Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Proszę o opinię i porady - TDI 110 czy 116 ?


gryfit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czas na pierwszy post z mojej strony, za jakis czas bede rozgladal sie za kupnem audiczki, w zasadzie caly czas sie rozgladam i nie wiem na jaki silnik sie zdecydowac, chodzi mi na pewno o tdi tylko doradzcie jaki silnik czy 110 km i 116? chodzi mi o to ktory z silnikow jest mniej awaryjny, zalezy mi na fajnym przyspieszeniu w miare mozliwosci oczywiscie...kwota jaka planuje przeznaczyc na autko to ok 25.000, Mam zamiar tym autkiem pojezdzic jakies 4 lata,,,wiec piszcie i doradzajcie....

autko musi byc z rocznika pomiedzy 1998-2001 , wiadomo ze im mlodsze tym lepiej no i sedan.

tak na marginesie co sadzicie TYLKO TAK OBIEKTYWNIE o vw golf 4 TDI 116 KM? JEZELI PYTANIE NIE NA MIEJSCU TO SORKI POMINCIE JE :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupuj golfa, niższy koszt utrzymania i żywotniejsze zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bałem się PD ale kupiłem i nie żałuję jak na razie, kultura pracy, przyspieszenie, podatność na mody to zdecydowanie na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupuj golfa, niższy koszt utrzymania i żywotniejsze zawieszenie.

AK Z CIEKAWOSCI TO CZEMU SAM SMIGASZ AUDICZKĄ?????

A TE 116 KM W VW NIE SYPIA SIE?

PZDR

bo się żonie podobała... :naughty: jeżeli nie musisz liczyć się z wyższymi kosztami utrzymania to szukaj A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A TE 116 KM W VW NIE SYPIA SIE?

PZDR

mam taki silnik w passacie,tyle że ATJ 116PS 310Nm,rzadko spotykany silnik,w większości są to AJM 116PS ale moment 285Nm

mam nastukane już 265000km i żadnych problemów z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bądz tu mądry i sie zdecyduj :wallbash:,,,mnie do audi przkonuje przedewszystkim stylistyka glownie w kabinie no i wlasciwosci jezdne,,, chociaz dobrze wyposazonemu golfikowi i zadbanemu tez nic nie brakuje...

CHYBA BEDE RZUCAL MONETA :> :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada

kupuj A4.mówię zupełnie poważnie

golf i A4 to zupełnie inna klasa

a utrzymanie :mysli:,olej to,w 10 letnich samochodach to "chybił trafił",albo będziesz jeździł bezproblemowo,albo non stop coś naprawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A CZY MOZECIE POROWNAC PRZYSPIESZENIE A4 116 DO GOLFA 4 116 KM SA JAKIES ZNACZACE ROZNICE?

I JAK TO JEST Z TYM ZAWIESZENIEM, CZY FAKTYCZNIE W TAKIM AUCIE JAK A4 JEST ON DOSYC AWARYJNE,,,OCIEC MA A4 Z 97 W TDI I PRZEZ OSTATNIE 40.000KM CHYBA TYLKO KOCOWKI WYMIENIAL?

Nie pisz duzymi literami!!! / Flyer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wez ten ktory bedzie w lepszym stanie.... :)

Za PD - przemawia : lepsze osiagi i podatnosc na tunning

Za VP - wieksza zywotnosc i bezobslugowosc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za PD - przemawia : lepsze osiagi i podatnosc na tunning

Za VP - wieksza zywotnosc i bezobslugowosc...

Prosze owyrozumialosc i objasnienie owyzzych oznaczen :>[br]Dopisany: 05 Grudzień 2008, 16:50_________________________________________________ok ok juz wyczailem te oznaczenia,,,,czekam na dalsze wasze propozycje rady i opinie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak sie przejedziesz 110 i 115,powiem ze niby to tylko 5km,ale wydaje sie jakby bylo ze 40 co najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to 110 km to mam okazje jezdzic na co dzien, ojciec ma. niby tragedii nie ma , ale szału tez nie robi...wiec mysle ze to 116 bedzie optymalne rozwiazanie tylko jak to jest z ta awaryjnoscia i zawieszeniem????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaryjne zawieszenie w a4 to trochę przesadzona opinia. Zwróćmy uwagę jakie przebiegi mają te samochody. Przy 200000km ma prawo wystąpić usterka, jak zastosujemy sprawdzone części to dalej mamy spokój na wiele km. Co do silnika to jestem posiadaczem AJM'a i nie zamieniłbym go na 110 konną wersje. Jeździłem 110 i czuć różnicę w osiągach, jedyny plus na korzyść słabszej jednostki to mniejsze zużycie paliwa o ok 0.5l :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to jest z tymi pompowtryskami, czy faktycznie ulegaja one tak częstym awariom, jak jeździć i użytkować autko aby omijać takie usterki, i co należałoby w tej sprawie zrobić zaraz po zakupie, o ile da sie cos zrobić, ...( nie wiem przeczyścić odświeżyć..itp)...

Jeżeli faktycznie As one awaryjne to pozostanie mi opcja 110 PS, jednak ubolewam nad brakiem mocy, no chyba ze znacie jakieś magiczne sztuczki i metody jak można podnieść moc, ale bez żadnego itp, gdyż nie jestem zwolennikiem tej metody, uważam że silnik powinien pracować tak jak zostal skonstruowany w fabryce...

wielkie dzięki za porady....

Wesołych Świąt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swojej ATJ-ota.

Wiadomo, to nie 170 PS ale przy 100 km/h i 6 biegu gaz w podłogę i zbiera się bardzo dobrze

Najmniejszych problemów jak do tej pory (puk, puk, puk :) ).

Zalewam dobry ON, filtry, olej raz w roku i śmiga aż miło

Zawiechy nawet jeszcze nie dotykałem.

Nabiegane ma ponad 200kkm

Na przeglądy jadę w ciemno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem a4 z 98 roku silnik AHU i zawieszenie było fatalne, wymieniłem wachacze z przodu wszystkie pomogło na pół roku i potem znowu to samo, tak więc musisz wiedziec ze zawieszenie w tych autach jest delikatne, ale jak sie umie jeździć to nie az tak bardzo uciązliwe, pozatym Audi to Audi a VW...... zalezy co sie komu podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci powiem tak:

mam Audi A4 Avant 1.9 TDI 110KM

spalanie 5 l na 100km bez ściemy tak wskazuje komputer bez względu czy jadę 90 czy 140 km/h czy w mieście

poza tym auta na 1 pompie wtryskowej są mniej wrażliwe na jakość paliwa,

a nie zawsze jest ona od nas zależna.

Kupuj A4 po lifcie czyli powyżej 1998 symbol silnika AVG

polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem w ten sposób co do spalania silnika 110 KM AFN teraz w okresie zimowym w miescie około 6,5 na sto kilometrów i jakbym miał jeszcze raz kupować A4 choć dopiero co kupiłem to bym się zdecydował no model po pełnym liftingu ale na pompie wtryskowej a nie na pompo wtryskiwaczach ze względu że nasze autka maja już troszkę przejechane prędzej czy pózniej trzeba będzie coś robić a pompo wtryskiwacze to już podobno drogi wydatek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...