Emillian Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 Witam Zwracam sie do was z nietypowym poblemem,otoż niedawno nabylem b7 1.8t quattro z bfb silnikiem i auto generalnie jezdzi, mruczy i prowadzi sie doskonale lecz problemy sie pojawiaja od biegu trzeciego w zwyz w momencie przekroczenia 3 - 3.5 tys obrotow. Auto wtedy zaczyna sie jakby dlawic i szarpie,to tak jakby brakowało mu paliwa lecz nie raz byl zatankowany pod korek. Zaczyna migac kontrolka silnika ale gaśnie po 30sek. Wymienilem przepustnice i pompę paliwa i wciaz to samo. Nabylem wiec przewód do diagnostyki. I gdy podłączam auto pod VAG nie widzi żadnych błędów, dopiero odczytał je gdy podczas jazdy i szarpania uruchomiłem scan. A wtedy pokazał bledy 16684 i 16688. Czy mial moze ktos podobny przypadek?? Moze jakies sprytne rozwiazanie? Bylem juz u 4 mechanikow i rozne teorie slyszalem. Cokedna to lepsza, czy jest ktos w stanie pomoc? Z gory dzieki
jacek70 Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 Błędy tyczące się wypadania zapłonu. Może to być z powodu starych już świec zapłonowych lub może być uszkodzona któraś cewka zapłonowa. Luknij na to.
krzysiekml Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 (edytowane) to jest przerwa w zapłonie na czwartym cylindrze,sprawdz kostki elektryczne na wtrysku i cewce zapłonowej,zamień miejscami cewki,któraś cewka ,wtrysk lub świeca uszkodzona tam o mechanika znającego się na 1.8t to ciężka sprawa usuniesz drugi błąd to i pierwszego nie będzie Edytowane 28 Maja 2016 przez krzysiekml
Emillian Opublikowano 28 Maja 2016 Autor Opublikowano 28 Maja 2016 Nie jestem specjalista ani zadnym wielkim mechanikiem ale mam zamiar sam podjac sie tej pracy. Jutro posprawdzam cewki i swiece i oczywiscie dam znac
Emilian_90 Opublikowano 4 Czerwca 2016 Opublikowano 4 Czerwca 2016 (edytowane) . Edytowane 4 Czerwca 2016 przez Emilian_90
Emillian Opublikowano 4 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2016 A więc tak, świece i cewki sprawdzone ,wyglądają w porządku . Trochę czwarta była przysniedziała ale zamieniłem z inną lecz problem dalej się pojawia. Co do błędu to nie jest tak ze on występuje cały czas. Pojawia się tylko wtedy kiedy że tak powiem gniote moja landarynke, zaczyna ją szarpac/dlawić i mryga wtedy żółta kontrolka silnika ale po 30sek do 1 min znika i wszystko gra. Gdy podłączam pod VAG nie wyskakuje nic, błędy pokazało kiedy podczas jazdy i szarpania uruchomiłem scan. Chwilę później gdy powtórzyłem nie było nic. Cóż sprawdzę jeszcze te kostki.
Mario Opublikowano 8 Czerwca 2016 Opublikowano 8 Czerwca 2016 Uruchom VAGa, wejdź w 01 engine i potem bloki mierzone. W grupie 15 i 16 masz podgląd wypadania zapłonów w czasie rzeczywistym zanim pokaże się błąd. Błędy w sterowniku pojawiają się dopiero po wypadnięciu większej ilości zapłonów. Sprawdź sobie na zimnym, na postoju i potem w trakcie jazdy. Zapłony wypadają nie tylko w wyniku awarii układu zapłonowego, często ma to związek z uszkodzeniem elementów odpowietrzenia przestrzeni korbowej. Najczęściej winą może być zaworek jednokierunkowy 035103245G lub/i 06A103213F Oba elementy są pod kolektorem ssącym, rurka jest włożona w chłodniczkę oleju, a zaworek jest z nią połączony i znajduje się pod kolektorem od strony ściany grodziowej.
Emillian Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Opublikowano 14 Lipca 2016 Chyba w tym tkwi cały problem, zlokalizowałem zaworek wraz z całym układem rurek i zauważyłem tam malutki przeciek oleju. Części już zamówione, po wymianie dam znać czy problem został rozwiązany. Tak czy siak dziękuję bardzo za pomoc. A więc tak , wymieniłem zaworek, kolanko, przewód gumowy i ten metalowy z tego układu. Dodatkowo wymieniłem cewke i wszystkie świece . To kolanko rozsypalo mi się w rękach więc myślałem że wymiana rozwiąże problem lecz dalej występuje. Z tym teraz po chwili ustępuje szarpanie po pewnej chwili zaczyna przyspieszać jak należy. Już zgupiałem całkiem....
Emillian Opublikowano 15 Lipca 2016 Autor Opublikowano 15 Lipca 2016 Niestety, problem się dalej powtarza choć nie tak często, ogólnie wydaje mi się że lepiej jakoś jedzie Logi postaram się zrobić jak najszybciej
Mario Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Sprawdź resztę układu podciśnienia, trójnik przy pokrywie głowicy zaworów i rolkę alternatora czy działa w jedną stronę
Emilian_90 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 (edytowane) . Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez Emilian_90
Emillian Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 A wiec teraz Podło sprzęgło wraz z dwumasem, znalazłem ponoć dobrego mechanika i przy okazji posprawdza mi możliwości tej przyczyny. Dam znać co i jak. Dzięki wielkie raz jeszcze choc mogę was jeszcze potrzebować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się