Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem 1.8T AVJ logi do analizy


Łysyrally

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moim 1.8T. Po regeneracji turbiny zaczęły się problemy - auto miało zmieniony soft i po regeneracji turbo działo się tak że strasznie falowało i przeładowywało, został wgrany seryjny soft ale przy pełnym bucie jakby "odpuszcza ciśnienie doładowania" pulsacyjnie (jednak jest znacznie lepiej po wgraniu serii). N75 został wymieniony na nowy bo sypał błędy. Problem po wymianie n75 jest nadal. Gdzie szukać problemu? Może ktoś udzieli jakiś wskazówek bo muszę ten problem rozwiązać jak najszybciej (wybieram się na urlop tym autem...). Logi z grup 002+033, 003+020, 115+118:

http://vaglog.pl/log_271953.html

http://vaglog.pl/log_271954.html

http://vaglog.pl/log_271952.html

Za wszelką pomoc w nakierowaniu mnie gdzie szukać będę bardzo wdzięczny!

Edytowane przez ?ysyrally
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padnieta pompa paliwa, pomiar cisnienia podczas jazdy da 100% pewnosc co do diagnozy, drugi temat jesli n75 nowy i wezyki od niego sprawne to prawdopodobnie za mocno naciagnieta sztanga w turbinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztanga naciagnieta jest na nastaw nominalny przy regeneracji wiec nie wiem czy tak mogli spascic? A po czym poznac z logow ze pompa niedomaga? Jestem troche laikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten naciąg był ustwiany? jest napewno dobrze? zrób loga 118 z odpiętą wtyczką od n75 będzie wiadomo jak ustawiona sztanga, co do pompy to uboga mieszanka plus długie czasy wtrysków wskazują na problem z ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę po różnych postach że bardzo trafnie stawiasz diagnoze. Napisałeś mi ze pompa paliwa prawdopodobnie pada - to oczywiscie sprawdze manometrem cisnienie pod obciazeniem tylko pytanie czy na listwie czy za filtrem? I jakie ma byc min? Musze zmienic filtr jesli bedzie zaniskie i wtedy jeszcze raz sprawdze, ale jesli bedzie dalej kapa to wtedy wymiana pompy. Pytanie gdzie kupic bo chyba skv jest najsensowniejszym rozwiazaniem zeby nie wydac gory pieniędzy (ostatnio ładuję sporo kasy w to auto...). Znajde gdzies pp hurtowniach wklad SKV czy trzeba przez neta zamawiac i czekac?

Co do sztangi zrobie loga z odpietym n75 ale to chyba dopiero kolo soboty dam rade bo strasznie mnie czas ostatnio goni. Dawalem turbo do regeneracji do Katowic, firma z renomą i mowili ze ustawili na nominał i jest plomba wiec nie chce ruszac bo strace gwarancje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz na listwie, jest korek na koncu listwy i pod nim zaworek, wykreć zaworek podłacz manometr i sprawdz na 3 tak jak robisz logi, powinno trzymać 4 bar w każdych warunkach. Wymiana filtra pewnie nic nie da, skup się raczej na pompie jesli nie będzie trzymać ciśnienia. Co do sztangi jeśli n75 sprawne i węzyki nie dziurawe i nie zatkane pisałem o tym bo to ważne, to problem jest z ustawieniem sztangi, ewentualnie uszkodzona gruszka.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 jest nowy i po wymianie nie sieje bledow i pracuje, wezyki sprawdzane i nie sa popekane ani zatkane, nawet podmienialem na takie z gates'a i tak samo sie dzialo (logow nie robilem z nimi). A sztanga zabardzo naciagnieta bo zaduzo cisnienia ładuje - dobrze rozumuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A sztanga zabardzo naciagnieta bo zaduzo cisnienia ładuje - dobrze rozumuje?

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to nie ma co gdybac, sprawdze cisnienie i jesli nie bedzie ok to wymiana pompy i filtra. Co do sztangi to zrobie logi z odpietym n75 i tutaj wrzuce - mam nadzieje ze to nie wina yego bo jak ja rusze to utrata gwarancji... a nie chce wyciagac znowu turba i do nich zawozic... ehhh...

