arczito Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 kazdy automat audi jest jechany... takze tutaj na forum. wiec jesli ktos szuka roznic pomiedzy mluti a tip to niech w szukanie wpisze dwa hasla: multitronik tiptronik, wyskoczy mu chyba 3 od gory pieknie opisanie co i jak z kazda ze skrzyn. zaciekawila mnie tylko kwestia eksploatacji skrzyn w wersji bezstopniowej czyli multitronik (taka mam), jedni pisza ze trzeba wymieniac olej inni ze bron Boze. Nie wiem co i jak teraz. Prosilbym madra glowe o wypowiedz. Dodam ze mam a4 z 2003 roku 2.0 130km z przebiegiem 90tys km. interesuje mnie doslownie wszystko. czy powinienem juz jakos zadbac o nia? jak wyglada prawidlowa eksploatacja tej skrzyni itd. dodam ze nie katuje auta praktycznie wcale. raz na srednio tydzien dostaje kick downa na 20 sekund i tyle z katowania u mnie. sam stwierdzilem ze chyba ruszajac ze swiatel nie nalezy od razu po wycisnieciu hamulca wciskac gazu bo cos szarpie jakby sie bieg nie do konca zalaczyl- wniosek ze to chyba zajezdza skrzynie, slyszalem tez ze nie powinno sie na swiatlach lub w korku wrzucac luzu, bo to tez nie sluzy skrzyni. podobno sa tak zrobione ze stanie na swiatlach przez pare chwil ma byc tez na drive, bo tak to zostalo skonstruowane zeby nie bylo problemem. prosze o opinie i wyjasnienie. z gory dzieki
Gość qba1971 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 arczito obczaj tą stronkę http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm
HiRide Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 widze ze tu jest troche rozbierznych informacji co do pelzania i szarpania przy hamowaniu do zera. U min pelzanie jest takie samo jak w skrzyni tiptronic(wiem bo jezdzilem) i nie ma zadnego poszarpywania przy hamowaniu Niestety, ale nie masz racji. Nie chce mi się po raz kolejny wykładać zasadę działania multitronika, pracy na zimnym i ciepłym programie, różnic w sterownikach i o co chodzi z TYM poszarpywaniem. Jeżeli ktoś ma dalej wątpliwości to proponuję napisać do automat.pl lub do samego eksperta Pan Sopy do Sserwisu. I błagam, nie porównywać Tiptronika do Multitronika bo to tak jakby porównać krowę z hamburgrem . Po za tym, że i to, i to jest mięso/automat różnice się kończą. pozdr. Trudno zebys mi kolego wmawial jak dziala moja skrzynia na zimnym przez pierwsze pare minut owszem po puszczeniu hamulca auto ledwo rusza ale potem kiedy wcisne hamulec i minimalnie go puszcze juz czuje maly ciag a nie dopiero jak calkiem puszcze hamulec. TY masz swoja teorie i ja mam swoja
arczito Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 wszystko za***iście opisane, dzieki. nie mam jeszcze tylko informacji co do obslugi automata- kiedy wymiana oleju np. a w sumie tylko to zostalo niewiadomą ) QUBA1971 jeszcze raz dzieki za ten link, naprawde bardzo wartosciowy...
paw1972 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 wszystko za***iście opisane, dzieki. nie mam jeszcze tylko informacji co do obslugi automata- kiedy wymiana oleju np. a w sumie tylko to zostalo niewiadomą ) QUBA1971 jeszcze raz dzieki za ten link, naprawde bardzo wartosciowy... Po krótce - wymiana oleju wg. ASO co 60 tys. km, wg Sserwis co 50 tys. Wymiana filtra wg Sserwis co 100 tys. km, co ma dawac oczywiscie wplyw na zywotnosc. Multitronika zabija przede wszystkim brud. W multitronikach nie wymienia sié oleju metoda dynamiczna i to chyba jedyne czego sie w tych skrzyniach nie robi. Natomiast bucic mozesz,ale jak juz olej w skrzyni jest wystarczajaca goracy i masz wtedy pelna adaptacja. Na zimnej postaraj sie nie krecic powyzej 2 tys. obr/min. pozdr.
