Odzik24 Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Witam, Panowie potrzebuję pomocy. Robiłem rozrząd samodzielnie (może to był błąd), starałem się wg. instrukcji, złożyłem wszystko i przy pierwszym uruchomieniu silnik od razu zgasł. Zaczęła migac kontrolka świec żarowych. Sprawdziłem VCDS i otrzymałem coś takiego: 1 Fault Found:4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incorrect Correlation P0016 00 [167] - - Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 185410 km Date: 2010.01.22 Time: 01:03:14 Czy mogłem rozwalić silnik?
Shhaddoww Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 (edytowane) Musi być przestawiony rozrząd. Co to uszkodzenia to zależy ile się pomyliłeś w ustawieniu. Ustaw wszystko na znaki, koło zamachowe-znaki na kołach wałków, i ewentualnie popraw. Pozatym zrobiłeś podstawowy błąd- niedy po zmianie rozrządu nie odpala się silnika. Najpiejw trzeba ręcznie (kluczem zrobić ze dwa obroty i sprawdzić czy wszystko jest w punktach. Edytowane 26 Lipca 2016 przez Shhaddoww
mosiek2206 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Ustaw wszystko na znaki, koło zamachowe-znaki na kołach wałków, i ewentualnie popraw. Nie żebym się czepiał ale tam nie ma znaków, no może poza tym na wale ale on ustawia się względem blokady. odzik24 napewno masz przestawiony rozrząd, pytanie tylko o ile. Bez blokad się nie obejdzie. PS wysłalem ci cos na priv
ArkadiuS Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 Hey. Jak poradziles sobie z bledem?
Odzik24 Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 Cześć, Przepraszam, że tak późno, ale miałem ostatnio sporo pracy i nie było czasu na pisanie na forum. U mnie sprawa, wyglądała następująco, skserowałem sobie taką książkę serwisową "Paski zębate" i wg. niej starałem się robić. Ale niestety był tam błąd. Błąd polegał na tym, iż źle było opisane ustawianie poluzowanego koła rozrządu. W każdym razie rozebrałem wszystko ponownie i zrobiłem jeszcze raz. Przed uruchomieniem skasowałem błąd VCDS i uruchomiłem silnik. Wszystko zaskoczyło i działa do dzisiaj. Od wymiany zrobiłem już ponad 10 tyś. więc, silnik pracuje normalnie więc chyba nic tam nie popsułem. Jak czytałem oznaczenie błędu to mogłbyć uszkodzony czujnik położenia wału, ale u mnie nic takiego na szczęście nie wystąpiło.
nethome1 Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Cześć, Przepraszam, że tak późno, ale miałem ostatnio sporo pracy i nie było czasu na pisanie na forum. U mnie sprawa, wyglądała następująco, skserowałem sobie taką książkę serwisową "Paski zębate" i wg. niej starałem się robić. Ale niestety był tam błąd. Błąd polegał na tym, iż źle było opisane ustawianie poluzowanego koła rozrządu. W każdym razie rozebrałem wszystko ponownie i zrobiłem jeszcze raz. Przed uruchomieniem skasowałem błąd VCDS i uruchomiłem silnik. Wszystko zaskoczyło i działa do dzisiaj. Od wymiany zrobiłem już ponad 10 tyś. więc, silnik pracuje normalnie więc chyba nic tam nie popsułem. Jak czytałem oznaczenie błędu to mogłbyć uszkodzony czujnik położenia wału, ale u mnie nic takiego na szczęście nie wystąpiło. Witam Też przymierzam się do samodzielnej wymiany rozrządu i sprzegiełka alternatora rolek itd mam już blokady i mentalnie się przygotowuje :-) A co Kolega rozumie pod pojęciem "ustawianie poluzowanego koła rozrządu" bo z tego co zdążyłem się zorientować po poluzowaniu muszą być one w pozycji środkowej względem śrub ?
mosiek2206 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Po zablokowaniu wałka rozrządu i zdjęciu starego paska poluzuj śruby tak aby koło zębate się poruszało, przy zakładaniu paska zwróć uwagę aby śruby znajdowały się w okolicy środka otworu w którym się poruszają. Napnij pasek i wtedy przykręć śruby, wyjmij blokady obróć wałem dwa razy włóż blokady jeśli pasują to masz gotowe. Jeśli nie pasują to ustaw tak aby zablokować wałek rozrządu poluzuj ponownie śruby na wałku rozrządu i obracaj wałem tak aby blokada wału siadła na miejsce. Ponownie dokręć śruby i dalej dwa obroty i tak do skutku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się