Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Przelany olej, problem ze spalaniem oleju -naprawione:)


vianco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mialem w autku przelany olej i to sporo ok 0,5-0.7 l wiec wskazywal na bagnecie ze o sporo za duzo i pewnego dnia zaczal mi strasznie dymic z tlumika na biało-niebiesko i czuc bylo ze przepala olej.

Sprzwdzilem szybko co jest z olejem i zobaczylem ze przelalem wiec spuscilem go na tyle aby znajdywal sie juz pomiedzy min -max podjechalem do mechanika i pytam sie czy cos moglo sie stac a on ze nie ale teraz bedzie mi dymic przez jakis czas bo musi spalic jeszcze to co nazbieralo sie w dolocie przez ten czas . Wczoraj bylem w trasie ok 500km myslalem ze przepali ale nie przepalil i mam pytanie mial moze z kolegow/kolezanek taki przypadek i czy moglo sie cos stac z silnikiem zaznacze ze zadnych obytkow mocy no dosłownie niczego nie ma tylko ten dym i smrod sie ciagnie za mna!! Zaznacze jeszcze ze dymi tylko na cieplym silniku.

pozdrawiam i prosze o odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy dobrym przedmuchaniu w rasie powinno przejsc dymienie... jesli nigdzie nie masz wyciekow to raczej nie ma sie co martwic. pojezdzij jeszcze troche-powinno przejsc... a nastepnym razem uwazaj zeby nie przelac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez swojego troszke przelalem... wlasciwie to nie zlecial do konca mimo ze sciekal 20 min... zalalem swiezy prawie pod max a rano mialem 3-4 setki ponad stan :kwasny:

u mnie jednak przepalil co mial za duzo i jakos zwiekszonego dymienia nie zauwazylem...

jesli motor nie cieknie to pojezdzij jeszcze i zobacz czy przejdzie... kontroluj tez stan oleju bo moze pierscienie smarujace sie troszke przypiekly i Ci poprotu przypala oliwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam ze po pracy jak wracałem to tak dymil fakt ze go cisnelem dosyc ostro ale to celowo (bez dodawania gazu bylo nie o wiele lepiej) ale powiem tak stare mpk sie chowały przy mnie i nie wiem czy to jest normalne:/ jeszcze do tego termostat mi nawalił:/mozliwe ze przez niedogrzany motorek bedzie mi dłuzej spalał to cholerstwo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze masz gdzies nieszczelny dolot?? najmniejsza nieszczelnosc i kupa dymu bedzie... sprawdz czy cos nie jest pekniete (plastik, wezyk) po tylu przejechanych km powinno przejsc... a jaki masz teraz stan oleju?

a diesla sie nie depta jak jest niedogrzany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan oleju jest taki sam jak przed spuszczeniem nic nie ubylo!! a co dolotu to dzisiaj sprawdzałem ale wydaje mi sei ze jest wszystko wporzadku nic nie bylo widac ze by bylo cos nie tak z nim:/ a dymi az wstyd nim jezdzic teraz:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dym sie z nikad nie bierze... jesli masz szczelny dolot i nie pali oleju to albo wtryski Ci leja albo przepala to co zostalo w dolocie badz tez w IC... podepnij VAGa i zrob logi moze sprawa sie wyjasni...

moze zbieg okolicznosci z tym przelanym olejem i moze cos padlo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan oleju jest taki sam jak przed spuszczeniem nic nie ubylo!!

sprawdż stan płynu chłodzącego...

a moze masz gdzies nieszczelny dolot??

najbardziej prawdopodobne...

przepala to co zostalo w dolocie badz tez w IC... podepnij VAGa i zrob logi moze sprawa sie wyjasni...

mało prawdopodobne

wniosek :vaglogi: na początek 010 i 011 dynamiczne :wink4:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plyn chlodzacy tez sprawdzalem i nic nie ubylo , zobaczymy jutro z vagiem co pokaze[br]Dopisany: 08 Grudzień 2008, 22:34_________________________________________________I stalo sie:/ po trasie jak sprawdzalem olej to nic nie ubylo a po wczorajszym powrocie do domu po pracy zgubil tyle ze jest teraz ponizej min:/ nie wiem co moglo sie stac nigdzie wyciekow nie ma tzn jest ale minimalna ilosc starego oleju przy uszczelniaczach ale to bylo od zawsze wiec nie w tym rzecz:/mialem jechac na vag,a ale chyba sobie podaruje bo i tak bez sensu :/ zalamka bo to chyba ostatnia moja naprawa bedzie przy tym silniku/tym samochodzie :/(jeszcze nie mialem miesiaca spokuju nawet bez niczego )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnoza: rozszczelnil ci sie silnik.

przyczyna: za duzy stan oleju w misce olejowej.

skutek: zwiekszenie cisnienia w silniku i w nastepstwie rozszczelnienie silnika

naprawa: wymiana uszczelek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt wysoki poziom oleju, skutkuje zbyt wysokim cisnieniem w komorze korbowej, a to prowadzi do pogorszenia smarowania turbiny!!!

nalezy bezwzglednie odessac!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze tylko uszczelki bo to strasznie kosztowne nie powinno byc ale postanowilem ze pozbede sie tego motorku juz bo szkoda mi juz czasu nerwow i pieniedzy na niego ale mam nadzieje ze zostane w rodzinie i jakies ładne 1.9 złapie ale to czas pokaze:/ jutro do mechanika oddaje bo juz sie umowilem i bede wiedział dokładnie co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odmy nie wymienialem chociaz maielm taki zamiar ale jakos sie powstrzymalem ale z turbina nie mialem zadnych kłopotow i caly czas działa jak powinna tak mi sie wydaje pozatym zadnych wyciekow z niej nie ma suchutka jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja turbina też była suchutka .. wymieniona i nie dymi .. dziura w dolocie to czarny dym ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie dolot na bank odpada a co to turbiny to tez jestem jej pewien ze na 100% jest z nia wszystko wporzadku jutro sie dowiem mniej wiecej mam nadzieje co jest i jakie koszta bo nie chce sie bawic na koniec ze sporymi wydatkami mam nadzieje:/!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze faktycznie od za duzego cisnienia oleju poszly uszczelniacze na turbo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno od duzego cisnienia olej poleciał ktoredys bo jak postał troche w garazu to mialem maly wyciek oleju ale minimalny i z przodu motorku gdzies bo mialem plamke na glebie i przy wtryskach lezy trosze oleju ale wydaje mi sie ze to jest stary jeszcze nie wyparował i odczepcie sie odturbo bo wtedy bym załamke mial calkowita:)!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...