OLO_GDA Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Nie było 6-cio biegowych tiptroników a to ciekawe bo ja wlasnie taki mam ;] co niezmienia faktu ze kolega ma multitronic. chcialem tylko uscislic bo przeraz mnie mylenie pojec tip, multi , dsg nawet u mechanikow... ostatnio mechanik robil cos przy A3 z DSG i twierdzil ze to skrzynia bezstopniowa uswiadomilem mu co i jak. przytaknal. ale chyba bez przekonania ;] ;]
paw1972 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 przylaczam sie do tematu ze swoim problemem... mam a4 z 2003 roku automata z 6biegowym tiptroniciem bez S..... Masz 6-cio biegowy multitronik (oczywiście z funkcją ręcznej zmiany biegów) . Nie było 6-cio biegowych tiptroników. Tak działa właśnie ta skrzynia i wszystko jest OK. Kwestia przyzwyczajenia (to mozna zaliczyć do jej minusów) pozdr. Nie było 6-cio biegowych tiptroników a to ciekawe bo ja wlasnie taki mam ;] W 2003 r. tiptroniki miały 5 speed, a 6-cio biegowe weszły od 2004 modelowego 2005 do nowych modeli. Twój jest z 2006 a więc nawet jakbyś chciał to 5-tek nie było tylko 6-cio. Multitroniki miały od 2004 nie 6 a 7 biegów.
Gość qba1971 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Sprawdzamy po kodzie.W moim VIN ma TIPa ale ogólnie mam Multi.Jeżeli chodzi skrzynka jak meleks to na bank masz Multi ,a jeżeli odczówasz zmianę biegów to masz TIPa. Ja mam 2003r multitronic 6 biegowy z funkcją tip czyli ręczną zmiana biegów
paw1972 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Sprawdzamy po kodzie.W moim VIN ma TIPa ale ogólnie mam Multi.Jeżeli chodzi skrzynka jak meleks to na bank masz Multi ,a jeżeli odczówasz zmianę biegów to masz TIPa. Ja mam 2003r multitronic 6 biegowy z funkcją tip czyli ręczną zmiana biegów Qba po co utrudniać życie ? Na forum są koledzy, którzy nie do końca rozumieją co czytają - jak można zauważyć w poprzednich postach. Skrzynie z roczników modelowych 2001-2004 po załączeniu na funkcję tip mają biegi od 1-6 - to są mutitroniki. Jeżeli jest ich od 1-5 są to tiptroniki. Skrzynie modelowe od 2005 + mające od 1-6 są to tiptroniki, a jeżeli mają 1-7 są to multitroniki. Audi wstawiało 7-mio biegowe multitroniki i 6-cio biegowe tiptroniki w nowych modelach od 2004 r. Nie każdy ma możliwość od tak sprawdzenia po nr VIN, a jak zauważyłeś nie powie Tobie, że masz skrzynię multitronik. NIe każdy również może wiedzieć, jak jeździ meleks. Ile można jeszcze na forum opisywać różnice pomiędzy tymi skrzyniami, opisywanie wyglądu konsoli zmiany biegów, zachowania podczas ruszania, czy zmiany biegów ? Mam nadzieję, że nie ma użytkownika z Quattro, który ma wątpliwości jaką ma skrzynię automatyczną. pozdr.
arczito Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 hehehe szczerze mowiac temat skrzyn multi i tip zostal opisany chyba tak wyczerpujaco ze mozna juz na podstawie tego postu napisac kolejna czesc biblii lub nakrecic film dokumentalny ja bynajmniej wiem juz wszystko o swojej multi, wiem co i jak, co szkodzi, co jest jej wada, zaleta, a nawet kiedy ma okres gdy to jest zenska multi. pozdro i dzieki za ten post
paw1972 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 hehehe szczerze mowiac temat skrzyn multi i tip zostal opisany chyba tak wyczerpujaco ze mozna juz na podstawie tego postu napisac kolejna czesc biblii lub nakrecic film dokumentalny ja bynajmniej wiem juz wszystko o swojej multi, wiem co i jak, co szkodzi, co jest jej wada, zaleta, a nawet kiedy ma okres gdy to jest zenska multi. pozdro i dzieki za ten post Arczito trafiłeś w sedno ! Nie mogłem znaleść właściwego określenia na zachowania okresowe, ale faktycznie, ta skrzynia ma geny żeńskie :> Może głównym inzynierem LUKA jest/była kobieta ? Przepraszam za OT ps. Spokojnie, temat multi został tylko zarysowany. Jak ktoś potrzebuje na serio informacji to zapraszam do dalszych postów lub PW. Nie odpowiadam na zaczepki, bo to nic nie wnosi. Zawsze pozostaje PW.
