Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Szarpanie przy hamowaniu w Multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem w sumie początkujący użytkownikiem skrzynki Multitronic i mam pytanko a mianowicie, podczas hamowania gdy autko juz prawie staje jest jakby lekkie szarpniecie cos w stylu "zduszenia" samochodu,nie za kazdym razem.Normalnie gdy przyhamowywuje podaczas jazdy nie ma nic,mam wrazenie jakby to maiło miesjce wtedy gdy w ostatniej fazie hamowania mocniej docisne hamulec.Jak ktoś wie o co chodzi czy to normalne prosze o odpowiedz.

Pozdrawiam i dziekuje

Opublikowano

Witam

Jestem w sumie początkujący użytkownikiem skrzynki Multitronic i mam pytanko a mianowicie, podczas hamowania gdy autko juz prawie staje jest jakby lekkie szarpniecie cos w stylu "zduszenia" samochodu,nie za kazdym razem.Normalnie gdy przyhamowywuje podaczas jazdy nie ma nic,mam wrazenie jakby to maiło miesjce wtedy gdy w ostatniej fazie hamowania mocniej docisne hamulec.Jak ktoś wie o co chodzi czy to normalne prosze o odpowiedz.

Pozdrawiam i dziekuje

Tu juz nikt z nas niczego nie poradzi.Jak sie widzielismy to czegos takiego nie bylo a teraz juz jest-wnioski wyciagnij sam.

ps.dzis moze dostane info o skrzyni,wczesniej nie bylo kogo zapytac

Opublikowano

To o czym piszesz to normalne działanie pierwszych multiitoników

Trochę pomaga wymiana oleju - wtedy to szarpnięcie jest lżejsze

Pytałem o to u Sopy - Twierdzą tam że pomoże modyfikacja skrzyni i zmiana oprogramowania - koszt to ok 3 tys zł (z wymianą oleju i filtrów)

Opublikowano

To o czym piszesz to normalne działanie pierwszych multiitoników

Trochę pomaga wymiana oleju - wtedy to szarpnięcie jest lżejsze

Pytałem o to u Sopy - Twierdzą tam że pomoże modyfikacja skrzyni i zmiana oprogramowania - koszt to ok 3 tys zł (z wymianą oleju i filtrów)

zobacz z ktorego roku kolega ma auto :good: jezdzilem tym samochodem i czegos takiego nie odczuwalem pozatym od kiedy takie szarpanie jest normalne w automacie:mysli: kiedy jest uszkodzony to moze szarpac ale nie kiedy jest sprawny

Opublikowano

Hi Ride

To Co napisałem wynika z mojego doświadczenia i z Rozmowy w warsztacie Sopy z jednym z mechaników

Po pierwsze - ja mam ten sam efekt w czasie kiedy hamuje się autem przed światłami na samym końcu (prędkość ok 5-10 km/h). Samo szarpanie to w zasadzie dość mało precyzyjna zmiana przełożenia - na "1 bieg" odczucie jest takie jak byś w manualu w czasie zwalniania przy podobnej prędkości zbyt szybko puścił sprzęgło.

Po drugie - mój multi też jest z 03 roku a mimo to skrzynia jest jeszcze nie zmodyfikowana.

W każdym razie u Sopy powiedziano mi że po modyfikacji te objawy ustaną.

Sama modyfikacja to dołożenie dodatkowej tarczki w sprzęgle + zmiana oprogramowania sterownika.

W

Opublikowano

znakiem tego w miare normalny objaw,na wymiane oleju sie wybieram do sopy jakos z pocztkiem roku ale raczej 3tys. nie bede wydawal jesli nie bedzie koniecznosci bo ogolnie skrzynka jest ok,powoli tylko rusza do przodu jak puszcze hamulec,nieco szybciej przy ruszaniu do tyłu.

Opublikowano

Hi Ride

To Co napisałem wynika z mojego doświadczenia i z Rozmowy w warsztacie Sopy z jednym z mechaników

Po pierwsze - ja mam ten sam efekt w czasie kiedy hamuje się autem przed światłami na samym końcu (prędkość ok 5-10 km/h). Samo szarpanie to w zasadzie dość mało precyzyjna zmiana przełożenia - na "1 bieg" odczucie jest takie jak byś w manualu w czasie zwalniania przy podobnej prędkości zbyt szybko puścił sprzęgło.

Po drugie - mój multi też jest z 03 roku a mimo to skrzynia jest jeszcze nie zmodyfikowana.

W każdym razie u Sopy powiedziano mi że po modyfikacji te objawy ustaną.

Sama modyfikacja to dołożenie dodatkowej tarczki w sprzęgle + zmiana oprogramowania sterownika.

W

teraz juz rozumiem ze chodzi o przejscie z 2 na 1 "bieg" a to zmienie postac jakiegos tam szarpania :tongue4:

U mnie jedynie widze jak obroty podczas zatrzymywania minimalnie podchodza do gory ale naprawde ciezko to zauwazyc a juz napewno nie da sie wyczuc-przynajmniej u mnie tak jest.Nie wiem jak u ciebie ale Sedi ma skrzynie z trybem S czyli powinna byc juz ta poprawiona w jakis stopniu.O ile mi wiadomo ostateczne poprawki multitronica w modelu b6 przeprowadzono w 2004 roku.