Dzieki Łukasz13 za swietna diagnoze - zmierzylem ciśnienie paliwa na listwie i na wolnych obrotach jest 3,8 bar, po przygazowaniu spada do 3,5-3,6 bar (bez obciazenia) także juz nawet nie mierzylem w trakcie jazdy pod obciazeniem. Wydlubalem wklad pompy (co nie bylo prosta sprawa...) i juz wiem jaki kupić (ponoć są 2 typy w fwd - zaleznie od rodzaju kosza z przetloczeniem lub bez - ja mam bez). Jutro rano dzwonie do chlopa z SKV i zamawiam (on mi wlasnie powiedzial ze musze sprawdzic ktory mam). Wymienie ten wkład i filtr paliwa i wtedy jeszcze raz zmierze cisnienie pod obciazeniem i powtorze logi. Zrobie tez logi z odpieta wtyczka od n75 i wwrzuce - zeby jeszcze rozwiazac problem z przeladowaniem. Łukasz13 wisze Ci dooobra flaszke (i mam nadzieje ze jeszcze cos w przyszlym tugodniu po logach podpowiesz :-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

Żeby nie zakładać kolejnego tematu o tej samej tematyce, podłącze się tutaj. Dziś wykonałem logi dynamiczne mojego AVJ w serii. Prosiłbym o pomoc w ich analizie. Z tego co sam widzę to turbo strasznie późno wstaje, jest to odczuwalne podczas jazdy. Dziś byłem też na hamowni i wykres wyszedł strasznie pofalowany (jego skan wrzucę jutro).

O to moje logi :

002/032/115
http://vaglog.pl/log_272393.html

003/033/118

http://vaglog.pl/log_272392.html

Co może być przyczyną takiej sytuacji ? DV, WG, katalizator, N75 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób loga 118 z odpięta wtyczką od n75. Co do przyczyn to może być kilka, nka, popękana turbina, luźna klapka wg, katalizator, dv raczej ok choć najlepiej wyjać i sprawdzić dla pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam jeszcze pytanie odnosnie robienia loga 118 z odpieta wtyczka od n75 - czy to bezpieczne dla silnika? Bo rozumiem ze turbo bedzie ładować ile wlezie wtedy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz się odpięta wtyczka od N75 powoduje ze cisnienie z układu dolotowego idzie odrazu na gruszkę więc można sprawdzić jak jest ustawiona sztanga. W serii nie nadmucha więcej jak 0.35.

Jeśli ściągniesz wezyk z gruszki do n75 to turbo załaduje maxa

Edytowane przez Imhotet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej link do foto wykresu z hamowni. Pierwszy raz spotykam się z takim "pofalowanym wykresem"

https://zapodaj.net/8bbec4553f16f.jpg.html

Edytowane przez sous1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przy mnie hamowali też inne samochody i diesle i benzyny, więc widziałem 3 inne wykresy i były normalne tylko u mnie taki wyskoczył.

Poniżej link do logu z odłączonym zaworem N75 :

http://vaglog.pl/log_272518.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo za malo laduje z odpieta wtyczka, albo jest popekane przy klapce albo sama klapka jest luzna, dobrze by bylo zdjac kata i zerknac do turbiny od tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że nie ma sensu sprawdzania innych rzeczy typu N75, DV ? Zatkany katalizator ?

Przyczyną jest niesprawna turbina ?

A może ktoś źle wyregulował sztangę i trzeba by ją podciągnąć ?

Hmm ??

Edytowane przez sous1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sens sprawdzania jest zawsze tym bardziej że sprawdzenie szczelności dolotu i dv zajmuje krócej niż 15 min, ale pewnie nie dla wszystkich, podmiana n75 nic pewnie nie pomoże. Nikt raczej szklanej kuli nie ma i nie odpowie na wszystkie pytania, zdjęcie kata da odpowiedź na reszte pytań o katalizator, klapke i sztange...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem filtr paliwa i pompę paliwa, po tym zabiegu zrobiony jeszcze raz komplet logów:

002+033: http://vaglog.pl/log_272682.html

003+020: http://vaglog.pl/log_272681.html

115+118: http://vaglog.pl/log_272686.html

W trakcie robienia logów miałem zapięty manometr na listwe wtryskową i pociągnięte do lusterka tak żebym widział w trakcie jazdy -> cały czas (pod pełnym obciążeniem też) trzyma teraz 4 bar.

Dodatkowo zrobiłem loga 115+118 z odpiętą wtyczką od zaworka n75:

http://vaglog.pl/log_272685.html

Proszę o analizę logów i podpowiedzenie co jest nie tak. Dodam że już nie czuć efektu falowania doładowania przy przyspieszaniu, ale wydaje mi się że faktycznie sztanga jest źle wyregulowana... Z odpiętym n75 ładuje 0,7 bar a chyba powinno gdzieś 0,3-0,4? Dzwoniłem do firmy która mi regenerowała turbinę i jestem umówiony u nich na czwartek rano na regulacje sztangi, ale chce się upewnić czy oby napewno jest źle. Mam pytanie przy jakim ciśnieniu podawanym na gruchę powinna się zacząć uchylać klapka w AVJ? Koleś z tej firmy mi powiedział że jest ustawiona na ciśnienie 0,6 bar. Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...