Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Audi a4 b6 Odcina zaplon przy 4 tys i ciezko pali na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszytkich, jestem nowy na tym forum wiec pozdrawiam wszystkich. Kupilem ostatnio Audi a4 b6 2003 2.0 FSI z przebiegiem 84000mil i moj problem polega na tym ze, gdy przyspieszam na kazdy biegu oprocz 1 i 2 odcina mi zaplon i pokazuje sie na desce EPC po czym po 3-5 sekundach znika i samochod jedzie dalej ale nie moge przebic bariery 4000 na biegach 3 i 4, na piatym nie probowalem bo przy 3,200 robi 90 mil juz. 2 problem ze dzis rano mialem rowniez problem z odpaleniem, meczylem sie 5 minut ale odpalil i potem juz przez caly dzien nie bylo problemu. 3 problem to ze przy wlaczonym silniku jak odkrece korek od oleju to samochod sie zaczyna dusic, nie wiem czy to normalne czy nie. Podpinalem pod komputer pokazalo na poczatku camshaft balance, fuel pressure i nox sensor oraz misfire na ktoryms z cylindrow ale nie pamietam ktorym. Po calym dniu podpialem znowu komputer i nie pokozalo zadnego bledu. Samochod nie klekoczem, pracuje rowno ale czasami jak odpalam i jest juz ok to jest tak jakby chcial zgasnac(bardzo rzadko sie to zdarza). Prosze o pomoc bo nie wiem czy warto trzymac i robic bo moze to jakas drobnostka czy lepiej sprzedac.

Opublikowano

Co do pierwszego i drugiego problemu to wygląda na uszkodzenie czujnika położenia wału bądź wałków rozrządu. Przy wyższych obrotach łapie błąd i przechodzi w tryb serwisowy a wtedy komp odcina przy 4tys. obrotów. Warto też sprawdzić ciśnienie paliwa, bo może pompa nie wyrabia już i też będą takie cyrki plus problem z rozruchem.

Opublikowano

Odkręcenie korka może powodować błędy które wymieniłeś, ksztuszenie się silnika też jest typowe.

Kontrolka EPC wskazuje na moje oko na problemy z pedałem przyśpieszenia (jest elektroniczny) albo z czujnikiem naciśnięcia pedału hamulca.

Poddałbym diagnostyce sondy lambda, czujnik nox i katalizatory.

Opublikowano (edytowane)

a co z misfire na ktoryms z cylindrow, nie pamietam ktory ale na kompie pokazalo. I dzis to samo rano, nie chcial odpalic trzeba bylo pchac

Edytowane przez Przemysław Krzywiel
Opublikowano

Możliwe, że masz zapchane katalizatory a wtedy missfire'y to typowy błąd. Acz dowiedz się w dowolnym ASO Audi czy Twoje auto podlega bezpłatnej wymianie cewek w ramach akcji serwisowej. Przy okazji warto wymienić świece.

Opublikowano

Myslisz ze do dzis jest to aktualnie, i czy w anglii tez to obowiazuje ? szczerze kupilem auto bo bylo bardzo ladne za nieduze pieniadze no i taka wtopa. I gdzie mam dzwonic np. do najblizszego serwisu audi ?

Opublikowano

Dzwonić możesz do dowolnego ASO Audi.

Akcja z tego co mi wiadomo jest międzynarodowa...

Opublikowano

hej. napisałem do mojego najbliższego aso i czekam na odpowiedź ale nie sądzę że zostanę z tym silnikiem na długo. muszę poszukać czegoś innego.1.8t albo diesel

Opublikowano

hej. napisałem do mojego najbliższego aso i czekam na odpowiedź ale nie sądzę że zostanę z tym silnikiem na długo. muszę poszukać czegoś innego.1.8t albo diesel

1.8T = dolewanie, jak w 2.0 ALT

Opublikowano

auto sprzedałem. więc jaka jednostka jest najlepsza w tych autach? diesel?

Opublikowano

W gorącej wodzie jesteś kąpany :banan:

1.8T, 2.4 i 3.0

Raczej unikaj 2.0 ALT

I skrzyń Multironic (automat zestawiany z napędem na przód)

Z diesli to wiadomo - 1.9TDI :)

Opublikowano

V6 2.5TDI też bierz śmiało pod uwagę jeśli kod tego silnika zaczyna się na literę B(xx)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...