arczito Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Amen [br]Dopisany: 25 Styczeń 2009, 02:57_________________________________________________p.s. na bank kobieta... inaczej byc nie moglo.
jacek Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Witam moj problem ze skrzynia,multitronica,to. podzcas normalnego ruszania nastepuje lekkie szarpanie,mialto ktos z Was,co to moze byc,
GRazny Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Jacku...poszukaj o adaptacji...sama czasem wylatuje i trzeba zrobić - do tego nie potrzeba żadnego sprzętu...
jacek Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 co to jest adaptacja i jak sie to robi[br]Dopisany: 31 Styczeń 2009, 23:30_________________________________________________moze ktos powie dlaczego tak sie dzieje,moze za malo oleju?Takie opinie slyszalem.czu ruszam z jedynki czy z automaty to tak sie dzieje.Nie zawsze ale czesto,zwlaszcza jezeli robie to szybko.
HiRide Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 co to jest adaptacja i jak sie to robi[br]Dopisany: 31 Styczeń 2009, 23:30_________________________________________________moze ktos powie dlaczego tak sie dzieje,moze za malo oleju?Takie opinie slyszalem.czu ruszam z jedynki czy z automaty to tak sie dzieje.Nie zawsze ale czesto,zwlaszcza jezeli robie to szybko. jaki przebieg ?
GRazny Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 jak napisałem wcześniej wpisałem w pozycję "szukaj" słowo ADAPTACJA plus słowo MULTITRONIC i jest tyle wyników że wystarczy... tu temat który Cię zainteresuje: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t44913.0.html;highlight=adaptacja+multitronic
MarcinN1977 Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 witam, mam problem z multitronicem. gdy samochód jest zimny wszystko jest ok, ale kiedy auto się rozgrzeje, to podczas przyspieszania (delikatnego) samochód lekko poszarpuje, natomiast gdy ostro mu docisnę to wszystko jest ok. proszę o poradę co może być tego przyczyną
HiRide Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 jak zwykle pytanie jaki przebieg i skrzynia z trybem "s" czy bez
paw1972 Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 witam, mam problem z multitronicem. gdy samochód jest zimny wszystko jest ok, ale kiedy auto się rozgrzeje, to podczas przyspieszania (delikatnego) samochód lekko poszarpuje, natomiast gdy ostro mu docisnę to wszystko jest ok. proszę o poradę co może być tego przyczyną Marcin na początek - ten objaw wyraźnie przypomina zachowanie skrzyni z brudnym olejem. Nie jestem prorokiem, ale z mutitronikiem przeszedłem więcej niż można sobie wyobrazić, a więc pytanie: kiedy był -ile km temu - wymieniany olej. Jeżeli nie wiesz - wymień. Jeżeli więcej niż 50-60 itd. tys. km - wymień. Podczas wymiany oleju twoja skrzynia będzie podłączona pod komputer i monitorowana. Gdyby coś z nią miało być nie tak , serwis, lub zakład, który zajmuje się w/w na pewno Tobie o tym powie. pozdr. ps. Z multitronikiem "rozmowę" zaczyna się najpierw od sprawdzenia na kanale 10 adaptacji, lub po prostu od jej ponownego przeprowadzenia. Jak nie znajdziesz instrukcji to pytaj. Wersja z S lub bez: różnią się sterownikami/oprogramowaniem oraz funkcją ... S. Ilość tarczek nie zmieniona.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się