Horton Opublikowano 17 Czerwca 2016 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Witam, to znowu Ja, chciałbym się dowiedzieć w jakim stanie jest moje turbo, w sobotę zrobię logi i wrzucę na forum ale chciałbym też sprawdzić je mechanicznie. Zauważyłem że mam oryginalny zawór DV a przed przepustnicą zamontowanego blow offa i zastanawiam się czy nie osłabia to doładowania, czy powinienem usunąć oryginalny zawór czy nic się nie dzieje że są oba? I czym lepiej zmierzyć doładowanie manometrem czy wakuometrem i dokładnie w które miejsce wpiąć? Podpowie ktoś coś?
Digit Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Hej, poczytaj na forum temat blow off'a i dv w 1.8T był kilkakrotnie przerabiany - tak w skrócie blow off nie osłabi Ci znacząco doładowania, ale wypływ ciśnienia do atmosfery może lekko zaburzyć cykl spalania, ponieważ w zależności od silnika/sterownika po otwarciu zaworu powietrze nie wraca do dolotu tylko w atmosferę, a komputer sterując dawką paliwa uwzględnia to powietrze, więc dostaje przez chwile więcej paliwa, w zależności jak dużo powietrza ucieka na zew. może to się objawiać lekkim spadkiem osiągów ( tylko w momencie zmiany biegu/otwarcia zaworu)Pytanie czy blow off założony tylko dla dźwięku czy może dv nie domaga, najlepiej jak wepniesz się zwykłym manometrem w dolot między turbo a przepustnicą i sprawdzisz jak wygląda doładowanie w tej konfiguracji i np. z odpiętym ( i zaślepionym) podciśnieniem od sterowania blow offa ( nie musisz go demontować) Ewentualnie jak dobrze pamiętam to możesz zrobić sobie pomiar przyśpieszenia i obserwować reakcje silnika przy zmianie biegów czy jest duża różnica z odpiętym i podłączonym blow offem.A do pomiaru ciśnienia wystarczy zwykły manometr, najlepiej wyskalowany nie za wysoko np. 1.5 bara wtedy będzie Ci łatwiej odczytać, lub możesz sobie zamontować dedykowany wskaźnik doładowania, są też wersje z opcją pomiaru podciśnienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się