Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.6 AKL (A3) - nie równo pracuje, bardzo głośno, brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,
potrzebuję szybkiej pomocy.
Wiem jak się korzysta z forum, pewnie znalazłbym odpowiedź ale na to potrzeba czasu, którego akurat teraz nie mam, więc proszę o jakieś podpowiedzi, co mogę sam sprawdzić, bo mój mechanior zawalony robotą na 2 tygodnie do przodu.

Pacjent to A3 1.6 AKL + LPG, ale sprawa dzieje się na benzynie.

2-3 miesiące temu pracował nie równo, nie miał pełnej mocy, gasł na zimnym (to samo na PB i LPG). Po rozgrzaniu praca silnika się poprawiała.
Dostawał lewe powietrze - wymienione zostały uszczelki pod kolektorem + świece.
Odżył i jakiś czas chodził idealnie, jak nigdy.
Któregoś dnia "prychnął" przy ponownym odpalaniu i znowu się pogorszyło.
W zeszłym tygodniu stracił moc. Znowu łapał lewe powietrze. Nie miał siły jechać. Przyśpieszał tylko po muskaniu gazu, przy mocniejszym dodaniu zdychał. Okazało się, że poszła jakaś uszczelka przy przepustnicy.. Wymienione (przy okazji przewody zapłonowe też). Poprawiło się, ale nie było idealnie, czyli coś jeszcze mu dolegało. Miał jechać na poprawkę, ale ...
Dzisiaj, przy próbie odpalenia znowu lekko "parsknął". Następnie odpalił ale pracuje jak traktor, jak C-330, albo gorzej.
Cholernie nie równo, nie ma siły ruszyć, strasznie głośno.
Auto jeździło od dwóch dni tylko na PB, więc LPG odrzucamy.

Podrzućcie proszę jakieś pomysły, bo muszę sam w tym pogrzebać, bo mój mechanik zawalony robotą, a inny to zaraz pół silnika wymieni.

Opublikowano (edytowane)

Chyba nie chodzi na wszystkie gary..Vag był??

Może jak jezdzi nonstop na gazie to pompa,wtryski??

Lub cewka..

Edytowane przez baraka
Opublikowano

Na gazie jeździ non-stop, ale na benzynie są takie same objawy. Ostatnie dwa dni jeździł tylko na benzynie, żeby ewentualne "prychnięcia" gazu nie wpłynęły na pogorszenie.

VAGa nie było. Cekwa była kiedyś wymieniana i nie było żadnej różnicy.

Ewidentnie zaczął pracować idealnie po wymienie uszczelek kolektora.

Ale potem prychnął i się znowu zaczęła zabawa. Teraz mi też to podchodzi pod nieszczleność, ale taką duuużą, bo pracuje najgorzej w swojej historii.

Opublikowano

A reset ECU byl robiony? Moze warto by podmienic czujnik temperatury..

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzisiaj auto przestawiałem do garażu, kilkaset metrów.

Odpalił, jechał niby normalnie, przełączył się na gaz. Pracował nierówno - skakały obroty, ale jechał.

Dość mocno śmierdziało spalinami i chyba trochę nie spalonym paliwem.

Płyn chłodniczy jest, paliwo jest. Wycieków brak.

Resetu ECU jako tako nie robiłem, ale przed jazdą odpiąłem aku na jakieś 3-4 godziny - żadnych zmian.

A pracuje tak, jak Ursus trzydziestka :-)

https://www.youtube.com/watch?v=PBnnH6u6XmE

Ktoś coś ciekawego powie po filmiku? Jutro może się zabiorę za "rozbieranie"...

Opublikowano (edytowane)

Ciezko cos powiedziec po filmiku, odglos jakby cos dmuchalo.. a świece dobrze wkręcone? Albo ładnie wydmuchane uszczelki kolektora..

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez neoxpl
Opublikowano

Okazało się, że jedna świeca wyskoczyła z gniazda - wisi na kablu. Chyba był z nią problem już wcześniej - dopytam mechanika jutro.

Czemu wyskoczyła?

Czy można gniazdo nagwintować ponownie, bo pewnie gwint słaby?

Czy można ją wkręcić na jakiś klej?

Opublikowano

Wyskoczyła bo byla słabo wkrecona. Sprubuj wkręcić moze bedzie trzymać jesli nie to trzeba kombinowac...

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No właśnie, ale co można wykombinować, bo prawdopodobnie z tą święcą był już wcześniej kłopot, więc podejrzewam, że gwint może być kiepski.

