agora Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Witam panowie. Mam prośbę bo przeszukałem różne posty i nie znalazłem problemu podobnego do mojego. Mianowicie moje A4 z silnikiem 2,5 TDI (BDG) czasami mam problem z odpaleniem jak się troszkę rozgrzeje. Objawia się to w początkowej fazie długim paleniem się kontrolki świec żarowych a następnie kilku sekundowym kręceniem zanim odpali. Po odpaleniu odrazu wchodzi na około 1100-1200 obrotów i pomału je zmniejsza. Problem ten pojawia się tylko na silniku już częściowo/całkowicie rozgrzanym. Na zimnym auto odpala od kopa. Raz podłączając VAG-a sczytałem błąd pompy 01318. Znajomy sprawdziła mi dwukrotnie prace pompy na za wczesnym i za późnym zapłonem (czy jakoś tak) i wszystko chodziło OK. Po takiej zabawie autko odpalało przez prawie tydzień bez problemów ale objawy ostatnio znowu powróciły pomogła ta sama procedura ale nie ukrywam, że jest to dość denerwujące. Miał może ktoś z was podobny problem i w jaki sposób go rozwiązał? Dzięki za wszelką pomoc.
Biedroonek Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 A znajomy przestawiał kat na kole regulacyjnym odkrecajc imbusy czy przestawiał kolo ;d ? Jeszcze na pompie masz przestawiacz kata wrysku on mogl sie zatrzec Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
agora Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2016 A znajomy przestawiał kat na kole regulacyjnym odkrecajc imbusy czy przestawiał kolo ;d ? Jeszcze na pompie masz przestawiacz kata wrysku on mogl sie zatrzec Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka Mechanicznie nic nie robił jedynie programowo za pomocą VAG-a
Biedroonek Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Po pierwsze sprawdzal to na zimnym czy cieplym ? Po drugie rozgrzej silnik imbus w dłoń i zmien kat na kole regulacyjnym na 0,5 - 1 pozny na 95% rozwiaze to Twoj problem . Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
agora Opublikowano 6 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2016 Po pierwsze sprawdzal to na zimnym czy cieplym ? Po drugie rozgrzej silnik imbus w dłoń i zmien kat na kole regulacyjnym na 0,5 - 1 pozny na 95% rozwiaze to Twoj problem . Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka Sprawdzał na ciepłym, około 80C Po pierwsze sprawdzal to na zimnym czy cieplym ? Po drugie rozgrzej silnik imbus w dłoń i zmien kat na kole regulacyjnym na 0,5 - 1 pozny na 95% rozwiaze to Twoj problem . Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka Niestety zmiana kąta nic nie daje poza gorszą pracą silnika (przyspieszaniem). Wróciłem do ustawień z przed regulacji. A tak przy okazji polecacie jakiś serwis gdzie mogę sprawdzić i ewentualnie naprawić tą pompę za jakieś przyzwoite pieniądze (najlepiej na Śląsku)
Biedroonek Opublikowano 6 Czerwca 2016 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Np. Turbo tec w Jaworznie Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
agora Opublikowano 2 Lipca 2016 Autor Opublikowano 2 Lipca 2016 (edytowane) Walka z problemem ciagle trwa. Pompa wróciła po naprawie. Wymienili głowice bo była już lekko poprzycierana. Silnik pracuje bardziej miękko ale niestety problem z odpalaniem dalej pozostał. Ma ktoś jakiś pomysł co dalej sprawdzać. Czujnik temperatury wymieniony, zero błędów w silniku. Kurczę możliwe aby pompa była zle naprawiona. Dziwne jest w tym całym przypadku ze zapala się kontrolka grzania świec jak silnik jest ciepły Jeżeli to możliwe to proszę o analize moich logów VCDS. Tu jest osobny temat w tej kwestii http://a4-klub.pl/index.php?/topic/364163-analiza-logow-25-tdi-bdg-problem-z-paleniem-na-cieplym/ Edytowane 2 Lipca 2016 przez agora
slawinio Opublikowano 3 Lipca 2016 Opublikowano 3 Lipca 2016 (edytowane) Przede wszystkim do wyregulowania kat wtrysku bo wyglada mi na późny i dlatego gorzej odpala. Musisz doregulowanie w granice -1 ATDC czyli go przyspieszyć . Edytowane 3 Lipca 2016 przez slawinio
agora Opublikowano 28 Lipca 2016 Autor Opublikowano 28 Lipca 2016 Problem rozwiązany. Przyczyną problemu z paleniem był uszkodzony czujnik temperatury oleju. Po wymianie wszystkie objawy ustąpiły (oryginał Audi - 80zł.) Czujnik był w błędach (niezrozumiały sygnał czujnika G8).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się