Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 Avant Quattro 2.8 30V APR by LeitoAE86


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Kilka miesięcy temu udało mi się nabyć A4 B5 Avant Quattro z silnikiem APR - 2.8 30V

Przebieg - wg licznika 295k km

Wyposażenie:
Klimatronik (1 strefowy)
Podgrzewane przednie fotele

Tempomat
Pełny FIS

Skórzana kiera "Sline"

Elektrycznie reg. lędźwie

Podtlenek LPG

No i to by było na tyle z ciekawszych rzeczy :)

W aucie od kupna już wymieniłem:
Olej - Valvoline 5w50 pełny syntetyk
Filtr powietrza, filtr kabinowy, filtr oleju, filterki gazu
Łożysko koła tylnego (prawe bodajże - na SKF)
Klocki hamulcowe przód i tył.

Dywaniki :D

Naprawiłem już zacinający się panel klimatyzacji - wszystkie przyciski śmigają jak nowe, niestety nie obyło się bez uszkodzenia 2 z nich, ale to kiedyś w przyszłości ogarnę jakiś używany panel klimy i je przerzucę.

Kupiłem od Taty z passata B5 felgi z koncernu VW Audi - widać na zdjęciach. Z pomocą brata udało się ogarnąć 4 oponki i mam komplet kółek na lato (Alusy 15' są z zimówkami). Musiałem także ogarnąć audio. Głośnik kierowcy brzmiał strasznie - jak się okazało, cewka oddzieliła się od membrany... Zastosowałem w miejsce org. głośniczków Hertz EV130, natomiast bez porządnego wygłuszania drzwi się nie obędzie - dźwięk to tragedia... Gra to pod wzmacniaczem AXTON C602 i radiem KENWOOD bodajże KDC4047. Nie jest to jakiś high-end, ale audiofilem też nie jestem. :)

Ogólnie auto zostało wyczyszczone, ale tapicerka w środku wymaga jeszcze wyprania. Trzeba także zrobić przycisk od regulacji lędźwi od strony kierowcy. Przycisk jako taki działa, ale wpada do środka, a wtedy nie da się już go regulować. Do wymiany jest także pilot do regulacji lusterek - przycisk "w prawo" nie działa. Muszę także ogarnąć poduszki. Pożyczyłem Tacie auto i po regulacji fotela pokazała się kontrolka AIRBAG. Wtyczki pod fotelem są OK, ale pewnie błąd trzeba skasować. Tak samo instalacja LPG wymaga przejrzenia - auto pod mocniejszym obciążeniem trochę się dławi i samo przełącza na PB. Tak samo do zrobienia mam spryskiwacze reflektorów - coś tam brzęczy - jakby pompka, ale nic się nie wysuwa.

Oto kilka zdjęć:
Po kupnie:
9kmnaw.jpg

5n3o5j.jpg

Teraz:

2uhpi81.jpg

10x98vd.jpg

https://www.youtube.com/embed/bIDA3AaMQsg

https://www.youtube.com/embed/uHWi2jfh6I4

No i to tyle jeśli chodzi o moją "niunię".

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania, pytania i rozmowy. :)

PS na starcie mam pytanie do użytkowników tego silnika. Zauważyłem, że na biegu jałowym odcięcie jest, natomiast na biegach nie. Czy to normalne dla tego silnika? A może to z uwagi na quattro? Mowa oczywiście o PB.

Edytowane przez LeitoAE86
Opublikowano

Auto ma potencjał, jednak wymaga dopieszczenia. Powodzenia przy pracach.

Opublikowano

Co tam siedzi w tej Corsie? :)

Opublikowano

Co do spryskiwaczy to nalej płynu do pełna ja też po zakupie myślałem że mam uszkodzone bo płyn na szyby psikał ale było go za mało żeby wysunąć spryskiwacze reflektorów

Opublikowano

Z płynem już próbowałem, ale zaleje jeszcze raz i sprawdzę - dzięki.

W Corsie jest bodajże c20ne - 2.0 8v. W środku tylko kokpit i 2 fotele. Mam jeszcze filmik ze startem z miejsca, ale wynik jest prosty do przewidzenia. ? Kamerka tez była u mnie, więc nic nie było widać, bo byłem z przodu.

