Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 2.8 Q + T, spadek obrotów po redukcji, brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Od jakiegoś czasu walczę ze swoim Audi. Uporałem się z falowaniem obrotów ale mam problem nadal z tym, że auto jest zamulone i na gazie i benzynie.

Przyspieszenie od 0-100 w około 11 sek na obu paliwach.

Objaw zamulenia jest bardzo widoczny w następującej sytuacji:

Kiedy jadę na 5 biegu przy obrotach 2200 obr/min i chce zacząć wyprzedzać, dodaję gazu i wtedy skrzynia zrzuca na bieg 4 powiedzmy na 2700 obr/min i wtedy..... auto zamiast od razu przyspieszać z tych 2700 po redukcji spada dodatkowo obrotami na 2400 obr/min i dopiero po tym spadku zaczyna przyspieszać!

Po redukcji zamiast od razu ciągnąć, obroty spadają dodatkowo o ok. 300 i dopiero zaczynają rosnać wraz z prędkością. Trwa to oko 2-3 sek. W tym czasie auto jest właśnie takie zamulone strasznie.

Zero błędów na kompie.


Witam!
Zrobiłem logi dynamiczne, jeśli ktoś się na tym zna proszę o analizę:
Grupa 002 i reszta została zrobiona podczas jazdy na 3 biegu na tiptronic. Gaz w podłodze, 3 bieg i jazda. Dzisiaj tez mierzyłem przyspieszenie, znowu około 11 sek. Logi robione tylko na benzynie, na której przejeździłem wczesniej około 20 km, czyli gaz został wypalony na pewno.
Grupa 002:
http://vaglog.pl/log_268851.html
Grupa 032:
http://vaglog.pl/log_268855.html
Grupa 033:
http://vaglog.pl/log_268852.html
Grupa 090:
http://vaglog.pl/log_268853.html
Grupa 093:
http://vaglog.pl/log_268854.html

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł i chciałby logi z innych grup prosze o informację. Dzięki Chłopaki za pomoc!

Zrobiłem dodatkowe logi:
temperatura powietrza i cieczy chłodzącej:
Temperatura... Grupa 006:
http://vaglog.pl/log_268893.html
Również temperatura... Grupa 011:
http://vaglog.pl/log_268895.html

Zastanawia mnie tak wysoka temperatura powietrza. Dzisiaj na dworze było 18 stopni a tu wskazuje ciutke wyżej. Wczesnie na postoju pokazywał nawet 60 stopni.

Chyba lambda... Grupa 055:
http://vaglog.pl/log_268894.html
No i Grupa 002 podczas normalnej jazdy okolo 90 km/h kiedy występują te objawy spadku obrotów po redukcji, zamulenia itd. zwróćcie na to uwage:
http://vaglog.pl/log_268892.html

Edytowane przez BambikSb
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Problem tkwił w sterowniku silnika. Miał poprzepalane styki w środku w niektórych sekcjach. Sterownik naprawiony, mechanik kazał mi wymienić dodatkowo cewkę. Efekt 187 KM zmierzone na hamowni, 9 sek do 100 km i fajne elastyczne auto. Spalanie spadło o około 2 L. Jakby ktoś miał problem ze sterownikiem, chętnie dam namiary na człowieka, który ogarnie to w parę godzin.

Edytowane przez BambikSb
Opublikowano

Nie miałeś zbytnio chętnych do pomocy, ale fajnie, że opisałeś to tak dokładnie :-)

Opublikowano

Bambik my chyba z 2 lata temu na ten temat pisaliśmy , super że udało się ogarnąć 

Opublikowano

Tak, sprawa trwała 2 lata około. Odwiedziłem z 10 specjalistów, nikt nie miał pomysłu co mu dolega. Dopiero po korektach podczas jazdy elektronik zorientował się że coś jest nie tak z kątem wyprzedzenia zapłonu itp. Opisałem temat dokładnie na kilku forach, żeby nikt nie przeżywał już takiej traumy jak ja :) hehe, a tak poważnie to nie ma nic bardziej denerwującego niż czytanie przez godzinę 10 stron forum by na końcu okazało się, że nikt nie napisał rozwiązania... :) pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...