szymi100 Opublikowano 24 Lipca 2016 Opublikowano 24 Lipca 2016 Witam ponownie, niestety... niestety, bo wchodzę na to forum rzadko, a jak wchodzę, to oznacza to że coś się dzieje nie tak z autem. Auto ciągle to samo: a4 avant, 1,9tdi, 2001r, ajm, b5 po 2 lifcie, klimatronik Od razu mówię, że nie przejrzałem całego forum (gdyby ktoś chciał mi zarzucić... "było o tym pisane już ze sto razy" - pewnie będzie miał racje). Nie przejrzałem całego forum, bo po drugiej stronie zauważyłem, że każdy już wie gdzie jest problem i konkretnie szuka rozwiązania swojego problemu, a ja podejrzewam tylko... i liczę, że ktoś podpowie mi, że mam szukać w tematach z "wiatrakiem" albo łożyskiem / silniczkiem wiatraka / pierwszy / drugi bieg klimy... nie wiem co jeszcze może być. Problem wygląda tak, że klima ogólnie działa (chłodzi), ale głośno chodzi momentami (dosłownie kilka sekund jest ok, a kilka sekund buczy, więc to nie chodzi o ósemkowanie wiatraka, bo przecież wiatrak nie robi jednego pełnego obrotu w 10sekund, tylko pewnie kilkanaście / kilkadziesiąt w 1 sekunde). wyłączenie klimy w panelu oczywiście likwiduje hałas. najprawdopodobnie hałas dochodzi z mniejszego wiatraka (tego przy prawej lampie), ale czy to buczy wiatrak, czy silniczek który nim kręci... czy jakieś łożysko co łączy jedno z drugim... nie mam pojęcia. jak na wyłaczonym wiatraku obejrzałem obręcz wiatraka (oczywiście to co jest widoczne pod maską bez rozbierania połowy przodu auta), to jest miejsce gdzie lekko przytarta jest obręcz wiatraka, ale bez przesady... najprawdopodobniej kilka godzin to tarcie było zanim je usłyszałem (jechałem autostradą i przy wyższych obrotach nie dosłyszałem problemu od samego początku, a jak tylko zjechałem z autostrady problem był słyszalny pewnie z daleka), więc to obtarcie... wygląda jakby powstało po kilku sekundach tarcia / kilku nierównych obrotach wiatraka, a nie kilku godzinach. nie wiem jak wygląda problem głębiej - gdzie obręcz wiatraka wchodzi głębiej w obudowę pasa przedniego w stronę chłodnicy. Drugie co zauważyłem, to delikatny luz na wiatraku - nie siedzi on sztywno, jak ten większy wiatrak przy lewej lampie (ten ani drgnie, zero luzu, kręci się idealnie). nie jest to luz taki, że wiatrak może chodzić jak chce... przy obrocie ręką nigdzie nie trze i niby dobrze się kręci, ale jak próbuje sprawdzić luzy to jednak poddaje się troche i jestem w stanie o kilka milimetrów go przekrzywić od osi (czego nie ma przy wiekszym wiatraku). Może przy wyższych obrotach siła odśrodkowa jest na tyle duża, że rzeczywiście ten luz stwarza problem. Tyle zauważyłem... no i teraz byłbym wdzięczny za podpowiedź, co sądzicie Koledzy w tym temacie. Wyrobiło się jakieś łożysko w silniczku? wyrobiło się mocowanie wiatraka? silniczek do wymiany? wiatrak do wymiany? a może problem jest w tych biegach chłodzenia 1 lub 2? Miejsce mocowania tego wiatraka jest dość nieprzyjemne i boje się, że ewentualna wymiana czegokolwiek z tego układu wiąże się z rozbiórką połowy przodu, mam rację? (zderzak, lampy, pas przedni, chłodnice z całym ukł chłodzenia silnika i klimy, błotniki oba pewnie też...) jesli mam rację, to zapewne odłoże ten temat do momentu wymiany rozrządu... bo jego wymiana to taki sam zakres rozbiórki auta, tylko pytanie, czy odłączenie tego silniczka (wtyczki) coś by popsuło? nawiew chyba i tak by chodził, tak? Będę wdzięczny za podpowiedzi... może ktoś miał podobny problem... aaa... i prosiłbym żeby może ktoś sprawdził luzy w mocowaniu wiatraków u siebie (jeśli Wasze oba wiatraki nie mają żadnych luzów, to już chyba bedzie krok w stronę problemu wiatrak-silniczek i wtedy już będę pytał znów Was co może być walnięte w tych dwu elementach) z góry dziękuję za zainteresowanie problemem, pozdrawiam