Opublikowano

Z tego co mówisz Sedi i ja mamy taki sam napęd

Oboje mamy 2003 - ja mam z Maja (wyprodukowany w maju)

mamy taki sam Silnik Ja tez mam Multi z trybem S

Tak jak patrzyem na skrzynie to mam juz zmodyfikowany starownik (okrągła wtyczka) ale nadal stare oprogramowanie i wersję z mniejsza ilościa tarczek (to mi powiedzieli u Sopy na podstawie oczytu z VAGa - pokazałem im screany jakie zrobiłem po podłączeniu)

W

Opublikowano

wybieram sie do sopy na zmiane oleju i zobaczymy co powie, lechwik a jak puscisz hamulec to szybko rusza do przodu?Bo u mnie ciut szybciej do tyłu,wyczytałem że moze byc spowodowane niskim stanem oleju w skrzynce

Opublikowano

Z tego co mówisz Sedi i ja mamy taki sam napęd

Oboje mamy 2003 - ja mam z Maja (wyprodukowany w maju)

mamy taki sam Silnik Ja tez mam Multi z trybem S

Tak jak patrzyem na skrzynie to mam juz zmodyfikowany starownik (okrągła wtyczka) ale nadal stare oprogramowanie i wersję z mniejsza ilościa tarczek (to mi powiedzieli u Sopy na podstawie oczytu z VAGa - pokazałem im screany jakie zrobiłem po podłączeniu)

W

najnowszy soft do tej skrzyni powinni ci wgrac w aso audi

Opublikowano

nie wiesz jaki koszt jest wgrania tego softu?

nie mam pojecia moze to byc 50 zl a moze 150 zl i raczej sklanial bym sie ku tej drugiej wersji albo i wiecej ale jakbys zagadal do mechanika od strony serwisu a nie salonu to mysle ze zgodzilby sie to zrobic na wlasna reke :)

Opublikowano

Witam

Mam identyczny objaw przy dohamowywaniu - a już się zacząłem martwić.

Bywa też rzadko, że gdy ruszam ze świateł, auto szarpie i ledwie przyspiesza. Pomaga zwolnienie pedału gazu i ponowne jego lekkie wciśnięcie lub po prostu bardzo ostre wciśnięcie - co ponoć jest akurat szkodliwe. Problem zwykle trwa kilka sekund.

Przyspieszanie jest dosyć interesujące - otóż gdy wciskam pedał do połowy samochód nie jest zbyt wyrywny, poniżej połowy praktycznie ledwie przyspiesza. Co innego pedał na 3\4 - wtedy można powiedzieć że przyspiesza całkiem przyzwoicie ale bez fajerwerków bo w końcu to tylko 130KM.

I jeszcze jedno, gdy dociskam mocno gaz do "dechy" w pedale coś mi klika (jakiś guzik, przycisk) i obroty ze standardowych 4000 wskakują na 5000.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Mam identyczny objaw przy dohamowywaniu - a już się zacząłem martwić.

Bywa też rzadko, że gdy ruszam ze świateł, auto szarpie i ledwie przyspiesza. Pomaga zwolnienie pedału gazu i ponowne jego lekkie wciśnięcie lub po prostu bardzo ostre wciśnięcie - co ponoć jest akurat szkodliwe. Problem zwykle trwa kilka sekund.

Przyspieszanie jest dosyć interesujące - otóż gdy wciskam pedał do połowy samochód nie jest zbyt wyrywny, poniżej połowy praktycznie ledwie przyspiesza. Co innego pedał na 3\4 - wtedy można powiedzieć że przyspiesza całkiem przyzwoicie ale bez fajerwerków bo w końcu to tylko 130KM.

I jeszcze jedno, gdy dociskam mocno gaz do "dechy" w pedale coś mi klika (jakiś guzik, przycisk) i obroty ze standardowych 4000 wskakują na 5000.

Pozdrawiam

Masz definitywnie uszkodzona skrzynie-im dluzej bedziesz z tym jezdzil (o ile nie staniesz na amen)tym koszty naprawy beda wieksze

A to klikniecie pedalu to tzw kick down czyli skrzynia redukuje przelozenie np z 4 na na 3 lub z 4 nawet na 2 w celu jak najszybszego przyspieszenia.

Dziwne ze kick down jeszcze dziala :mysli:

Opublikowano

Masz definitywnie uszkodzona skrzynie-im dluzej bedziesz z tym jezdzil (o ile nie staniesz na amen)tym koszty naprawy beda wieksze

A to klikniecie pedalu to tzw kick down czyli skrzynia redukuje przelozenie np z 4 na na 3 lub z 4 nawet na 2 w celu jak najszybszego przyspieszenia.

