Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bfb dławienie/szarpanie i znikajacy błąd 16684 i 16688


Emillian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zwracam sie do was z nietypowym poblemem,otoż niedawno nabylem b7 1.8t quattro z bfb silnikiem i auto generalnie jezdzi, mruczy i prowadzi sie doskonale lecz problemy sie pojawiaja od biegu trzeciego w zwyz w momencie przekroczenia 3 - 3.5 tys obrotow. Auto wtedy zaczyna sie jakby dlawic i szarpie,to tak jakby brakowało mu paliwa lecz nie raz byl zatankowany pod korek. Zaczyna migac kontrolka silnika ale gaśnie po 30sek. Wymienilem przepustnice i pompę paliwa i wciaz to samo. Nabylem wiec przewód do diagnostyki. I gdy podłączam auto pod VAG nie widzi żadnych błędów, dopiero odczytał je gdy podczas jazdy i szarpania uruchomiłem scan. A wtedy pokazał bledy 16684 i 16688. Czy mial moze ktos podobny przypadek?? Moze jakies sprytne rozwiazanie? Bylem juz u 4 mechanikow i rozne teorie slyszalem. Cokedna to lepsza, czy jest ktos w stanie pomoc? Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy tyczące się wypadania zapłonu. Może to być z powodu starych już świec zapłonowych lub może być uszkodzona któraś cewka zapłonowa. Luknij na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest przerwa w zapłonie na czwartym cylindrze,sprawdz kostki elektryczne na wtrysku i cewce zapłonowej,zamień miejscami cewki,któraś cewka ,wtrysk lub świeca uszkodzona

tam o mechanika znającego się na 1.8t to ciężka sprawa

usuniesz drugi błąd to i pierwszego nie będzie

Edytowane przez krzysiekml
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalista ani zadnym wielkim mechanikiem ale mam zamiar sam podjac sie tej pracy. Jutro posprawdzam cewki i swiece i oczywiscie dam znac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, świece i cewki sprawdzone ,wyglądają w porządku . Trochę czwarta była przysniedziała ale zamieniłem z inną lecz problem dalej się pojawia. Co do błędu to nie jest tak ze on występuje cały czas. Pojawia się tylko wtedy kiedy że tak powiem gniote moja landarynke, zaczyna ją szarpac/dlawić i mryga wtedy żółta kontrolka silnika ale po 30sek do 1 min znika i wszystko gra. Gdy podłączam pod VAG nie wyskakuje nic, błędy pokazało kiedy podczas jazdy i szarpania uruchomiłem scan. Chwilę później gdy powtórzyłem nie było nic. Cóż sprawdzę jeszcze te kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uruchom VAGa, wejdź w 01 engine i potem bloki mierzone. W grupie 15 i 16 masz podgląd wypadania zapłonów w czasie rzeczywistym zanim pokaże się błąd. Błędy w sterowniku pojawiają się dopiero po wypadnięciu większej ilości zapłonów. Sprawdź sobie na zimnym, na postoju i potem w trakcie jazdy.

Zapłony wypadają nie tylko w wyniku awarii układu zapłonowego, często ma to związek z uszkodzeniem elementów odpowietrzenia przestrzeni korbowej.

Najczęściej winą może być zaworek jednokierunkowy

035103245G

6bbe251db928d954med.jpg

lub/i

06A103213F

06A103213F.jpg

Oba elementy są pod kolektorem ssącym, rurka jest włożona w chłodniczkę oleju, a zaworek jest z nią połączony i znajduje się pod kolektorem od strony ściany grodziowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w tym tkwi cały problem, zlokalizowałem zaworek wraz z całym układem rurek i zauważyłem tam malutki przeciek oleju. Części już zamówione, po wymianie dam znać czy problem został rozwiązany. Tak czy siak dziękuję bardzo za pomoc.


A więc tak , wymieniłem zaworek, kolanko, przewód gumowy i ten metalowy z tego układu. Dodatkowo wymieniłem cewke i wszystkie świece . To kolanko rozsypalo mi się w rękach więc myślałem że wymiana rozwiąże problem lecz dalej występuje. Z tym teraz po chwili ustępuje szarpanie po pewnej chwili zaczyna przyspieszać jak należy. Już zgupiałem całkiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, problem się dalej powtarza choć nie tak często, ogólnie wydaje mi się że lepiej jakoś jedzie


Logi postaram się zrobić jak najszybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź resztę układu podciśnienia, trójnik przy pokrywie głowicy zaworów i rolkę alternatora czy działa w jedną stronę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec teraz Podło sprzęgło wraz z dwumasem, znalazłem ponoć dobrego mechanika i przy okazji posprawdza mi możliwości tej przyczyny. Dam znać co i jak. Dzięki wielkie raz jeszcze choc mogę was jeszcze potrzebować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...