skalmier Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Witajcie, Zdecydowałem się założyć instalację gazową do Audi A4 B6 1.8T 163KM Quattro Avant z 2004r. Obecnie ma 163KM, ale możliwe, że w przyszłości (w ciągu roku) będzie mały chip podnoszący moc do 190-200KM. Przeglądałem fora, pytałem się specjalistów, zaczerpnąłem opinie znajomych, którzy mają te silniki i w jedyny sposób, w który mogę podsumować wszystkie wypowiedzi to fakt, że każdy użytkownik chwali swoją instalację i swoje podzespoły i neguje resztę, a każdy mechanik uważa, że najlepszy jest ten sprzęt, który potrafi założyć, serwisować lub po prostu zna się na tym, a na temat innych producentów mówi że to badziew i nie warto instalować. Ale spośród kilkunastu różnych wariantów instalacji gazowej do tego silnika wybrałem 4, które najczęściej się powtarzały. I mam prośbę do Was, co sądzicie o danym wariancie jakie on ma plusy jakie minusy, czym się różnią i czy warto zakupić nowsze oprogramowanie do samochodu z 2004 r.? Wariant 1 Elektronika/Komputer: Stag Q-box Wtryskiwacze: Barracuda Reduktor: KME Silver 8mm Przewody: Faro/miedź Wielozawór: Zbiornik: w kole 62 l (lub większy) Wlew: Końcówka włoska zamontowana przy standardowym wlewie paliwa Cena: 2800zł Wariant 2: Elektronika/Komputer: KME NEVO Wtryskiwacze: Barracuda Reduktor: KME Gold 8mm Wielozawór: Tomasetto, Przewody: Faro/miedź Zbiornik: w kole 62 l (lub większy) Wlew: Końcówka włoska zamontowana przy standardowym wlewie paliwa Cena: 2800zł Wariant 3: Elektronika/Komputer: BRC SEQUENT 32 OBD Wtryskiwacze: BRC IN03 My11 Reduktor: BRC Genius, Wielozawór: BRC GPL ET98,, Przewody: Faro/miedź Zbiornik: w kole 62 l (lub większy) Wlew: Końcówka włoska zamontowana przy standardowym wlewie paliwa Cena: 3200 złWariant 4: Elektronika/Komputer: Stag 4 Wtryskiwacze: Valtek Reduktor: KME Silver 8 mm Wielozawór: (niestety nie pamiętam nazwy) Przewody: Faro/miedź Zbiornik: w kole 62 l (lub większy) Wlew: Końcówka włoska zamontowana przy standardowym wlewie paliwa Cena: 2700 zł Z góry wielkie dzięki za pomoc. Każda opinia będzie dla mnie bardzo cenna
otis89 Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Opcja 1,2 z tym że wsadził bym golda gt możesz też czerwonego acka
skalmier Opublikowano 26 Lipca 2016 Autor Opublikowano 26 Lipca 2016 A dlaczego akurat tą opcję byś wybrał? Czym się różni Stag Q-Box od Stag 300 lub Stag 4? Z tego co widziałem komputer Stag 300 został wyprodukowany w 2006r. a Stag 4 kilka lat później. Natomiast Stag Q-Box to stosunkowo nowa rzecz i pytanie czy samochód i jego komputer pokładowy będzie w pełni wykorzystywał oprogramowanie Stag Q-Box? Nie chciałbym przepłacać za oprogramowanie, które nie będzie wykorzystywane, ponieważ oprogramowanie silnika nie jest aż tak skomplikowane jak dzisiejsze nowoczesne silniki. Może źle myślę, ale porównuję to do podzespołów komputerów stacjonarnych. Mając procesor komputerowy z 2004 4 dokładam do niego np najnowszą kartę graficzną. Komputer owszem będzie działać ale w pełni nie wykorzysta najnowszej karty graficznej. Gdyż nie ma takiej mocy obliczeniowej. Oczywiście to tylko pierwszy lepszy przykład.
otis89 Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 (edytowane) Na temat sterowników to musi się wypowiedzieć ktoś kto montuje instalacje, albo poczytać na forum lpg, każdy monter ma jakieś tam preferencje i montuje ac, kme czy techa kwestia ceny i dogadania. Edytowane 26 Lipca 2016 przez otis89
skalmier Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Opublikowano 27 Lipca 2016 Podbijam temat. Ktoś ma jeszcze jakieś uwagi / opinie ?
