrobisz. Objawiaja sie dymieniem auta po postoju. Dym bialy, podobny do pary. Po dodaniu gazu ciemniejszy. Przypieczone pierscienie od jazdy na ujowym oleju = plukanie silnika. Zawsze przed wlasniem innego oleju zwlaszcza po przejsciu z minerala na syntetyk powinno sie plukac silnik.
zbyszek190 Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Opublikowano 12 Maja 2016 Auto po mocnyn programie na starych gratach teraz są nowe graty Turbo z większym kołem kompresji ale program nie poprawiony jeszcze .program przed kupnem był zrobiony i nie było problemow Dwie opcje: Walniete uszczelniacze zaworow - tylko wymiana, niz z tym nie zrobisz. Objawiaja sie dymieniem auta po postoju. Dym bialy, podobny do pary. Po dodaniu gazu ciemniejszy. Przypieczone pierscienie od jazdy na ujowym oleju = plukanie silnika. Zawsze przed wlasniem innego oleju zwlaszcza po przejsciu z minerala na syntetyk powinno sie plukac silnik. tylko jakie rozwiazanie teraz znalezienie magika ktory zmieni gumki bez sciagania glowicy i plukanka przed wymiana sciagniecie glowicy sprawdzenie wymiana popychaczy gumek i plukanka wczesniej i jakie koszta jak ktos sie orientuje i przerabial temat
sssV Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 tylko jakie rozwiazanie terazznalezienie magika ktory zmieni gumki bez sciagania glowicy i plukanka przed wymianasciagniecie glowicy sprawdzenie wymiana popychaczy gumek i plukanka wczesniej i jakie koszta jak ktos sie orientuje i przerabial temat Nie wiem czy da sie zmienic gumki w tym silniku bez demontazu. W jednych sie da w innych nie. Zdjecie glowicy jest lepsza opcja oczywiscie ale i drozsza. Duzo drozsza. Przy okazji moze dojsc jej remont... Czesci policz, koszt roboty od 500 w gore zaleznie co bedzie z glowica. Ja bym na Twoim miejscu postaral sie dojsc co jest winne. Jesli oleju ubywa duzo, auto dymi caly czas to predzej pierscienie. Albo przypieczone albo ich nie ma....
zbyszek190 Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Opublikowano 12 Maja 2016 Tak jak napisałem dymienie pod obciążeniem czasami rzuci chmurkę na postoju na ciepłym nie dymi może jak się gwałtownie wcisnir gaz i puści to minimalne niebieski ale to bardzo mały trzeba bliski wydechu patrzeć żeby ją zobaczyć. A płukanka w niczym teraz nie pomoze
sssV Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 (edytowane) A płukanka w niczym teraz nie pomoze Kolego ja nie mam na mysli wlanie na 10min plukanki za 19pln tylko doglebne plukanie silnika ostra chemia. Bo tylko takie cos pozwoli uwolnic pierscienie jesli sa zapieczone. Warto sprobowac skoro dymi na postoju. Mi takie cos pozwolilo zachowac mniej wiecej 3kpln. Silnik R6 jadl 1l oleju na 1tkm, po wyplukaniu 1l na 10 000km. Edytowane 12 Maja 2016 przez sssV
zbyszek190 Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Opublikowano 12 Maja 2016 Wiem kolego i takiego czegoś bym nie kupował nawet za darmo bym nie wlał. Powiedz mi jeszcze czym plukales albo czym mi ptoponujeszz płukać
sssV Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Do oleju ktory byl w aucie wlalem srodek Liqui Moly 5200. (Jezdzi sie na nim 200km i spuszcza wraz z olejem, nie mylic z LM engine flusch) Spuscilem calosc po tym przebiegu, wlalem olej 5w jakis platinum bo najtanszy i do niego od razu Protec Engine Flush zielony. Silnik pracowal na biegu jalowym z 30 min, co pare minut delikatnie dodawalem gazu, tak do 2krpm. Pozniej wszystko spuscilem i wlalem pelny syntetyk Liqui Moly. Apetyt na olej z absurdalnego 1l/1tkm spadl do 1l/10tkm czyli normy dla tych silnikow. Kilku mechanikow diagnozowalo auto wczesniej i jak pisalem, koszt wymiany pierscieni w tym silniku to ponad 3kzl.... Ja zrobilem za 400zl PS Tych srodkow nie kupisz normalnie w sklepie, trzeba szukac w internetach.
