Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Otwieranie z pilota


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, jakiś czas temu wysiadło mi otwieranie auta z pilota, kluczykiem wszystko normalnie się otwiera. Udało mi się ogarnąć VAGa, i wypluło błędy:

00957 - Key 3: Adaptation Limit Surpassed

01176 - Key: Signal too Low

Wie ktoś czym może to być spowodowane, oraz jak to naprawić ? Baterie wymienię, chociaż w sumie dobrze łapał daleko (więc nie wiem czy co bateria). Jakiś czas po tym miałem również awarie tej kostki przy stacyjce od immobilisera (nie wiem czy to ma znaczenie w tych błędach).

Edytowane przez A4CCH
Opublikowano

00957 - Key 3 00957 - Key 3: Adaptation Limit Surpassed Possible Symptoms
  • Remote control not working.
Possible Causes
  • Key not matched.
  • Key operated more than 200 times while out of range.
Possible Solutions

01176
Contents [hide]
01176 - Key 01176 - Key: Signal too Low Possible Symptoms
  • Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
  • Immobilizer
    • Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Reader Coil faulty
    • Immobilizer Reader Coil faulty
    • Immobilizer Transponder in Key faulty OR incorrect Transponder in Key
  • Remote Control
    • Remote Control Battery low
    • Remote Control faulty OR incorrect Remote Control used
Possible Solutions
  • Immobilizer
    • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Reader Coil
    • Check Key Immobilizer Transponder Status
      • See Measuring Value Blocks (MVB)
    • Check/Renew Immobilizer Key Matching
    • Check/Replace Key
  • Remote Control
    • Check/Replace Remote Control Battery
    • Check/Replace Remote Control
Special Notes
  • If found on a New Beetle, can be caused by the Insulation Displacement Crimp (IDC) terminals that are used for the reader coil at T32a/2 and T32a/17 (green connector) that result in poor contact. This can degrade the signal from the key.
  • This Fault Code can be stored in due to Remote Control or Immobilizer Problems. On most Models these systems are separate and should therefor also be diagnosed separately.
  • In case of Engine Starting Issues please make sure that you are really experiencing an Immobilizer related Problem! On most models using conventional keys, the Engine will still start but cut out after 1-3 Seconds if an Immobilizer related Problem is the cause. On models using Kessy Systems and Electronic Keys, most systems in the car won't power up at all if if an Immobilizer related Problem is the cause. If you are NOT experiencing this behavior (e.g. Instrument Cluster powers up, and engine cranks but doesn't fire at all or engine won't crank) this is likely NOT Immobilizer related.
  • When found in Audi A3 (8L), Audi A4 (8D), Audi A6 (4B) or Audi A8 (4D), check Wiring from Immobilizer Control Module to Immobilizer Reader Coil. A known issue would be the Length of the Wiring, an optimized Replacement Part may be available (8D0-972-275).
  • May be stored in Combination with 17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer in Engine Control Module.

Chyba wszystko jasne aż za nadto.

Proste.

1) Sprawdź co z tą kostką i wczep jak należy.

2) Usuń błędy

3) Wymień baterię, ale nie na taką za 0,20zł z kiosku ruchu a porządną, tylko też nie da się nabrać na tych w punktach dorabiania kluczy bo ta bateria to 1-2,50zł kosztuje to i tak ta najdroższa to ci jeszcze ziemniaki na obiad obierze.

4) Pojeździj i pochwal się co się urodziło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...