Opublikowano

Doraźnie możesz wkleić świecę na klej do gwintów loctite czerwony, jak chcesz pożomnie to głowica do sciągnięcia i naprawy.

Opublikowano

A czy po wklejeniu na klej ją jeszcze kiedyś wykręcę, czy nie?

Opublikowano (edytowane)

Kup nowa świece i wklej na amen lub sciagaj czapę i do naprawy ale taniej i lepiej wyjdzie druga czapę kupic lub HeilColi ale niewiem czy znajdziesz kogoś kto ci to zrobi bez zdejmowania czapy..

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez neoxpl
Opublikowano

Najlepiej na tulejowanie

Opublikowano

Najlepiej na tulejowanie

Tulejowanie wiąże sie ze ściąganiem czapy a w takim wypadku lepiej dołożyć grosza i kupić sprawna czapę. Tulejowanie to za czasów PRL gdy brakowało części.... Najlepsze rozwiązanie to HeilColi jesli znajdzie sie kogoś ogarniętego tak aby opiłki usunął z komory spalania...

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wyciągnąłem tą świecę i gwint na niej jest OK. Na tyle, na ile udało mi się dojrzeć gwint w bloku też jest OK.

Poprzednio wyskoczyła podobno inna świeca, więc jest szansa że obejdzie się bez jakiegoś tulejowania itd.

Aha, pod święcą siedzi podkładka - powinno tak być? Po co on tam była?

Miałem zamiar wczoraj ściągną kolektor i to załatwić, ale ... wsiąkł mi gdzieś klucz do świec i do jednej śruby się dostać nie mogę, bo albo klucz za krótki albo za dłuuugi :facepalm: Cały czas pod górkę q...

Czemu te świece wyskakują? Działo się to zazwyczaj podczas odpalania, było "kichnięcie" i ... nierówna praca silnika.

Opublikowano

Może coś ze świecami nie tak, wymień na ngk i sprawdź.

Opublikowano

Podkładka musi być kup klej do gwintów niebieski i wkrec na niego moze bedzie trzymać i bedzie mozna odkrecic jakby co. Swieca sama z siebie nie wyskoczy albo ma zjechany gwint albo jest słabo przykręcona...

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Świece były kiedyś Iskra, a 3 miesiące temu wymienione na NGK łącznie z uszczelkami kolektora i był czas, że silnik pracował idealnie ! aż któregoś dnia lekko kichnął - praca się pogorszyła.

Potem kichnął pożądnie - uszczelka pod przepustnicą poszła. Ale chyba wtedy musiała się już poluzować świeca, bo nie pracował idealnie. Kolejne kichnięcie przy odpalaniu i świeca wyskoczyła.

A jeszcze pytanie: dlaczego zdarza mu się prychnąć przy odpalaniu na benzynie?

Świece były nowe, przewody dobre (teraz też przewody wymienione). Z rok temu zamieniałem cewkę na inną i różnicy nie było.

Czy może być coś z pompą paliwa? Taki pomysł padł od kogoś? Może złe dawkowanie paliwa albo ... ???

Opublikowano

Uszkodzony parownik LPG puszcza przez podciśnienie gaz do kolektora i strzela rano?? Takie domysly...

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Coś może w tym być, dawno dawno temu miałem coś podobnego w innym aucie.

Muszę chyba na próbę zakręcić gaz na jakiś czas i zobaczyć co będzie.


Sprawa świecy załatwiona - wpadła tuleja, bo gwint w bloku był jednak zerwany + nowa świeca.

Teraz kolejne zagwozdki:

1. po przekręceniu kluczyka oraz po odpaleniu auta odzywa jakiś dziwny piszczyk (film poniżej) - gaz zakręcony i wypalony, to nie jest piszczyk gazu, bo ten brzmi inaczej trochę, w sensie innej częstotliwości

https://www.youtube.com/watch?v=C6Eibd7VkzE&feature=em-upload_owner

2. auto odpala, pracuje nierówno (podobnie bywało w przeszłości) ale najgorzej niepokoi mnie ten siwy dym z rury i strasznie śmierdzi paliwem. Przed dzisiejszą naprawą tego nie było, bo autem zrobiłem parę kilometrów bez świecy i nic nie dymiło ani nie śmierdziało.

https://www.youtube.com/watch?v=Z7w6k2XzkUw&feature=em-upload_owner

WTF???

Edytowane przez soolek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...