piter2k2 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Szanowni Państwo,Samochód posiadam od ponad roku. Na początku wymieniony rozrząd oraz termostat. Nowy akumulator. Podczas ubiegłej zimy wymienione serwo hamulcowe (naciągnęło wody z podszybia i zamarzło). Sam, niedawno odłączyłem zawór EGR, nie jest zaślepiony, odpięta jest jedynie gruszka i zabezpieczona końcówka wężyka od podciśnienia. Regulowałem też kąt synchronizacji wtrysków, było 1.7 do 2.2 teraz jest -0.6 do 0.0. Po regulacji auto wyraźnie odżyło w dolnym zakresie obrotów, wcześniej był mułowaty, ciężko ruszał i przy 1200 obrotów już zaczynał się dławić, teraz spokojnie schodzi do 1000 i niżej. Problemy: 1. Na biegu jałowym silnik od czasu do czasu lekko się zatrzęsie (bez różnicy czy zimny czy ciepły). Obroty utrzymują się na 882, w momentach wahnięcia spada na 861. Widać w logach. Czytałem że czyszczenie EGRu, kolektora ssącego i turbiny często usuwa drgania, w wolnym czasie na pewno się za to zabiorę. Przy okazji chcę porządnie zaślepić EGR blaszkami. 2. Samochód często po dłuższym postoju bardzo ciężko i długo odpala. Wygląda to mniej więcej tak: włączam zapłon, samochód wyraźnie ma ochotę zapalić po czym odpuszcza i teraz mogę tak kręcić często koło 20s. Kiedy odpali nie ma już najmniejszych problemów. Tak jakby cofało się paliwo w układzie i musiał pompować od nowa. Kiedy odpali czasem mocniej zakopci, chyba na biało. Poza tym, nie kopci. Nie ciągnie oleju, jedynie na skrzyni biegów mam drobny wyciek. Mechanik wymieniał mi kilka razy pompę vacum, bez zmian. Wymienione świece i ich przekaźnik, bez zmian. Często po takim dłuższym odpalaniu przez 1-5s silnik pracuje dość nierówno. Przygoda z odpalaniem trwa odkąd posiadam samochód, ponad rok. Poniżej zamieszczam wszystkie logi jakie zrobiłem. Błędów silnika nie ma i odkąd mam samochód żadnego nie było. Jeśli w logach widać coś niepokojącego, będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Nawet niekoniecznie dotyczącą opisanych wyżej problemów. DYNAMICZNE: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_275060.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_275061.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_275062.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275063.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_275064.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_275065.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_275066.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_275067.html STATYCZNE: Grupa 018: http://vaglog.pl/log_275059.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_275058.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_275057.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_275056.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_275055.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275054.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_275053.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_275052.html BASIC SETTINGS: Grupa 011: http://vaglog.pl/log_275051.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275050.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_275049.html Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
piotrsob1 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 W grupie 013 wysoka korekcja na drugim cylindrze , mogąca świadczyć o problemie z uszczelnieniem pompki w głowicy. W 023 wysokie bipy na pierwszej pompce. Zrób loga grup 013, 018 i 023 od momentu uruchomienia rozrusznika podczas odpalania do temperatury chociaż z 50 stopni C. Ważne żeby podczas tego logowania wystąpił problem z odpaleniem, wtedy po parametrach powinno być coś widać konkretniejszego
