Madern Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Witam, pisałem dość dłuższy czas temu o problemie związany z brakiem działania świateł drogowych, tj manetka działa bez zarzutu, ikonka długich sie zaświeca lecz przesłona ani drgnie. Z desperacji zacząłem juz sam szukać rozwiązania i co sie okazało. Wtyczka wchodząca do modułu MCE ma 2 brakujące kable tj PIN 20 i 21 co odpowiada przełączeniu na światła drogowe w prawej i lewej lampie. Natomiast we wtyczce, która wchodzi do reflektorów nie wyglada jakby czegoście brakowało, wyglada na to że gdzieś jest zagubione połączenie pytanie tylko gdzie go szukać ? Porobiłem zdjęcia dla podglądu. Prosze o pomoc. http://imgur.com/a/PD7YJ Dodam jeszcze ze tak jakby brakuje tu pina i kabla, w obu słupkach tak samo. http://imgur.com/a/U8Jin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 ŚWIATŁA drogowe masz we wtyczce 23 pin a nie 32 pin PINy 16 i 18 Gniazdo B (23-pin) [wyjścia] Pin 1 – Zasilanie prawego tylnego kierunkowskazu [żółto/zielony]Pin 2 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]Pin 3 – Zasilanie tylnego lewego kierunkowskazu [niebiesko/czerwony]Pin 4 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny]Pin 5 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]Pin 6 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały]Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]Pin 8 – Zasilanie trzeciego światła stopu [czarno/czerwony]Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski]Pin 10 – Zasilanie tylnego prawego światła przeciwmgielnego [szaro/fioletowy]Pin 11 – xPin 12 – Zasilanie tylnego lewego światła przeciwmgielnego [szaro/biały]Pin 13 – xPin 14 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [niebiesko/fioletowy]Pin 15 – xPin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]Pin 17 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [czarno/fioletowy]Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]Pin 19 – xPin 20 – Masa elektroniki [brązowy]Pin 21 – xPin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny] a tak w ogóle to poczytaj dokładnie ten wątek, może tam znajdziesz odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madern Opublikowano 16 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Czytałem wątek stad tez pytanie czemu te dwa PINy są puste w gnieździe C? Pin 21 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/nebieski] Pin 22 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/zielony] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 (edytowane) Ok widzę że w B7 to połączenie które pokazałem jest w MCE LOW a ty pytasz o połączenia High. podaj jaki masz moduł MCE. Wynika z tego że ktoś przekładał LOW na High. ale nie dokończył podłączeń.... Wersja „HIGH”Pin 16 – Zasilanie prawego światła DLR [biało/żółty]Pin 18 – Zasilanie lewego światła DLR [biało/czarny]Gniazdo C (32-pin)Pin 21 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/nebieski]Pin 22 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/zielony] Wersja „LOW” Gniazdo B (23-pin) [wyjścia] Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]Gniazdo C (32-pin)Pin 21 – xPin 22 – xPin 23 – xPin 24 – xPin 25 – Zasilanie świateł postojowych (z pinu 14 włącznika świateł) (WE) [szary]Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (z pinu 13 włącznika świateł) (WE) [żółty]Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (z pinu 9 włącznika świateł) (WE) [szaro/biały]Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony]Pin 29 – xPin 30 – xPin 31 – xPin 32 – “Redundancy” (z pinu 3 włącznika świateł) [fioletowy] i teraz porównaj to ze zdjęciem kostki 32 pin które pokazałeś Edytowane 16 Lipca 2016 przez GreGoriO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madern Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 8E0 907 279 L To co, mam poprzekładać wszystkie PINy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Nadwozie B7 Historia modeli MCE: Wersje LOW: 8E0 907 279 H (wycofany ?) -> 8E0 907 279 K (wycofany 01/03/2007) -> 8E0 907 279 M Wersje HIGH: 8E0 907 279 J (wycofany ?) -> 8E0 907 279 L (wycofany 01/10/2005) -> 8E0 907 279 N Trzeba zaznaczyć, że sterowniki LOW i HIGH różnią się od siebie w inny sposób niż ma to miejsce w nadwoziu B6. Przede wszystkim zmieniono funkcje niektórych pinów oraz sposób komunikacji z przekaźnikami (oznacza to, że nie można przekładać MCE między B6/B7 bez ingerencji w wiązkę elektryczną – ale nad tym popracujemy ). Każdy z modułów przewidzianych dla B7 obsługuje sprawdzanie żarówek – przy czym w wariancie LOW kierunkowskazy boczne, oraz przednie światła przeciwmgielne są zasilane bez pośrednictwa MCE (te obwody nie są monitorowane). Oprócz tego brakuje wejść i wyjść dla aktywacji funkcji Coming/Leaving Home, DLR oraz czujnika światła/deszczu i aktywacji automatycznego trybu świateł. Moduł LOW nie obsługuje także układu zmywania reflektorów. Wszystko to zostało dodane w module HIGH – podsumowując, z punktu widzenia B6 obie instalacje montowane w B7 wyglądają (prawie) jak HIGH WYNIKA Z TEGO ze NIESTETY tak. musisz sprawdzić całą instalację rozpisując poszczególne kabelki i porównując co zostało zmienione. Nie mam B7 więc nie mam doświadczenia. Proponuję zapytać @Kaju on się bawi kabelkami, może ci coś podpowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madern Opublikowano 19 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Namęczyłem sie z tym co nie miara a całość sprowadzała sie do poprowadzeniu kabla z PINu 21 i 22 z MCE do kostek w prawym i lewym słupku. Teraz przesłony działają elegancko jednak jak to moje szczęście popsuło sie co innego. Mianowicie spryskiwacze szyb nie pryskają, nie słychać silniczków, sika tylko na lampy, wycieraczki pracują, co mogłem naknocic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Skoro mieszałeś kablami przy MCE to tam bym szukał przyczyny. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madern Opublikowano 22 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Ok juz wszystko jasne, jeden kabelek sie schował i zapomniałem go podłączyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 no widzisz. miałem rację. Z doświadczenia już wiem, że jeśli coś nie działa a działało wcześniej, to najczęstszą przyczyną są nasze prace w tym miejscu. trzeba wrócić i jeszcze raz na chłodno przejrzeć te miejsca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się