Blaw Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 W Twoim przypadku wydaje mi się że nie zaszkodzi spróbować, bo koszty i tak i tak się szykują, a nuż widelec sssV ma rację i uda się ich uniknąć.
zbyszek190 Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Opublikowano 12 Maja 2016 ten olej platinum co wlales ten 5w to byl syntetyk dzieki za rady i szybkie odpowiedzi napewno tez sprobuje moze akurat uda sie uniknac tak duzych kosztow jak przeprowadze plukanke i te czynnosci to napisze co i jak i czy u mnie pomoglo
sssV Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Wiesz, to czy pomoze zalezy czy winne zuzycia oleju sa zapieczone pierscienie. A moga byc winne ze wzgledu na wczesniejsza jazde na minerale i fakt dymienia na postoju za tym tez przemawia. Jednak jesli pierscienie sa zuzyte a uszczelniacze zaworow stwardniale to nic nie pomoze poza ich wymiana. Sprobowac nie zaszkodzi, czysty, wolny od nagaru silnik to zdrowy silnik.
zbyszek190 Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Opublikowano 13 Maja 2016 (edytowane) Sprawdzalem auto stało jakieś 2dni i odpalilem żadnego dymienia nie zobaczyłem . pod obciążeniem jak odpuściłem gazu to kolegą jakas tam chmurkę zobaczył.zapomnialem wcześniej napisać że wywalalo mi błąd sterowanie ładowania granicy regulacyjnej nie osiągnięta wymieniłem zawór n75bo miałem używkę i było git i dzisiaj wywalilp ten sam błąd skasowwlem i jak narazie nie ma .luzy są na wirniku góra dół i teraz to już sam nie wiem Turbo ma może nie całe pół roku co o tym myślicie jutro zmierze cylindry na ciepłym i zrobię próbę olejowa Edytowane 13 Maja 2016 przez zbyszek190
audicoman Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 Może turbo też puszczać... Turbo regenerowane pewnie więc istnieje ryzyko że zostało to niezbyt dobrze zrobione...
zbyszek190 Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Opublikowano 14 Maja 2016 Turbo swoje dalem zamiast kaucję płacić a oni mi wysłali z taką samą obudowa tylko jest rozwiercane i koło kompresji jest z Audi ty 225km bo tak chciałem .później to ciśnienie sptawdzr i napisze jakie dokładnie luzy są na wirniku bi pasuje mi dokładnie dojść bo mam Turbo jeszcze na gwarancji jak mi się dobrze wydaje pomiar zrobiony 1 cylinder od rozrzadu na sucho 13,80 proba olejowa dobilo do 17 ale jak wyciagnelem zostalo 12 na zegarze 2 cylinder lecac w strone akumulatora 12,90 proba olejowa dobilo do 16,90 zostalo 13 3 cylinder 12.10 dobilo do 16 zostalo 12,20 i czwarty 12.40 dobilo do 18 a zostalo po wyciagnieciu 12 i nastepne luz na wirniku na boki to 2,5 mm prawie i w tipie olej jest tylko teraz pytanie dlaczego taki luz zrobil sie na wirniku turbo ma moze pol roku
sssV Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 Kompresja ladna. Ale turbo to mozesz miec skopane... Luz wirnika jest kasowny cisnieniem oleju ale u Ciebie moze to byc za duzo. Ile tego oleju tam jest?
zbyszek190 Opublikowano 21 Maja 2016 Autor Opublikowano 21 Maja 2016 (edytowane) Jak narazie przejechalem 700km i nie dolewalem. Tylko co z tym luzem bo Turbo mam na gwarancji a zauważyłem że np przy 180km tryb awaryjny błąd sterowanie ciśnieniem ładowania granicy regulacyjnej nie osiągnięta nie dawno przekladalem inne n75 Edytowane 21 Maja 2016 przez zbyszek190
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się