Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARM] Czasami obroty skacza na 1800-3200, silnik strasznie szarpie


wiwixxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przyszla zima i pojawil sie kolejny problem. Raz na 3-4tygodnie kiedy rano odpale auto i rusze, auto zaczyna strasznie szarpac. Gdy dojade do swiatel i wrzuce na luz, obroty skacza mi na 1800-3200. Po ostrym dodaniu gazu(okolo 4000-5000obrotow) problem znika, lecz gdy rusze i jade dalej problem znowu sie pojawia. Jak jade np na 3 lub 4 biegu silnik szarpie. Nieraz jak jade wrzuce na luz i przegazuje i jest okej. Lecz po jakims czasie wszystko wraca do poczatku. Zauwazylem tez ze jak pojawia mi sie ten problem to przed odpaleniem auta, auto nieraz 1-2razy mi zgasnie. Jak tam mi sie zdarzy, wiem juz ze obroty beda skakac. I tak jest srednio raz na miesiac. Jak mam moj samochod od kwietnia, mialem tak okolo 5razy. Przepustnica byla czyszczona w czerwcu, filtr powietrza i paliwa wymieniany 2miesiace temu. Swiece, przewody i rozrzad 3 miesiace temu.

Dziekuje za pomoc i prosze o wskazowki, gdyby obroty skakaly od 500-1200 wiedzial bym ze to na bank przepustnica, lecz teraz mam zagadke.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, też oborty przy dojezdzaniu do swiatel podskakuja nawet do 3000/min daj znac jak wykryjesz co jest rzyczyną, ja mialem czyszczona i adaptowana przepustnice, wymieniany rozrząd i wszystkie filtry i dalej problem występuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam ten sam problem jak zimno obroty skaczą 1800-3200 też szarpie. to sie dzieje żadko. Ale na codzień obroty falują 780-840 na jałowym biegu nawet po zagrzaniu silnika.

\podłączyłem vag

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 557 B

Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D08

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 06335

5 Faults Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded

P1328 - 35-10 - - - Intermittent

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

26-10 - Output Open - Intermittent

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal

P0501 - 35-10 - - - Intermittent

VAG-COM Version: Release 311.2-N

przetłumaczyłem:

1. 16500 P0116 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania A

2. 17736 P1328 Cylinder #4 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty D

3. 00670 Czujnik pozycji przepustnicy – G127

4. 01247 Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP – N115

5. 16885 P0501 Czujnik prędkości pojazdu – zakres / działanie A

Ad 1. Wymieniłem czujnik temperatury , kupiłem oryginalny w serwisie audi taki niebieski. po wymianie nic sie nie zmieniło nadal wyskakuje ten błąd. :slina:

Ad.4 Wymieniałem też zawór węglowy związany z odpowietrzeniem baku paliwa.

pozatym świece , przewody WN

Na forum wyczytałem możliwości:

1.Sprawdzić rozrząd czy sie nie przestawił.

2.popekana odma czy jest sprawdzić.

3. sprawdzenie plastikowego łącznika od recyrkulacji spalin

4. mechanik jeden powiedział że to może być instalacja uszkodzona (wiązka wchodząca do komputera idąca z czujnika )

5.czujnik temp. Podobno jest sprawny jeden i drugi.sprawdzany potencjometrem :angry:

6.przepustnica -wymiana

Z góry dzięki za odpowiedź jak znajdziecie przyczyne swoich usterek ja też nadal walcze.

znając moje szczęście pewnie moja usterka to 4 albo 6 wg opisu jw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mialem podobny problem ale se z tym poradzilem ostatnio wymienialem silnik i mam drugi popsuty w zapasie przelozylem czujnik polozenia przepustnicy i wszystko bylo spowrotem ok objawy to wlasnie rosnace obraty i szarpanie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

obewwa- Skoro czujnik temperatury jest dobry to należałoby sprawdzić przewody oraz ściągnąć złączkę do ECU i przepsikać sprejem do połączeń elektrycznych.

Czy powtarza Ci się błąd 00670 Przepustnica-która jak wiadomo ma diametralny wpływ na stabilność obrotów.

Pozdrawiam

Ps. "sprawdzany potencjometrem " chyba omomierzem.

Witam ponownie

Teraz nie mam możliwości podłączenia pod Vaga ale sprawdze to czy powtarza sie błąd 00670

Z kablami WN to raczej nie powinno być problemu bo wymieniłem na nowe przed wakacjami 2008r.

Niebardzo wiem jak zrobić tą ostatnią rzecz z ECU. Łatwo się dostać do tego?

Nie wiem gdzie jest ecu w mojej A4 :kwasny: ktoś mi kiedyś mówił że trzeba deche rzdzielczą cąłą wyciągać. czy to prawda?

Wiam!

A ja stawiam na akumulator.Wiem,że brzmi to komicznie,ale ja też miałem taki sam problem to wymieniłem akumulator i po problemie.

Tym bardziej,że problem pojawił się u was jak zrobiło się zimno.

Co do tego akumulatora to rzeczywiście jestem w szoku :shocked:

Wogóle nie mam problemu z ładowaniem ani z czym kolwiek nawet radio mi nie przygasa jak wyłącze silnik.

A przed wymianą akumulatora miałeś z nim jakieś inne problemy, opróvcz tych falujących obrotów?

Skąd ten pomysł na akumulartor , jak na to wpadłeś Kolego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik mi poradził,na początku też nie dowieżałem,ale wymieniłem aku i było ok.

Obroty skakały mi od ok 500 do ok 3000/min,resetowałem kąputer i to też nic nie dawało.

oprucz tego przy zapalaniu kasował mi się licznik i radio gasło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi obroty na zimnym silniku skaczą do 1300 jak dodam gazu i puszczę spadają do 800 wzrasta do 1500 i spada do 1300 po paru min spadają do 800/900 i tak stoi a po dodaniu i odpuszczeniu gazu spada do 700 i spowrotem do 900 i stoi. jak rusze nie czekając aż obroty spadną do 900 silnik troszke szarpie potem juz jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ECU w Audi jest obok akumulatora pod maską taka plastykowa skrzynka hermetyczna(no prawie).

Odkręcasz górną pokrywę i w środku jest metalowa skrzynka(ECU).

Pozdrawiam

Dzięki teraz wiem gdzie ECU , teraz mnie zastanawia to po co elektryk mi powiedział że żeby zajrzeć do kompa musi cała deskę wymontować ?

Znajomy mechanik mi poradził,na początku też nie dowieżałem,ale wymieniłem aku i było ok.

Obroty skakały mi od ok 500 do ok 3000/min,resetowałem kąputer i to też nic nie dawało.

oprucz tego przy zapalaniu kasował mi się licznik i radio gasło.

I do tego pozwole sobie zadać jeszcze jedno pytanie - Czy te falowania o takim dużym zakresie były codziennie , czy sporadycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...