piter2k2 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) W grupie 013 wysoka korekcja na drugim cylindrze , mogąca świadczyć o problemie z uszczelnieniem pompki w głowicy. W 023 wysokie bipy na pierwszej pompce. Zrób loga grup 013, 018 i 023 od momentu uruchomienia rozrusznika podczas odpalania do temperatury chociaż z 50 stopni C. Ważne żeby podczas tego logowania wystąpił problem z odpaleniem, wtedy po parametrach powinno być coś widać konkretniejszego Dzięki za odpowiedź, od teraz odpalam tylko z VAGiem W grupie 013 wysoka korekcja na drugim cylindrze , mogąca świadczyć o problemie z uszczelnieniem pompki w głowicy. W 023 wysokie bipy na pierwszej pompce. Zrób loga grup 013, 018 i 023 od momentu uruchomienia rozrusznika podczas odpalania do temperatury chociaż z 50 stopni C. Ważne żeby podczas tego logowania wystąpił problem z odpaleniem, wtedy po parametrach powinno być coś widać konkretniejszego Dzisiaj odpalił od razu, ale przez chwilę dość nierówno pracował. Mam log od zapłonu do momentu kiedy dojechałem do pracy, temperatura zdążyła podskoczyć do prawie 60*C. Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_275288.html (Dwa logi, pierwszy z krótkiego odpalania, wtedy było OK) W grupie 018 widać sporo 4 i 6, chyba mniej więcej kiedy zniknęły 6 i zostały już same 0 auto się uspokoiło. Od tego momentu też pojawiły się już wszystkie wartości w grupie 023. W grupie 013 na początku 1 i 4 cylinder ma dość kiepskie wartości, ale nie wiem jak to interpretować, czy to normalne przy zapłonie, czy od razu powinny być dobre (niskie) wartości? W sieci znalazłem:Wartość „4”->Wartość ta występuje tylko podczas hamowania silnikiem, zmiany biegów lub gdy się przygazuje na jałowym na postoju Wartość „6” ->Występuje na początku rozruchu silnika gdy łapie równe obroty i może trwać jedynie kilka sekund nie więcej Od razu dodam iż pedału gazu nie dotykałem, dopiero w momencie ruszenia samochodu, oznaczone markerem "1", na "3" samochód zatrzymany i po chwili zgaszony. Wracając do wcześniejszych logów, mam wątpliwości do loga http://vaglog.pl/log_275063.html. Wyczytałem w sieci że pole 2 to wzór, a 3 rzeczywista wartość która jest znacznie wyższa w całym zakresie pracy. Co to znaczy? Dzięki! Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez piter2k2
piotrsob1 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) Na logu widać jazdę z korekcjami pompek, na 95 procent jest problem z uszczelnieniami pompowtryskiwaczy, znajdź dobrego magika od PD-ków, niech Ci wymieni uszczelniacze i zamieni miejscami pompki pierwszą z drugą i trzecią z czwartą Niech zwróci uwagę na stopień zużycia gniazd pompek w głowicy, bo to też ma podstawowe znaczenie dla prawidłowego działania uszczelniaczy. Myślę że po tej operacji wszystko wróci do normy, ciekawi mnie tylko czy spadną BIP-y na pompce , która jest teraz na pierwszym garku, a po robocie ma być na drugim Wartości BIP-ów na tej pompce są wysokie , ale mieszczą się jeszcze w normie ( o ile dobrze pamiętam to max dopuszczalny dla Twojego silnika to +/- 60 ) Zrób takiego samego loga po robocie, i wtedy będzie wszystko jasne ( loguj tylko na jałowym , nie w czasie jazdy ) P.S. Jak znaleziony magik od razu wyjedzie Ci że trzeba pompki wymienić albo regenerować, to szukaj następnego, który nie ma od samego początku chęci skrojenia Cię na grubą kasę Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez piotrsob1
piter2k2 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Na logu widać jazdę z korekcjami pompek, na 95 procent jest problem z uszczelnieniami pompowtryskiwaczy, znajdź dobrego magika od PD-ków, niech Ci wymieni uszczelniacze i zamieni miejscami pompki pierwszą z drugą i trzecią z czwartą Niech zwróci uwagę na stopień zużycia gniazd pompek w głowicy, bo to też ma podstawowe znaczenie dla prawidłowego działania uszczelniaczy. Myślę że po tej operacji wszystko wróci do normy, ciekawi mnie tylko czy spadną BIP-y na pompce , która jest teraz na pierwszym garku, a po robocie ma być na drugim Wartości BIP-ów na tej pompce są wysokie , ale mieszczą się jeszcze w normie ( o ile dobrze pamiętam to max dopuszczalny dla Twojego silnika to +/- 60 ) Zrób takiego samego loga po robocie, i wtedy będzie wszystko jasne ( loguj tylko na jałowym , nie w czasie jazdy ) P.S. Jak znaleziony magik od razu wyjedzie Ci że trzeba pompki wymienić albo regenerować, to szukaj następnego, który nie ma od samego początku chęci skrojenia Cię na grubą kasę Wielkie dzięki! Szukam mechanika, jak wymienię dam znać co i jak.
