Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Luz wzdłużny półosi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Od dłuższego czasu podczas przyspieszania na skręconych kołach(przy większych prędkościach) odczuwam drgania na karoseri tak jakbym jechal po jakiejś tarce. Kierownica nie telepie, lewarek zmiany biegów stoi nieruchomo, luzów w zawieszeniu nie ma, poduszki ok. Nie ma żadnej róznicy pomiedzy oponami/felgami lato zima.

Ostatnio podczas zmiany oleju zauważyłem luz wzdłużny na prawej półosi tak na oko może coś z 3cm. Chyba tak nie powinno być? Co obstawiać przegub czy półoś? Jakieś zabezpieczenie? Czy te drgania moga być w ogóle przez to spowodowane?

Opublikowano

Cześć ...3 cm luzu to szok na pewno zadłuży masz ..

Proponuje demontaż przegubu zewnętrznego - zobaczyć w jakim stanie jest pierścień osadczy rozprężny na pół osi ,,czy w ogule tam jest

Zobaczyć w jakim stanie jestpierścień oporowy i sprężyna tależowa no i wtedy dokładniej zobaczysz w jakim stanie jest przegub :wink:

Opublikowano (edytowane)

Sprawdz czy masz zabezpieczenie półosi w przegubie zewnętrznym... :D

Mi mechanik zmieniając osłony przegubów zewnętrznych tak to poskładał, że półoś wyskoczyła. Dopiero jak sam zabrałem się za temat zauważyłem, że zabezpieczeń nie było.

Fakt, jak ktoś nie myśli to nie wie jak je założyć, a walenie młotem nic tu nie daje.

Edytowane przez azure
Opublikowano

Tak wlasnie myslałem o tym zabezpieczeniu... a moglo samo wyskoczyć czy coś? Bo za mojej kadencji nie były wymieniane zadne przeguby a wczesniej bylo wszystko ok... przynajmniej nic nie drżało a czy wczesniej był ten luz to nie wiem...

Opublikowano

Gdyby nie było zabezpieczenia, już dawno by ci się przegub wypiął. I najwyżej palcem po mapie byś pojechał.

Opublikowano

No to nie wiem bo jednak kilka tysięcy km tak zrobiłem..

Opublikowano

Gdyby nie było zabezpieczenia, już dawno by ci się przegub wypiął. I najwyżej palcem po mapie byś pojechał.

10kkm przejechałem, w tym zimowe latania bokiem, gdzie często skręty były maksymalne - nie wypadło przez ten czas, aż w końcu na jednym skrzyżowaniu jeb i stoję w miejscu.

Opublikowano

Cholera nie dobrze :D

Opublikowano

No to skręć kołami na maxa i próbuj wyjac.

Opublikowano

to że jeszcze nie wypadł to nie znaczy że nie wypadnie :naughty: ojciec też jeździł pół roku na za krótkiej półośce a ja tylko wsiadłem i na środku skrzyżowania wypadła :angry:

Opublikowano

Kolego i co z tą półosią? Mam od bardzo dawna takie same objawy ;/ czasem trzęsie czasem nie. Najczęściej objaw występuje po dłuższej jeździe jak juz wszystko dobrze jest rozgrzane, wchodzę w zakręt 90 stopni prostuję kierownicę i zaczyna telepać. Luz wzdłużny prawej półosi dokładnie taki sam jak u Ciebie 3 cm. Tylko problem polega na tym, że jak wymienialem przegub to na półosi nie ma możliwości założyć tej metalowej podkładki i plastikowego pierscienia bo nie ma tam zadnego kolnierza na którym mogłyby te elementy się oprzeć, zgrubienie polosi zaczyna się dopiero 15cm od tego wieloklinu. Nie wiem o co tu chodzi...

Opublikowano

Ja jeszcze problemu nie rozwiazalem. Jestem aktualnie w delegacji i nie mam mozliwosci. Bede zagladal tam dopiero w urlopie

Opublikowano (edytowane)

A ja zmieniłem przegub zewnetrzny na prawej połosi i narazie problem ustał. Tylko wczesniej rownież zmienilem przegub i niecałe 2 tyg było dobrze i problem powrócił. Moze poprzedni był wadliwy, czas pokaże...

Tzn ustał problem efektu tarki podczas przyśpieszenia, półoś nadal ma bardzo duży luz wzdłóżny

Edytowane przez sułek123

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...