mielcarm Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 (edytowane) Witam, Na początek coś o aucie: A4 B6, 1.8T (bfb), 2003r, LPG Prins. Przebieg (oryginał): 280kkm. Panowie mam mały problem... Mianowicie na ciepłym silniku, na wolnych obrotach trzęsie mi budą (tak jakby jeden gar nie chodził). Po podłączeniu do VAGa wywalił mi następujące błędy: 3 Faults Found:17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too LeanP1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire DetectedP0300 - 001 - Upper Limit Exceeded16687 - Cylinder 3: Misfire DetectedP0303 - 001 - Upper Limit Exceeded Niby wszystko jasne- trzęsie budą, jest wypadanie zapłonu na 3 garze, a więc cewka... no ale wymieniłem już cewkę nr 3 (praktycznie bez poprawy...). Błędy po wykasowaniu niestety powracają, ale po jakimś czasie (np. po przejechaniu 500km). Jednak problem jest cały czas (bez względu na to, czy CHECK ENGINE się świeci, czy go nie ma). Problem pojawia się i na benzynie i na LPG i tylko w momencie kiedy silnik osiągnie optymalną temp. 90*C. Chociaż mam wrażenie, że na benzynie mniej telepie (leje Pb98). Szczególnie problem uwidacznia się po dłuższej trasie... Świeczki wymieniane w zeszłym roku (oryginały NGK). Instalacja gazowa dobrej klasy (Prins + wtryski keihin)... Dodam, że auto jeździ poprawnie - kite ma jak trzeba, raczej nie zamula... Czy to może być wina przepływki? Załączam logi dynamiczne i proszę o pomoc w ich interpretacji (chodzi głównie o wskazania przepływomierza). Co robić? Gdzie szukać? Jak żyć? Proszę o pomoc i z góry dziękuję! link do logów: https://drive.google.com/file/d/0BzQ6f8GS36yHal9VVzZEX1hEZEhwcFNNSjI1QmNTbWZPRUpv/view?usp=sharing Edytowane 11 Lipca 2016 przez mielcarm
Łukasz13 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności dolotu i zaworu dv, w logów wychodzi że nie jest źle, turbo wstaje ok i trzyma doładowanie, co do przepływki to faktycznie dołem brakuje przepływu ale w górnych partiach jest ok, jeśli jest słaba przepływka to zaniża przeważnie w całym zakresie. Możesz jedynie zerknąc na obudowe i sprawdzić numer czy prawidłowy.
gregoor Opublikowano 12 Września 2016 Opublikowano 12 Września 2016 mielcarm I na czym staneło u Ciebie? Mam dokładnie ten sam problem. Jak przyspieszam (turbo jak by się dusiło). Silnik się rozgrzeje i zaczyna telepać jak by któryś cylinder wypadał. Wymieniałem cewki, ale to nic nie zmieniło. Na zimnym chodzi normalnie. Ale dodaje troche gazu i jest ok chodzi równo, spada na wolne obroty i znowu telepie. Przepływke odpinałem i jest to samo. Dziwna akcja. Po podpięciu u mechanika pokazało jakiś zaworek, niestety nie pamietam jaki :/
mielcarm Opublikowano 12 Września 2016 Autor Opublikowano 12 Września 2016 Szczerze? Doprowadza mnie to do pasji i spedza sen z powiek... nie udało mi się znaleźć przyczyny... tez mam nowe cewki i świeczki. Przeplywka niby tez OK... Jak u Ciebie była mowa o zaworku to może chodziło o zawor DV? U mnie on niby jest ok... Daj prosze znać jak coś Ci się uda znaleźć. Będę wdzięczny.
gregoor Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Polecam sprawdzić zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej 035103245G (ASO 40zł) Wymienilem swiece, cewki (BEZ SENSU), na koncu okazał sie zaworek. Wymieniłem go sam na podwórku, trzeba odkrecic zbiorniczek płynu wyrównaczego i dostęp jest łatwiejszy.Wszystko jak ręką odjął. Zaworek był faktycznie popsuty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się