soulmaster3m Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 (edytowane) Aż się zmęczyłem pisaniem. 1) Wiatrak możesz odłączyć, ale przestanie działać klima. Nie nawiew, sama klima. 2) wiatrak nie powinien mieć żadnych luzów. Jest sztywno przykręcony do osi silniczka !!!!!!!!!! odwrotnym gwintem , aby się nie odkręcał kręcac !!!!!!!!!!!!!!!! Jest wyważony o czym świadczyć powinny blaszki wciśnięte na którąś łopatę. 3) nie wiem jak w 1.9, ale u mnie ciasno, że płaska dłoń wejść nie chce, ale się da wyjąć wiatrak i wymienić. Nie trzeba nić ściągać, wykręcać, spuszczać ani łamać. Problem to tylko śruba i zatrzask u dołu wentylatora i tylko to go trzyma, wykręcasz, naciskasz i przekręcasz całość. Musisz wyjąć wentylator i sprawdzić czy to wiatrak ma luz na ośce czy może ośka w tulejkach bo tam łożyskowanie jest tylko w mosiężnych tulejkach. Podejrzewam sam wiatrak. Nakrętka trzyma, ale plastik się wyrobił. Już to widziałem. Tutaj masz zdjęcia jak to tam wygląda. https://www.flickr.com/photos/40097295@N04/sets/72157664141142430 Aaaaa, jeśli chcesz mieć masę miejsca aby kombinować tam, w sumie to i rozrząd się da tak wymienić to masz tutaj sposób opisany też w podręczniku: Śruba M8 albo szpilka. (8M x 1.25) Długa ile tam sobie chcesz. Odciągasz też nie za daleko ponieważ wszystkie przewody, zarówno z prądem jak i płynami masz podpięte. [/url] Edytowane 25 Lipca 2016 przez soulmaster3m
szymi100 Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Opublikowano 27 Lipca 2016 Dziękuję soulmaster3m… I od razu dopytam, bo niektórych rzeczy nie do końca rozumiem: 1. o jakim „podręczniku” piszesz? Mamy na forum dostępny jakiś zbiór w stylu „sam naprawiam”? – może pytania które dalej pisze, będą wyjaśnione tam?!? 2. co mi da śruba m8 wkręcona chyba w podłużnicę pod lampą? Przypuszczam, że powinienem się spodziewać efektu odsunięcia pasa przedniego od podłużnicy, ale jak to ma się stać? Z tego co widziałem na moich zdjęciach (trzasnąłem kilka jak sprowadziłem auto z Niemiec, a że było lekko z przodu „do poprawy”, to mam też kilka zdjęć w trakcie naprawy), to u mnie jest tam śruba zwykła z łbem. Wymienić śrubę ori na ten pręt gwintowany – żaden problem, tylko gdzie tu sens?!? W jaki sposób pas przedni ma odchylić się w przód od auta, jak trzymają go inne śruby do podłużnicy (widoczne też na twoich zdjęciach obok odboju / mocowaniu zderzaka)? 3. zakładając, że mam już odchylony pas przedni i jest dostęp do układu wiatrak+silniczek… nie trzyma się to wszystko na (nie wiem, jak to się fachowo nazywa)… nazwa którą kiedyś podsłyszałem to „pająk wentylatora” (taka trójpalczasta obudowa trzymająca silniczek na swoim miejscu i zabezpieczająca pewnie wiatrak, przed kompletnym „wyskoczeniem” spod maski)? I każdy z tych trzech ramion pająka przykręcone jest chyba do pasa swoją śrubą. Na twoim zdjęciu jest to mało widoczne, bo jest tam akurat ręka z rozłożonymi palcami (ale jeśli dobrze widzę, to mały palec dotyka tego „pająka”). Nie widzę jeszcze, co jest u mnie od spodu, ale od góry są widoczne dwa ramienia pająka, więc jeśli od dołu jest trzecie… to chyba d*pa będzie… i trzeba będzie też pająka wykręcić zanim dobiore się do wiatraka? 4 . pisząc „Problem to tylko śruba i zatrzask u dołu wentylatora i tylko to go trzyma, wykręcasz, naciskasz i przekręcasz całość” – opisujesz jak wyciągnąć wiatrak z silniczkiem z auta? Czy oddzielić wiatrak od silniczka? A może otworzyć silniczek? Moim problemem jest jeszcze to, że niestety… moje auto ktoś kiedyś w Niemczech obniżył i nie jestem w stanie „z marszu” podejść do tematu i działać. Auto jest obniżone, więc nawet nie jestem w stanie głowy od spodu wcisnąć. Auto jest obniżone, więc zapewne wiecie, że w Polsce niedługo pojeździłem z oryginalną podłogą pod silnikiem, więc mam blachę