Opublikowano

Witam ponownie po dłuuuugiej przerwie.

 

Pod koniec zimy miałem niefajną przygodę. Zauważyłem, że autko zaczęło znaczyć teren i gubić oliwę. Okazało się, że wypadł simmering na wale... Laweta i do mechanika.

 

 

 

Przy okazji wybebeszania całego przodu postanowiłem zrobić też parę innych rzeczy, oto lista:

- kompletny rozrząd z pompą wody

- termostat

- simmering na wale

- uszczelki pod dekielkami głowicy - silniczek pocił mi się tam

- chłodnica (moja na łączeniu alu-plastik delikatnie przeciekała)

- regeneracja parownika + regulacja + filterki (w końcu autko nie wrzuca mi się samo na PB po wciśnięciu gazu :) )

- wahacze zawieszenia przedniego

 

no i pewnie jeszcze jakieś pierdółki, jak np siłownik maski etc.

 

Po wszystkim zrobiłem około 1300km i jak zazwyczaj co tyle musiałem odrobinę podlewać i płynu i oliwy - teraz poziomy płynów trzyma OK.

 

Pozostało do zrobienia: zaciski hamulców - moje nie do końca odbijają. Do tego komplet tarcz i klocków. Poza tym kiedy autko było w górze u mechanika ten zauważył wyciek ze skrzyni od strony wybieraka. Też jakiś simmering czy uszczeleczka poszła i trzeba to zrobić. Natomiast nie byliśmy pewni czy to wszystko, jesli chodzi o skrzynię, ponieważ przez wyciek z silnika wszystko było tak ulane, że nie było możliwości stwierdzenia, czy może cieknie coś jeszcze z przodu czy z tyłu skrzyni. Niedługo jadę na sprawdzenie gazu po regeneracji i zajrzymy co tam jest do zrobienia.

Oprócz tego oponki letnie są już słabe j pasowałoby je wymienić. Mam trochę dylemat, czy nie zmienić od razu felg na większe. Wiadomo, że teraz byłoby najlepiej, bo i tak muszę kupić nowe opony, a wiadomo, że za opony nigdy pieniądze się nie zwrócą. Jednak trochę się spłukałem i niestety muszę to chyba odłożyć.

 

Pozdro

DSC_1417.JPG

Opublikowano

Bardzo ładna! To przelataj troche na zimówkach, kup w między czasie 18tki przynajmniej 8/8,5J szerokości i na nie opony, do zimy daleko, zdazysz kupic opony jakby sie zjechaly(w co wątpie ;) ).

Bezawaryjności życzę!

Opublikowano

Okej. Mały update.

Decyzja jednak okazała się bardziej rozsądna. Zakupiłem komplet nowych opon na obecne felgi i jeśli coś będzie pod tym względem robione na chwilę obecną, to malowanie, ale i to nie jest jeszcze niczym pewnym. (Nie mam nawet pomysłu na kolor. Normalnie brałbym czarny w sytuacji autka w innym kolorze, ale tutaj czarna felga zniknie. Trzeba wykombinować coś innego)
Opony jakie zakupiłem to budżetowy model. Goodride S37 czy coś takiego :D. 205x55x16 i z rantem.

Nie chciałem wydawać dużo piniążków na jakieś super gumki, bo wciąż chodzą mi po głowie jakieś 18nastki za np 2-3 sezony.

Mam do Was moi drodzy 2 pytanka.

1. "Deszyfracja" oznaczenia sprężyn przednich - 2x pomarańczowe i 1x żółta kropki. Co to oznacza? Powinienem mieć 1BE wg nalepki z bagażnika, ale autko coś mocno pieje z przodu. Jeżeli okaże się, że sprężynka została podmieniona na nieorginalną do tego modelu - nie będę bawił się w poszukiwania org. obniżającej do mojego typu silnika i wyposażenia, tylko kupię eibach pro kit -30mm. Wysokość tyłu mi odpowiada i już pisałem ze sprzedawcą Eibacha - sprzeda mi w razie czego same przednie springi -30mm ;). Do kobiety mam kawałek niefajnej drogi i nie chcę iść w jakąś ostrą glebę i mega sztywne zawieszenie, a z opinii wnioskuję, że te springi nie są aż tak sztywne jak np MTSy czy TA Technic.