Dziwne ze kick down jeszcze dziala :mysli:

:shocked:

No nie jestem przekonany - nie gubi biegów i zmienia je płynnie. Co najwyżej adaptacja się kłania. :mysli:

Opublikowano

Masz definitywnie uszkodzona skrzynie-im dluzej bedziesz z tym jezdzil (o ile nie staniesz na amen)tym koszty naprawy beda wieksze

A to klikniecie pedalu to tzw kick down czyli skrzynia redukuje przelozenie np z 4 na na 3 lub z 4 nawet na 2 w celu jak najszybszego przyspieszenia.

Dziwne ze kick down jeszcze dziala :mysli:

:shocked:

No nie jestem przekonany - nie gubi biegów i zmienia je płynnie. Co najwyżej adaptacja się kłania. :mysli:

Coz,musisz przekonac sie sam :)Wierz mi ze nawet jesli nie zrobisz adaptacji,slrzynia nie bedzie tak dzialac jak twoja a jedynie moze wolno ruszac z miejsca,cofac sie pod wzniesienia i mniej plynnie pracowac -to wszystko.U ciebie szarpie wolno rusza i nie zawsze reaguje na pedal gazu.

Opublikowano

Mam takie samo auto jak sedi i u mnie też jest ten objaw przy zatrzymywaniu samochodu.Zmiana oleju nic nie dała.Objawu nie ma na zimnej skrzyni i na dobrze rozgrzanej,próbowałem wykonać adaptacje skrzyni i bez większych zmian.[br]Dopisany: 26 Grudzień 2008, 12:42_________________________________________________

Witam

Jestem w sumie początkujący użytkownikiem skrzynki Multitronic i mam pytanko a mianowicie, podczas hamowania gdy autko juz prawie staje jest jakby lekkie szarpniecie cos w stylu "zduszenia" samochodu,nie za kazdym razem.Normalnie gdy przyhamowywuje podaczas jazdy nie ma nic,mam wrazenie jakby to maiło miesjce wtedy gdy w ostatniej fazie hamowania mocniej docisne hamulec.Jak ktoś wie o co chodzi czy to normalne prosze o odpowiedz.

Pozdrawiam i dziekuje

Mam podobny problem ale występuje on tylko na lekko rozgżanej skrzyni.Jak jest zimna i dobrze nagżana to jest ok.Masz tak samo sedi?
Opublikowano

Ale jak pisalem ze multi to śmiec (nie ważne który rok to poporstu smiec - młodsze auta maja ja tylko udoskonaloną) to nikt nie wierzyl i nikt nie przyjmowal do wiadomosci....ech... Chlopaki macie typową usterke tych skrzyn. Czytalem o niej na forum akp.

Nie pamietam niestety co to było... :wink4: Multi jest dobre do 150tyś. Fajnie jest przegladac historie samochodów z multi które mają po 200tyś. :D 90% Miało wymienianą skrzynie albo na gwar. albo po :kox:

Opublikowano

objaw o ktorym mowa jest prawdopodobnie wina starego softu i trzeba próbować wgrac nowszy bo z nowszym tego problemu nie ma. a co do loco87 to wiesz,smieciem moze dla ciebie jest jak sie umie jezdzic i dbac skrzunia jak samochód długo wytrzyma,jest moze wadliwa ale wynika z reguły ze złej eksploatacji i tym ze mało mechaników wiec co z nia robic i jak o nia dbac,dla pocieszenia powiem ci ze równie nie najlepsze zdanie jest o silnikach 1.8T,znajomy juz wymieniał turbinke i nie zle go ciagnie o kieszeni autko,wiec moze patrz an swoje ewentualne problemy a nie oceniaj wyboru innych,chyba ze sie na tym znasz to w takim razie czekamy na fachowa pomoc.pozdrawiam

Opublikowano

Ale jak pisalem ze multi to śmiec (nie ważne który rok to poporstu smiec - młodsze auta maja ja tylko udoskonaloną) to nikt nie wierzyl i nikt nie przyjmowal do wiadomosci....ech... Chlopaki macie typową usterke tych skrzyn. Czytalem o niej na forum akp.

Nie pamietam niestety co to było... :wink4: Multi jest dobre do 150tyś. Fajnie jest przegladac historie samochodów z multi które mają po 200tyś. :D 90% Miało wymienianą skrzynie albo na gwar. albo po :kox:

Nie uwazam ze multi to smiec :)

Pisalem niejednokrotnie i znowu napisze ze zanim kupilem auto z ta skrzynia duzo sie o niej naczytalem i jestem w pelni swiadomy ze kiedys mi sie sypnie chyba ze wczesniej sprzedam auto.Wspolczuje tym ktorzy kupili auto z multi nic o nim nie wiedzac bo potem jest narzekanie.Teraz mam przebieg 161 tys i skrzynia chodzi perfekt :good: zadnych szarpniec,niepokojacych dzwiekow lub zlego dzialania.Jak juz sie sypnie to oczywiscie napisze o tym na forum jak i o kosztach jakie poniosłem zeby byla sprawna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...