Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Druga sonda czy koryguje mieszanke


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W dużym skrócie to miałem kiepski program i w tym momencie mam wgraną serię. Problem w tym że mam wyciętego kata i w tamtym sofcie miałem wyłączoną drugą sonde. Teraz wyswietla mi blad:

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Internal Resistance too High

P1114-008 - Implausible Signal

Moje pytanie jest takie czy ma to jakiś wpływ na pracę silnika, tzn czy druga sonda tylko sprawdza pracę pierwszej czy rowniez koryguje? I czy moze mi przez ten błąd wejść w tryb awaryjny?

Opublikowano

Nie ma wpływu i nie może przez to wchodzić w tryb awaryjny.

Opublikowano

Ok dzięki za szybką odpowiedź. Nie bylem pewien czy mogę tak przez kilka dni jeździć bo w przyszłym tygodniu jestem umówiony na strojenie wiec przy okazji druga sonda zostanie odrazu wyłączona :-)

Opublikowano

Proszę nie wprowadzać kolegę w błąd - druga sonda też bierze udział w korygowaniu mieszanki, w tzw. długoterminowej adaptacji:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8bW1sSDBHcVNySG8/view?usp=sharing

strona 22 :hi:

Wywalilem puszke kata i wstawilem DP przy czym z gniazdem tylko na pierwsz sonde, druga została fizycznie wpieta w instalacje (wtyczka), ale jest przypieta luzem pod maska. 16 sierpnia jade na strojenie wiec zostanie ona programowo wylaczona przy okazji, ale wyskoczył mi blad:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420-002 - Lower Limit Exceeded

Czy mam się nim przejmować czy też po wyłączeniu drugiej sondy problem zniknie? W jaki sposób wyłącza się programowo (w sofcie) drugą sondę? Czy wtedy ona nie będzie już wpływała na korekte długoterminową składu mieszanki?

Opublikowano

W ASN-ach V6 3.0 ten błąd często szedł w parze z losowym wypadaniem zapłonów, a więc i ograniczeniem mocy...

U Ciebie jest on skutkiem wywalenia sondy z układu wydechowego, bo sprawność katalizatora jest obliczana na podstawie informacji jakie podają sondy przed i za nim do ECU. Oczywiście fizyczne wyrzucenie katalizatora skutkowałby tym samym błędem. Tak więc tuner powinien Ci tę sondę wyłączyć w ECU, to najlepszy możliwy sposób i nie będzie wtedy ingerowała w pracę silnika (korekty długoterminowe). Owe korekty, jeśli tylko silnik i osprzęt jest sprawny a układ dolotowy i wylotowy szczelny oscylują w granicach +/-1~2%

Osobiście wolałbym wymienić katalizator i nie pozbawiać sterownika silnika możliwości adaptacyjnych... tak w sumie zrobiłem w zeszłym roku, od tego czasu żadne CHECK-i mnie już nie irytują :wink:


Jak się ją wyłącza to know-how tunera... ja tej wiedzy nie posiadam... jeszcze :wink:


Obiło mi się kiedyś o uszy, że drugie sondy są nieaktywne po zmianie kodowania ECU na normę Euro 3, ale nie potwierdzam tego info, bo nie potrafię przekodować swojego sterownika VCDS-em, jest w nim jakaś blokada.

Opublikowano

Katalizatora już dawno nie mam, została sama pucha, a teraz ją wywaliłem i wstawiłem downpipe 3" z przejściem w 2,5" z nierdzewki -> w woli wyjaśnienia w celu zwiększenia osiągów silnika (z katem nawet sprawnym w 100% bym tego nie uzyskał) dlatego konfiguracja taka jaką teraz mam napewno zostaje tylko zastanawiała mnie kwestia w jaki sposób będzie wyłączona druga sonda a w tym momencie nie mogę o to zapytać swojego tunera bo jest na urlopie. Wraca i daje odrazu audiczke do strojenia - jest dobry gościu więc napewno zrobi to dobrze, ale nurtuje mnie to jak :-)

Opublikowano

Ile wycisnąłeś z 1.8T? :)

...i dlaczego jeszcze nie masz napędu 4x4 :D

Opublikowano

Dopiero bedzie strojony 16 sierpnia tak jak napisalem, nie chce żeby byl jakoś mega wysilony bo 1 IC seryjny tylko jest. Jak bedzie 180KM i 270Nm to bede zadowolony :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...