2. Po wymianie kompletu wahaczy z przodu wciąż dochodzą niemiłe odgłosy z zawieszenia. Nie dzieje się to na wielkich dziurach, a najczęściej na drodze bez dziur, ale o małych, falistych uskokach (coś jak tarka, czy nierówności powstałe przez stojące w korku auta w upale). Na takich nierównościach słychać dźwięk jakby... Stukające szklanki na stole? Naprawdę ciężko mi to określić, a może to jakaś typowa pierdółka. Nie chcę wymieniać części na ślepo.

 

Mam nadzieję jeszcze w tym miesiącu puścić autko do mechanika na regenerację zacisków i wymianę tarcz. Do tego wymiana oliwy w skrzyni i jej uszczelniacza i autko będę mieć gotowe na długie kilometry :) . Po zrobieniu tego zostanie też zamontowana osłona pod silnik. Z dobrymi hamplami mam zamiar wybrać się na tor łódź, do którego mam jakieś 100km w jedną stronę. :D

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
11 godzin temu, LeitoAE86 napisał:

Opony jakie zakupiłem to budżetowy model. Goodride S37 czy coś takiego :D. 205x55x16

Od roku jeżdżę na nich i nie mam żadnych zastrzeżeń :)

Opublikowano
14 godzin temu, LeitoAE86 napisał:

2. Po wymianie kompletu wahaczy z przodu wciąż dochodzą niemiłe odgłosy z zawieszenia. Nie dzieje się to na wielkich dziurach, a najczęściej na drodze bez dziur, ale o małych, falistych uskokach (coś jak tarka, czy nierówności powstałe przez stojące w korku auta w upale). Na takich nierównościach słychać dźwięk jakby... Stukające szklanki na stole? Naprawdę ciężko mi to określić, a może to jakaś typowa pierdółka. Nie chcę wymieniać części na ślepo.

 

Gumy na stablizatorze do wymiany...

Opublikowano
4 godziny temu, LeitoAE86 napisał:

To coś takiego...

Nigdy w Audi jeszcze nie wymieniałem, ale wygląda na to że tak ;)

 

4 godziny temu, LeitoAE86 napisał:

... i muszę mieć 2 sztuki, dobrze rozumiem?


Bardzo dobrze :)

Opublikowano

Piękne audi :) Mógłbym rzec że bliźniaczka mojej ;) Tak z ciekawości jaki masz kod lakieru?
Jak się nie mylę kiedyś śmignąłeś mi na mieście w Lbn, na Unickiej jak się nie mylę w stronę Chodźki bo podobna była rejestracja (dokładnej nie pamiętam) no i klubowe ramki :) To Ty ??
Te felgi bardzo popularne :) 17" ? 
Wpadniesz na najbliższego spota? Z chęcią bym ją zobaczył ....

Obniżyłeś już ją ? Bo Wojtek przyjeżdża na spoty też 2.8 w b5 i ma zarzucony przód i tył sprężyny eibacha więc jak się pojawisz możesz sprawdzić czy coś takiego Cb interesuje 

Pozdro i bezawaryjności :) 

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie po małej przerwie.

Jeśli chodzi o glebę, to jeszcze nie została ona zrobiona, jeśli w ogóle o -30mm można powiedzieć jako o glebie ;)

Mam teraz inny problem. Mianowicie pewnego razu niefortunnie zdarzyło mi się zdusić silnik na biegu co zaowocowało rozkodowaniem immo z kluczykiem.

Wykręcanie kompa i kita do gościa. Został wgrany nowy wsad, ale pojawiły się błędy, które nie znikają po usunięciu. Mianowicie problem jest tego typu, że wsad, który znalazł szpec jest od autka ze skrzynią multitronic, a ja mam manual. Niestety nie można tego teraz zmienić. Czy ktoś z Was ma jakieś porady na to? Czy trzeba z powrotem wyciągać kompa i lutować tam tą kostkę? Początkowo myślałem, że problem tkwi w tym, że po odpięciu akumulatora komp złapał jakieś błędy, ale jak wspomniałem wcześniej usuwanie ich nie pomaga. Tzn było ich tam sporo, ale wraca jeden. Błąd komunikacji z TCU czy coś takiego. Na chwilę obecną wiem tyle, że potrzebny jest ten cały kod, który będzie zawierał poprawne dane odnośnie wyspozażenia mojego autka, tzn silnik skrzynia hamulce etc.

