rafałwol Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Witam czy mogę zdemontować w ogóle chłodniczke spalin i jeździć bez niej a mianowicie.. Wychodzi na to że chłodniczka się rozszczelniła więc ją wypiąłem , wstawiłem rurkę. Jest cześć sukcesu bo nie dymi na biało ale przeszkadza zrurce która tam jest zainstalowana, co więcej tam za chłodniczką recyrkulacji spalin przy bloku pod głowicą widzę znów jakieś mokre, jakby płyn bo znów delikatnie zaczęło ubywać. Przez tą chłodniczkę mam mniejsze pole manewru. A tak w ogóle to EGR-a mam wyłączonego i zaślepionego. Więc widzę tam jeden wlot do kolektora z chłodniczki który bym zaslepił po jej wyjęciu ale czy ona jeszcze coś zaślepia lub odgrywa jakąś role przy silniku że jest przymoowana (coś zaślepia) ?????
piotrsob1 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) Jak EGR wyłączony w sofcie i zaślepiony , to chłodniczka spalin jest tylko zbędnym balastem , żadnego zadania w pracy silnika już nie spełnia i z czystym sumieniem możesz ją wyrzucić na złom Zaślep tylko wyjście z kolektora wydechowego i wejście spalin do EGR-a, połącz ze sobą bypasem rurki chłodziwa, które szły do chłodniczki i po kłopocie Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez piotrsob1
SotoM Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 I przewód podcisnieniowy też zaślep... Co do wyciekow ulega zdeformowaniu jak i pękaniu krociec wodny pod pompa tandem
rafałwol Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2016 SotoM walczyłem dziś z chłodniczką spalin i jakoś udało się ją usunąć. Zaslepiłem wlot i wylot spalin. Ale nie wiem o co chodzi Ci z tym przewodem podcisnieniowym...?
SotoM Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Wężyk podciśnieniowy aktuatora chłodniczki...zaślepić trzeba... Jeśli wujmowales chłodniczke musiałeś go odłączyć chyba że nie był on wogle podłączony
rafałwol Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2016 SotoM tą chlodniczke zdemontowałem, patrzyłem na nią jeszcze raz i widzę tylko 2 dziury (wlot i wylot spalin ) i 2 dziury (wlot i wylot płynu ) innych (żadnych) wejść do chłodnicy np. na wężyk nie ma. Najbliższy wężyk jest za chłodniczką za ta rurą gietą którą ida spaliny do silnika. Jest ten wężyk wpiety do kolektora. Ale nie wiem czy to o niego chodzi...
SotoM Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Dobra... Trochę sie rozpedzilem myślałem że ty masz 16tke a ty masz bpw tam Chlodniczka jest bez podciśnienia.... Sory za nerwy i wprowadze w błąd...
rafałwol Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Ok. Myślałem że ja coś namodziłem. I przewód podcisnieniowy też zaślep... Co do wyciekow ulega zdeformowaniu jak i pękaniu krociec wodny pod pompa tandem Co to jest ten KROCIEC WODNY ?? lub gdzie on się dokładnie znajduje ? Jak zdemontowałem ostatnio chłodniczke spalin to zauważyłem ze silnik z prawej strony (strona pasażera) chyba jest to na łączenie silnika ze skrzynią, jest mokry polany jakby płynem . Tylko nie mogłem zlokalizować wycieku. zmieniałem też rurkę na bardziej zaokrągloną i trochę mi sie porozlewało z węży płynu ale pojeżdziłem już parę dni i widzę że nadal tam jest w tylnej części pod podszybiem silnik mokry..
SotoM Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Z tyłu głowicy pod obok pompy vacum, oryginał w aso około 100zł i weź odrazu też Oring pod czujnik temp.plynu chłodzącego bo i tak będziesz musiał czujnik przełożyć.
Musashi Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 potwierdzam, warto tam zajrzeć. i uwaga aby nie przekręcić gwintu przy dokręcaniu nowego...
rafałwol Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 Byłem ASO kruciec zamówiony + oring pod czujnik. Tylko mechanik mowi żeby odrazu wymienić czujnik na nowy. Bo tam jest kiepskie podejście. Czujnik w ASO 160 zł trochę duzo tymbardziej że stary jest dobry. Czy włożyć zamiennik za 40-50 zł. Tak mi proponuje mechanik...
piotrsob1 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Żadnych zamienników, chyba że lubisz wymieniać dwa razy Jak stary czyjnik jest sprawny to nie widzę sensu za wczasu i na zapas go wymieniać, przy dzisiejszej jakości części może się okazać że nowy posłuży krócej niż stary
Musashi Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 przy dzisiejszej jakości części może się okazać że nowy posłuży krócej niż stary nic dodać, nic ująć nowe coraz cześciej = tandeta, i to dotyczy wydawałoby się, szanujących się firm...
SotoM Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Ja czujniki kupuje w aso skoda te same i są tanisze.- ten mechanik jet jakiś przjeb... Po co zmienić coś co jest dobre po za tym i tak go wymieni jak.krociec będzie miał w ręku... Co do roboty to oczywiście jest sporo pracy ale jak już nie masz chłodniczki to ma skrócone lekcje...
rafałwol Opublikowano 3 Września 2016 Autor Opublikowano 3 Września 2016 Ja czujniki kupuje w aso skoda te same i są tanisze.- ten mechanik jet jakiś przjeb... Po co zmienić coś co jest dobre po za tym i tak go wymieni jak.krociec będzie miał w ręku... Co do roboty to oczywiście jest sporo pracy ale jak już nie masz chłodniczki to ma skrócone lekcje... Grzesiek byłem dziś w ASO odebrać kruciec i podszedłem zapytać profilaktycznie do ASO Skody o cenę tego czujnika temperatury. Koleś sprawdził mi po nr vin i powiedział mi taką samą cenę - 10% rabatu może mi dać max. Czy Ty dobierasz od innych modeli Skody i się nadaję bo on nie był w stanie... :hi:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się