artur100g Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Montuj Qboxa,Ac 250,Barracudy pojedyńczo i filtr Alex 360.Stag ma najwieksza sieć warsztatów i każdy gazownik lepiej lub gorzej wie o co w nim chodzi,do KME Nevo już nie każdy chce sie dotknąć,reszte sobie odppuść.Gdzie chcesz montować,bo może coś Ci doradze odnośnie warsztatu.
sosnos Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Hejka, ja montowałem LPG u Nowotczyńskiego w Mławie. Stag Q-box, wtryski ACw03 - niestety na temat reduktora nic nie powiem, butla 69 w kole i korek obo wlewu. - koszt 2900 zł, czas montażu 4,5 godz. Instalacja pod 200 koni. Auto to A4, 1.8T, Q, Avant 163 konie - 235 000 nalotu ori. Gaz zamontowany jakies 5 tyg temu, zrobione ponad 3000 km i nie mogę narzekac. Zalozylem instalacje pod zwiększenie mocy, z doborem zabawek zdałem się na doświadczenie gazownika.
artur100g Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 ACW 03 to też b.dobre wwtryskiwacze,śmialo moga być konkurencja dla Barracudy.
skalmier Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) Dzięki za podpowiedzi. Montować gaz chciałbym w Warszawie. Proszę powiedz mi o co chodzi z wtryskiwaczami "Barracuda pojedyńczo"? I jeszcze jedno pytanie. Przy założeniu, że wybiorę wariant 1 czyli Elektronika/Komputer: Stag Q-box Wtryskiwacze: Barracuda Jaki powinienem dobrać reduktor do tego zestawu spośród KME Silver 8 mm i KME Gold 8mm? Edytowane 27 Lipca 2016 przez skalmier
skalmier Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Opublikowano 27 Lipca 2016 a dlaczego tak? Sorry, że tak dopytuję ale chciałbym zgłębić temat i znać różnice.
otis89 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 gold obsłuży większą moc, na twoje potrzeby to starczy czerwony acek
skalmier Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Opublikowano 27 Lipca 2016 A to w takim razie KME Silver 8mm nie wystarcza? duża różnica w cenie jest między KME Silver 8mm a KME Gold 8mm?
artur100g Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Goldy bardzo często buczą i jest to wkurzające.Poza tym nie wykorzystasz jego możliwości.Bierz AC 250 też jest na fi8 i daj fi 8 po całości,niestety podwyższa to cene bo i wielozawór będzie droższy,ale bedzie baza na ewentualny chip.Jeśli będzie seria to zasilenie fi 6 starczy i wtedy możesz też pomyśleć o KME Tur,obrabia 170-180 km i jest klapkowy,odporniejszy na syfiasty gaz.
soul87 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 I Tur też potrafi jęczeć. Jeżeli wybierać reduktor do sterownika AC to albo czarny AC R01 150 jeżeli bez programu, a jeżeli ma byc program to AC R01 250 i będzie śmigać. nie wyobrażam sobię montażu w 4-5 godzin... a na pewno nie z usługą demontażu kolektora...
artur100g Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 I Tur też potrafi jęczeć. Jeżeli wybierać reduktor do sterownika AC to albo czarny AC R01 150 jeżeli bez programu, a jeżeli ma byc program to AC R01 250 i będzie śmigać. nie wyobrażam sobię montażu w 4-5 godzin... a na pewno nie z usługą demontażu kolektora... Z Turami też sie trafiło,ale wiekszość na rynku powinna być już poprawiona.
azure Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 I Tur też potrafi jęczeć. Jeżeli wybierać reduktor do sterownika AC to albo czarny AC R01 150 jeżeli bez programu, a jeżeli ma byc program to AC R01 250 i będzie śmigać. nie wyobrażam sobię montażu w 4-5 godzin... a na pewno nie z usługą demontażu kolektora... W 5h to można wrzucić instalację do auta, a nie zamontować... ale większość monterów właśnie wrzuca.
impackt Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 Ja mam reduktor KME Silver jest on dopuszczany do teoretycznie 250 KM, ja w aucie mam zrobione 191 KM i 328 Nm i daje sobie radę bez problemu. Jak nie zamierzasz modzić więcej jak pisałeś to po co przepłacać.
skalmier Opublikowano 29 Lipca 2016 Autor Opublikowano 29 Lipca 2016 Chciałbym max do 200 KM podnieść moc i to tylko chipem gdyż nie chcę się bawić w dodatkowe wymiany poszczególnych elementów. W każdym razie dzięki za pomoc. A jeszcze jedno pytanie KEM Silver masz na 6mm czy na 8mm?
impackt Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 8mm, ale co do modów to koniecznie wstaw downpipe zamiast katalizatora, mega odmula samochód, turbo zdecydowanie szybciej wstaje. Polecam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się