Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzechot przy spadających obrotach od 2000.


kociu84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Podejrzewam że temat był poruszany ale nie znalazłem odpowiedzi :-(

Mianowicie samochód przy puszczeniu gazu,czy zmianie biegów dziwnie grzechocze. Najlepiej słychać gdy już się rozgrzeje, na zimnym jest cisza. Grzechot pochodzi z okolic lewej strony silnika tzn turbo, dpf, poduszka. Słychać brzeczacy, grzechocący metaliczny dźwięk.

Wymienione miesiąc temu kompletne sprzęgło z dwumasa (Nowe), sprawdzona turbina - bez żadnych luzow na boki czy w poprzeg, sprawdzona Gruszka - pracuje płynnie lekko bez zacięc.silnik miał mierzone ciśnienie,wymieniany wałek z Panewkami i popychaczami ( lecz głos nie idzie z silnika).

Rozrząd nowy wraz z napinaczem paska wielorowkowego, Rolka prowadząca, koło pasowe wspomagania,sprzegielko alternatora...

Gdy jadę to przy 1800 obrotach gdy delikatnie dodaje gazu też coś metalicznie szumi, to zauważyłem dzisiaj. Powiem szczerze że już głupieje, tyle rzeczy sprawdzonych, wymienionych i nie wiem :-( zastanawiam się Jeszcze nad plecionka lub samym dpf em czy coś Może się Oberwalo w nim ( choć dźwięk na to nie wskazuje) ale skąd mamy wiedzieć jeśli nie wiem jaki jest powód :-(

Proszę o pomoc czy ktoś miał taki przypadek.podkreśla wszystkie rzeczy robione na Ina lub Sachs.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Ps samochód się ładnie zbiera...

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz temat.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/299582-19-awx-chrobotanie-po-odpuszczeniu-gazu/page-3

Miałem taki sam przypadek i okazało się że turbina przeładowuje.

Do czyszczenia miałem zmienną geometrię (łopatki). Po tym zabiegu jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję mocno za info.powiedz mi jeszcze oddawales turbo do czyszczenia czy można to zrobić jakimś środkiem?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddawałem do czyszczenia. Bez demontażu turbiny tego się nie wyczyści. Za czyszczenie zapłaciłem 150zł.

Tu masz filmik jak wygląda:

https://m.youtube.com/watch?v=lurNmu-jhZU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pewnie też by pomogło czyszczenie lecz zmieniłem na używkę i wszystko wróciło do normy.

A przed tym wymieniłem pompę vacum, wężyki, zawór n75 i akumulator podciśnienia i nic nie dało - choć wymiany nie zaszkodziły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam autora tematu, że ładuję się tutaj z moim problemem ale nie chcę zakładać nowego tematu i zawalać forum.

Mój silniczek (1.9 Awx) na wolnych obrotach wydaje dźwięki jak na załączonym filmiku

https://youtu.be/z8SoAw__3RE

Próbowałem się wsłuchać skąd dochodzą te dźwięki ale bez skutku.

Niebardzo wiem co może powodować te dzwonienie więc będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A obroty falują? Co do innego dźwięku niż to dziwne szumienie to mam wrażenie że szklanki też słychać.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty nie falują. Wszystkie parametry w normie. Szklanki słychać i powoli zbieram graty do wymiany rozrządu, wałka i szklanek.

Edytowane przez car_diag_cork
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam autora tematu, że ładuję się tutaj z moim problemem ale nie chcę zakładać nowego tematu i zawalać forum.

Mój silniczek (1.9 Awx) na wolnych obrotach wydaje dźwięki jak na załączonym filmiku

Próbowałem się wsłuchać skąd dochodzą te dźwięki ale bez skutku.

Niebardzo wiem co może powodować te dzwonienie więc będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Miałem takie samo dzwonienie na wolnych obrotach. Dzwonił katalizator w środku,. Dobrze było słychać jak się w niego postukało pięścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wal dzwoni ale to w quattro

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam autora tematu, że ładuję się tutaj z moim problemem ale nie chcę zakładać nowego tematu i zawalać forum.

Mój silniczek (1.9 Awx) na wolnych obrotach wydaje dźwięki jak na załączonym filmiku

https://youtu.be/z8SoAw__3RE

Próbowałem się wsłuchać skąd dochodzą te dźwięki ale bez skutku.

Niebardzo wiem co może powodować te dzwonienie więc będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Miałem takie samo dzwonienie na wolnych obrotach. Dzwonił katalizator w środku,. Dobrze było słychać jak się w niego postukało pięścią.
Wlazłem dzisiaj pod auto i ewidentnie dźwięk wydobywa się z układu wydechowego.

U mnie wal dzwoni ale to w quattro

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Niestety u mnie taka część nie występuje, a szkoda bo też chciałbym mieć quattro ;) Edytowane przez car_diag_cork
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jezeli masz kata to wklad patrzy dac ci dyla.poprostu sie oberwal i drga tam sobie

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba będzie się tym zająć. Niestety budżet przewiduje w pierwszej kolejności wymianę wałka, szklanek i rozrządu. Może po prostu wydłubać wkład z tego dziada(strasznie drażni mnie ten dźwięk, a przegląd i tak dopiero w lutym)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...