Poniżej dam screen z naklejką jaką mam w bagażniku, może to komuś pomoże. Czy jest jakaś baza tych kodów? Czy jakiś kalkulator, tzn wpisuję to co mam tzn skrzynia silnik etc i wychodzi mi poprawny kod? Szperałem po forum, ale nie mogę znaleźć podobnego problemu, a może to jest jakaś błachostka, z którą Wy sobie poradzicie przy śniadanku :D

W tej chwili po przekręceniu kluczyka mam na FISie migający wykrzyknij i 3 piknięcia. FIS włączony czy wyłączony - wciąż ten wykrzyknik. Nie ma dojścia do temperatury spalania etc. Nie działa także tempomat, ale skoro komp nie może odnaleźć u mnie skrzyni multitronic, to chyba jest to zrozumiałe :D Wcześniej mi to śmigało.




Oprócz tego. Dotarły do mnie tarcze, klocki i reperaturki zacisków na wszystkie 4 hample. Mam też czujnik ABS na tylne koło, bo nie mam komunikacji z prawym tylnym czujnikiem ABS(pokazuje prędkość do 3km/h, potem 0). Oprócz tego znalazłem wyciek z trójnika od płynu chłodniczego pod silnikiem. Ucieka jak jest większe ciśnienie no i to chyba na tyle :D. Tak więc norma - cały czas coś ;)

 

 

Pozdrawiam.

 

 

PS


Numerków LU już nie ma. Autko zostało przerejestrowane. Z okolic LU autko zostało zakupione ;) Felgi są 16 cali - popularne z koncernu VW/AUDI. W tym sezonie dostały nowe oponki, więc jeszcze trochę posiedzą. Może zostaną odmalowane na przyszły rok.

 

Aha no i wrzucam oczywiście zdjęcie nalypki z bagażnika:
 

IMG_20170720_170738_220.JPG

Edytowane przez LeitoAE86
Opublikowano

Temat szpecu w końcu ogarnął i wróciło wszystko do normy.

Kolejna aktualizacja? Zrobione reperaturki zacisków wraz z tłoczkami na wszystkie 4 łapy oraz wymienione wszystkie tarcze i klocki. Co ciekawe jedna uszczelka tłoczka nie pasowała - zacisk na niej przeciekał. Trzeba było zastosować starą. Wymieniony także czujnik ABS prawego tylnego koła.

 

Postanowiłem zrobić przedni lewy przegub, bo zaczął trochę strzelać. Do tego lewy tylne łożysko koła, które zrobiło się trochę głośne. Zamawiam części, umawiam się u mechanika. Robota miała być na 1 dzień i co? No i oczywiście jak zawsze mam pod górkę... Przegub pomimo odpowiedniego napędu, rocznika, silnika etc nie pasuje... Następnie przy wymianie łożyska w tylnym kole okazuje się, że... Jakiś imbecyl wcześniej potraktował piastę szlifierką kątową, bo nie mógł sobie poradzić z łożyskiem, co podczas demontażu spowodowało, że się wszystko rozleciało. Szukam po internetach i nigdzie nie ma piasty do a4 b5 quattro na tył... Jest jedna używka razem ze zwrotnicą na alledrogo i to do 1.9. 1 firma od części mówi, że kompletnie nie dostępne, druga, że 1000zł. Dzwonię na serwis Audi z WWA. Na piastę trzeba co prawda czekać około 5 dni, ale będzie za 330zł brutto. Od razu zamówiłem od nich ezektor do APR - ten to koszt z kolei 125zł.

 

No i znów z prostej rzeczy robi mi się mały bajzer za prawie tysiaka plus do tego brak auta przez ponad tydzień... Ech...

Opublikowano

Update.

- Puk puk z tylnego zawieszenia...

- Kto tam?

photo5774128001401859786.jpg

 

Ma ktoś pod ręką numery tulei/gum tego górnego ramienia? Podczas wymiany uchwytu amorka będzie coś jeszcze do rozkręcania oprócz nich?

 

Pozdro.

Opublikowano

Chyba o to Ci chodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...