Jarol Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Na logu widać jazdę z korekcjami pompek, na 95 procent jest problem z uszczelnieniami pompowtryskiwaczy, znajdź dobrego magika od PD-ków, niech Ci wymieni uszczelniacze i zamieni miejscami pompki pierwszą z drugą i trzecią z czwartą Niech zwróci uwagę na stopień zużycia gniazd pompek w głowicy, bo to też ma podstawowe znaczenie dla prawidłowego działania uszczelniaczy. Myślę że po tej operacji wszystko wróci do normy, ciekawi mnie tylko czy spadną BIP-y na pompce , która jest teraz na pierwszym garku, a po robocie ma być na drugim Wartości BIP-ów na tej pompce są wysokie , ale mieszczą się jeszcze w normie ( o ile dobrze pamiętam to max dopuszczalny dla Twojego silnika to +/- 60 ) Zrób takiego samego loga po robocie, i wtedy będzie wszystko jasne ( loguj tylko na jałowym , nie w czasie jazdy ) P.S. Jak znaleziony magik od razu wyjedzie Ci że trzeba pompki wymienić albo regenerować, to szukaj następnego, który nie ma od samego początku chęci skrojenia Cię na grubą kasę Wielkie dzięki! Szukam mechanika, jak wymienię dam znać co i jak. Jak nikogo nie znajdziesz w pobliżu to zapraszam do mnie. Wymienię Ci oringi i pozamieniam pompki miejscami.
piter2k2 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2016 (edytowane) Udało mi się zrobić log w momencie kiedy nie chciał długo odpalić, tak jak prosiłeś @piotrsob1. Poczekałem około 15 minut żeby się rozgrzał (nie dotykałem gazu), zdążył złapać prawie 60*C. Niestety nie mogłem dłużej czekać. Co ciekawe, tym razem auto stało ledwie kilka godzin (pobyt w pracy). http://vaglog.pl/log_275895.html Do mechanika trafi dopiero za dwa tygodnie, wtedy dam znać jak po wymianie uszczelniaczy i regulacji wtrysków. Tak na marginesie, ile średnio kosztuje taka wymiana? Bo dzwoniąc po okolicznych warsztatach miałem bardzo różne wyceny, nie wiem czego się trzymać, a ma być zrobione dobrze. Edytowane 27 Sierpnia 2016 przez piter2k2
piotrsob1 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 (edytowane) Nie chce mi loga otworzyć W końcu otworzył Poza tym że ok 30 sekund kręcił przed odpaleniem , to bardzo wielkiej tragedii to na nim nie widać Dopiero pod koniec loga widać że na drugim i trzecim garze korekcje wyjeżdżają ponad jeden na plusie, co na pewno o uszczelniaczach dobrze nie świadczy. Być może masz nieszczelność w układzie paliwowym przed pompą tandemową i paliwo się cofa, bo patrząc na loga , gdyby to uszczelnienie którejś pompki zdecydowanie szwankowało to powinna być na nim większa zwłoka w podjęciu pracy niż na innych cylindrach. Posprawdzaj cały układ paliwowy pod kątem nieszczelności, a uszczelniacze pompek też bym wymienił, bo długo już nie pociągną, jak korekcje wyjadą na którymś garku ponad dwa i pół na plusie, to motorówka będzie chciała z komory silnikowej wyskoczyć Edytowane 27 Sierpnia 2016 przez piotrsob1
piter2k2 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2016 A czy może być tak że paliwo cofa się właśnie przez nieszczelność któregoś wtrysku? Wtedy raczej wszystkie wtryski nie mają co pompować dopóki pompa nie nadrobi ubytku w paliwie, stąd długie kręcenie. Pompa tandemowa była wymieniana na chwilę i nic to nie dało, a tam chyba też jest zaworek zwrotny. Sprawdzałem też (wizualnie) całe przewody w komorze silnikowej, oraz zaworek na filtrze paliwa i nie zauważyłem żadnego problemu. Wylałem też podczas sprawdzania przewodów paliwo z nich i po złożeniu bez problemu odpalił. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Jest to możliwe. A tandem masz na oringach czy stalowej uszczelce ? podmieniając go robiłeś coś z jego uszczelnieniem ?
piter2k2 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Nie ja to robiłem, tylko mój mechanik. Więc nie wiem, ale spytam przy następnej okazji. Jest to możliwe. A tandem masz na oringach czy stalowej uszczelce ? podmieniając go robiłeś coś z jego uszczelnieniem ? Jeszcze dopytam bo nawet nie wiedziałem że tam są różne uszczelnienia. Która opcja jest lepsza jakby co? I czy można w jakiś sposób poprawić szczelność?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się