dorobioną, bo tworzywo 1000km nie wytrzymywało. A doróbki jak to doróbki nie są idealne, więc potrzebuję mieć przednią połowę auta w górze, żeby odkręcić podłogę spod silnika. Zabawa lewarkiem raz od prawej, raz od lewej… może i też by dała efekt, ale pół dnia z głowy, a jeszcze bym nie doszedł do sedna sprawy z naprawą, o zamontowaniu z powrotem podłogi już nie wspominając. Dlatego wolę wiedzieć co i jak zanim zabiorę się do roboty, bo jak coś „wyskoczy” i będę musiał składać auto z powrotem, bo nie przewidziałem, że oprócz pręta gwintowanego… będę potrzebował jeszcze czegoś… a do sklepu taxą przecież nie pojadę. Dzięki soulmaster3m jeszcze raz… będę wdzięczny, jak wyjaśnisz jeszcze te 4 punkty o których wyżej pisałem. pozdrawiam
soulmaster3m Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 1. np. manual-workshop.com czy tam workshop-manual.com ta szpilka jest normalnym narzędziem o jakiejś tam nazwie Special WwwwUjDrogi VAG Tool XXX6969 2. Trochę inteligencji i własnego pomyślunku. Przecież już pisałem i pokazałem na zdjęciach co ci to da. W taki sposób możesz nawet rozrząd wymieniać, tyle miejsca, że drugi bagażnik można zamontować i uchodźców przemycać. Odkręcasz zderzak, lampy, śruby, które trzymają pas, zarówno te przy lampach jak i te 6 przy wąsach i co tam jeszcze się trzyma. Wkręcasz zamiast śrub wąsów te dwie szpilki i wszystko da się odciągnąć gdzieś na 10-12cm. Bez spuszczania płynów. Najlepsze są długie śruby z krótkim gwintem niż szpilka w całości nagwintowana bo po gładkim lepiej pas wysunąć. 3. Jestem wredny i będą jeszcze bardziej. Wystarczyło wygugalć jak wygląda ten pająk i sam byś wiedział jak to ściągnąć co już przecież też opisałem. Nie ważne czy masz Valeo czy Gate, oba wyglądają tak samo i tak samo są mocowane. Na zdjęciu u góry pająka otwór to śruba, JEDNA JEDYNA!, a z lewej zatrzask, który trzeba odchylić bo inaczej nie przekręcisz pająka aby wyjąć całość, oczywiście nie wiem jak to wyglądało na pasie, więc pewnie zatrzask będzie na dole a śruba gdzieś z boku a może masz jedno i drugie obok siebie. Zobaczysz na pacjencie. Trza zdjąć całość, wentylator z pająkiem bo inaczej nie wyjmiesz wentylatora. 4 . PATRZ PKT. 3 P.S. Nie mam pojęcia co gleba ma do wsadzenia łba od spodu. Przecież na normalnym zawieszeniu też nie wsadzisz. HASŁA NA DZIŚ: 1) LEWAREK no pewnie masz w bagażniku + KLOCKI PODŁOŻONE POD SAMOCHÓD cobyś się nie zabił. SERIO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bez zabezpieczenia samochodu przed spadnięciem, podniesiony tylko na lewarku nawet ręki nie wkładaj pod. Gdzie klocki? Gdzie? Nie będę tłumaczyć. 2) KANAŁ (BEEEEEEEEEEEEZPIECZNIEJ) Tylko po co ci od spodu wchodzić skoro WSZYSTKO OPISAŁEM JAK KROWIE NA ROWIE JAK TO ZROBIĆ OD GÓRY POD BLOKIEM ALBO NA RUCHLIWEJ AUTOSTRADZIE! Nie, nie gleba samochodu jest tutaj Twoim problemem a brak podstawowej wiedzy i to nie wybitnych mechaników z najwyżej opłacanych warsztatów a takiej zwykłej, życiowej. Weź garść narzędzi, przebież się w łachy i UP!3RD0L po pachy, powtórz czynność aż się nauczysz AAaaaaa, nie zaczynaj zabawy bez Torxów tylko nie wiem czy 5 czy 6-ramienna gwiazda, chyba 6, bo Torx to błędnie opisywane klucze typu T, TX, TS, Spline i co tam jeszcze szalone mózgi wymyśliły. No i oczywiście imbusów. Bez nich nie zdejmiesz zderzaka i pasa, chyba, że śruby wąsów masz wymienione jak to już opisałeś. Zdjęcie lamp, zderzaka, wysunięcie pasa i wyjęcie wentylatora to nie więcej jak godzina, ale powtarzam. NARZĘDZIA! I to nie profesjonalne z kompletu zawierającego milion pierdółek. Pooglądaj temat z latarką i sprawdź co i gdzie się trzyma i na czym. !!!! LAMPY poliftowe maja 3 śruby. Dwie z góry Torx i jedną obok wtyczki kierunkowskazu.!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się