Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczna skrzynia ślizga się po burzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj po burzy po przejechaniu znacznej kałuży zaczęło ślizgać się sprzęgło w automacie. Delikatnie dało się ruszyć następnie po dodaniu gazu samochód słabiutko przyspieszał obroty rosły zminiał się bieg na wyższy a auto słabiutko przyspieszało nie mając siły bo sprzęgło nie przenosiło napędu. Pomalutku pomalutku a potem po rozpędzeniu delikatnie jechało bo chcąc lepiej przyspieszyć czuć było zwiększone obroty ale bez zbytnich przyspieszeńauta. Czy ktoś zna takie przypadki i jak oceniacie bardziej doświadczeni koledzy czy sprzęgło wyschnie czy WYMIANA.

Pozdrawiam i oczekuję opinii w temacie.

leszek149

Opublikowano

W automacie nie sprzęgła...

Jest konwerter i nie ma on za wiele wspólnego ze sprzęgłem

Jeśli usterka jest faktycznie od wody to nie za dobrze świadczy to o skrzyni.

Podepnij Vaga i sprawdź błędy w skrzyni

Opublikowano

Usterka wykryta - dziwny zbieg okoliczności z tą kałużą okazało się że metalowa listwa do mocowania osłony była wygięta i przewód rurka metalowa od skrzyni przetarła się o tą listwę i wyciekł prawie olej. Być może woda schłodziła metal i szybciej się rozszczelniło . Dzisiaj rano samochód nie ruszył. Była laweta i pojechał do zakładu samochodowego - tam to wykryli.

Pozdrawiam i kończę temat.

Leszek

Opublikowano (edytowane)

Dobrze że usterka została szybko znaleziona.

W automacie nie sprzęgła...

Jest konwerter i nie ma on za wiele wspólnego ze sprzęgłem

Dodam tylko że konwerter zawiera sprzęgło dydrokinetyczne oraz sprzęgło Lock-up.

Sprzęgło Lock-up działa podobnie do sprzęgła ciernego znanego ze skrzyń manualnych, z tą różnicą że jest załączany/sterowany hydraulicznie przez komputer skrzyni (ECU) i przekazuje 100% mocy silnika na układ jezdny.

Sprzęgło hydrokinetyczne daje "uślizg" i rozłożenie momentu obrotowego żeby skrzynia nie dostała "strzała" np. przy kick-down

O ile dobrze pamiętam, maksymalna sprawność tego sprzęgła wynosi do 80%

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Witam podepnę się po temat : w mojej niuni automat wszedł w tryb awaryjny po podłączeniu elm 327 wykryło mi dwa kody PO733 :gear 3 incorrect ratio i drugi p0734 po skasowaniu usterki skrzynia się ślizga czyli tak jak wyżej kolega napisał obroty wysokie a nie przerzuca mi z 2 na 3. :(

Opublikowano

Sprawdź poziom oleju.

Błędy wskazują na problem z elektrozaworami 3 i 4 biegu.

Najlepiej jakbyś podał kody błędów z vaga.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

dziś podpiąłem, vcdlite oto kod który znalazł :1 fault found :

00652- Gear monitoring 27-00 implausible signal

Opublikowano

Może być ciężko.

Cytat fachowca skrzyń automatycznych (romualf-f, forum elektroda.pl):

652 to paskudny błąd, informuje nas o złym przełożeniu. Może być wszystko lub "pierdułka".

00652 / P0732

Kontrola biegów, niepoprawny sygnał.

Stosunek liczby obrotów silnika do liczby obrotów wejściowych

i wyjściowych skrzyni biegów przy włączonym zakresie jazdy

nie jest wiarygodny. Warunek: liczba obrotów wejściowych i

wyjściowych skrzyni biegów większa niż 64/min a liczba

obrotów silnika większa niż 1400/min.

Komputer sterujący skrzyni biegów rozpoznaje, że

przełożenie 2-biegu nie jest wiarygodne.

Co pisze instrukcja serwisowa:

1) Nieprawidłowa liczba obrotów silnika, liczba obrotów

wejściowych lub wyjściowych skrzyni biegów.

2) Nieprawidłowy poziom płynu ATF.

3) Zanieczyszczony płyn ATF.

4) Sprawdzić zawory elektromagnetyczne, w tym

celu odczytać blok wartości mierzonych 005 … 007: z

hydraulicznym sterowaniem.

5) Sprzęgło się ślizga/uszkodzone lub zawór elektromagnetyczny

zabrudzony/uszkodzony.

6) Nieodpowiedni komputer sterujący automatycznej

skrzyni biegów -J217-.

7) Nieodpowiedni komputer sterujacy silnika.

8) Nieodpowiednia skrzynia – Sprawdzić kod literowy skrzyni.

Najczęściej winę za to ponosi sprzęgło hydrokinetyczne. Najlepiej porobić testy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czyli klapą dzwoniłem do mechanika i wycenia robotę na 3 do 3.5 tyś za naprawa auto mi wlecialo w dużą wodę w koleinie i od tego momentu mam tryb awaryjny 2 biegi chodzą dobrze a 3 już nie zapina.to raczej w swoim zakresie tego nie zrobię

Opublikowano

Samemu to proponuje wjechać na kanał, porozpinać wtyczki i sprawdzić czy są pozalewane.

Od strony silnika, czyli góry skrzyni są czujniki między innymi od obrotów wejściowych i wyjściowych skrzyni, ich kostki i przewody też możesz sprawdzić.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tak o tym myślałem że jak wlecialem w lustro wody coś z czujnikami poszło.bo jak wrzucę górskie 2 to idzie jak głupi tylko nie zapina biegu już 3 myślę że jak by sprzęgło poszło to by na dwóch biegach też się slizgal.

Opublikowano (edytowane)

Ta skrzynia ma w sobie 5 koszy sprzęgłowych.

Oczywiscie są one załączane w odpowiedniej konfiguracji, żaden bieg nie pracuje na jednym koszu sprzęgłowym.

Do tego dochodzi główne sprzęgło czyli hydrokinetyk.

3 i 4 biegu nie wrzuci bo sterownik wykrywa problem z przełożeniami na nich.

Sprawdź wszystkie przewody i czujniki jak pisałem w poprzednim poście.

Jeśli nic w skrzyni nie strzeliło (nic nie słyszałeś) to bardzo prawdopodobne że gdzieś jest coś zalane i od tego bym zaczął.

Sprawdź również poziom oleju.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Dzięki hazen za poradę dzis sprawdzę na kanale co jest :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...