Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana oleju w skrzyni


DejwB5

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej nie planuję wymiany, chcę jedynie dolać, może będzie pracować trochę ciszej. Jak już ktoś wyżej wspomniał, ja także sądze że jeśli ileś tam razy się tego oleju doleje to nie ma on 15 lat bo stopniowo stary miesza się z nowym. Zresztą gdybym nie zauważył że głośniej pracuje to nawet bym nie wiedział że tam jest jakiś olej :polew:

Dobra, dzięki za odpowiedzi. Jakoś na dniach się tym zajmę, obejrzałem go tylko jak miałem okazję i chyba wiem gdzie jest ten wlew, ale chcę podjechać gdzieś gdzie mi to odkręcą bo nie opłaca mi się specjalnie kupować do tego klucza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie jak to jest że spuszczamy gluta, zalewamy świeży olejek z ASO i skrzynie dopada agonia :co:

Ja pytałem się swojego mechanika starszej daty to mówił żeby nie wymieniać oleju w manualu, ewentualnie dolać ubytek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Coś z autopsji odnośnie wymiany oleum w manualu ......

Własnoręcznie wymieniłem olej w skrzyni w 2011r. - w zasadzie profilaktycznie To co z niej wyleciało przypominało ciemną breję a nie olej. Do tej pory żadnych problemów ze skrzynią, nic nie cieknie, nic się nie poci, żadnych dolewek, no i zniknął problem z ciężkim wrzucaniem dwójki w duże mrozy.

Ja pytałem się swojego mechanika starszej daty to mówił żeby nie wymieniać oleju w manualu, ewentualnie dolać ubytek.

Jakbyś go zapytał o wymianę oleju w automacie to pewnie powiedziałby Ci to samo.... Ehh "mechanicy starej daty"... Zatrzymali się w rozwoju na etapie Poloneza Caro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie jak to jest że spuszczamy gluta, zalewamy świeży olejek z ASO i skrzynie dopada agonia :co:

Ja pytałem się swojego mechanika starszej daty to mówił żeby nie wymieniać oleju w manualu, ewentualnie dolać ubytek.

Nie pytaj tylko sam się zastanów, instrukcja jest pisana dla pierwszego właściciela. W obecnym czasie producenci nie są zainteresowani długowiecznością produkowanych aut które maja się sprzedawać i wcale ich nie interesuje, że najzwyczajniej zwykłego Kowalskiego nie stać na nowy samochód. Jak dbasz tak masz, dlatego nie słuchaj głupot ponieważ ludzie co innego mówią, co innego robią a jeszcze co innego jeszcze. Niedawno w internecie był artykuł pt. "Płyny często zapomniane" dot. wszystkich płynów w samochodach gdzie autor wspomniał też o oleju w skrzyni. Poniżej wklejam fragment jak chcesz się więcej dowiedzieć to szukaj go w necie:

"Doskonałym przykładem jest skrzynia biegów, którą przeciętny kierowca zaczyna się interesować dopiero gdy zaczyna hałasować lub pojawią się problemy ze zmianą przełożeń. Zbyt późne dostrzeżenie problemu powoduje, że zwykle nie opłaca się jej naprawiać i trzeba kupić drugą.

Niejednokrotnie powodem takiego stanu rzeczy jest brak lub nieprecyzyjna informacja producenta dotycząca wymiany płynu eksploatacyjnego. Przykładowo zapis treści: "olej w skrzyni biegów - nie wymienia się" mógłby wskazywać na to, że nie należy się nim w ogóle przejmować. Tymczasem kontrola stanu oleju powinna mieć miejsce przynajmniej raz na 2 lata (by nie dopuścić do pracy na sucho), a po 100 tys. km olej warto wymienić, gdyż się starzeje."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...