madmaxog Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Witam kolegów. Szukałem podobnych tematów ale mojego nie znalazłem, więc... Jakiś czas temu przestała się zamykać i otwierać tylna lewa szyba (A4 B5 '97). Sprawdziłem, no tak, przerwany kabel masy. Nie miałem czasu tego ogarnąć i tak z pół roku zeszło. Teraz się zmobilizowałem i dobrałem do złączki na słupku. Zerwał się jeszcze kabel plusowy. Ok. Połączyłem to wszystko zgodnie z kolorami i szyba działa, lecz odwrotnie. Przy opuszczaniu zamyka , a po naciśnięciu włącznika (kierowcy i pasażera) w górę - otwiera. Ki diabeł? Zamieniłem kable (wbrew kolorom) i wtedy już nic nie podnosiło. Z powrotem połączyłem i dalej działa, lecz odwrotnie. Myślę , że trzeba jakoś sterownik nauczyć w którą stronę ma zamykać ale nie wiem czy tak się robi i jak. Dodam jeszcze, że właśnie odpada zamykanie z pilota, bo funkcja domykania właśnie przy zamykaniu otwiera tą szybę i kibel. Jeśli natomiast zamykam z zamka nic się nie dzieje i jest ok. Jak ten problem ugryźć? Pewno to jakaś błaha sprawa , ale nie wiem jak to naprawić. Pozdrawiam Marek.
Mateuszek1001 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 A przed popsuciem tego działało poprawnie ? Nie jest czasem odwrotnie nawinięta linka na ten zabierak przy silniku ?
madmaxog Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 A przed popsuciem tego działało poprawnie ? Nie jest czasem odwrotnie nawinięta linka na ten zabierak przy silniku ? Przed popsuciem było wszystko ok. Nie rozbierałem drzwi, szyba lekko się zamyka, linka nie trzeszczy czyli mechanizm w porządku. Problem pewno tylko w elektryce.
Mateuszek1001 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Tam jest silnik na prąd stały wiec na pewno da sie zmienić polaryzacje, pomierz multimetrem czy na pewno masa to - a ten drugi to 12V
madmaxog Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Opublikowano 20 Maja 2016 Tam jest silnik na prąd stały wiec na pewno da sie zmienić polaryzacje, pomierz multimetrem czy na pewno masa to - a ten drugi to 12V Właśnie pomierzyłem. Z polaryzacją jest ok. Jak pisałem wyżej po zmianie plusa z minusem silnik nie ruszył. Silnik jest na prąd stały, ale sterowany przez elektroniczną płytkę i po zamianie kabli chyba ona się blokuje. Rozbiorę jeszcze drzwi i zobaczę co tam w środku się dzieje.
Mateuszek1001 Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 No ok ale oprócz plusa i minusa muszą być przynajmniej dwa kable od sterowania, tzn silnik musi wiedzieć w która stronę ruszyć. Może trzeba by ich zamienić miejscami
madmaxog Opublikowano 11 Września 2016 Autor Opublikowano 11 Września 2016 Witam ponownie. A więc temat nie został rozwiązany. Rozebrałem drzwi i próbowałem ustawić punkt zamykania i otwierania tej szyby poprzez różne ustawienia silniczka. nic z tego nie wyszło. Ale zaobserwowałem, że czasem zmienia się jakby punkt kiedy się ona opuszcza lub podnosi. Po mojemu to trzeba to jakoś ustawić, ale jak to nie mam pojęcia. Może ktoś wie jak po prostu się te szyby (podnośnik) "programuje"? Jakaś kwestia np. zamknij szyby , wyłącz zapłon - puść podnoszenie, itp, itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się