Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pękniety Tłok


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,chcial bym sie dowiedziec jakie mogly byc przyczyny pekniecia tloka na 8 cylindrze ktory zamienil sie w drobny mak.Auto sprowadzone ze Stanow 2007r od tamtego czasu podobno nic sie nie dzialo w tym aucie,od dluzego czasu jezdzila tym kobieta a w zasadzie toczyla sie bo taki miala styl jazdy:)Autko chodzilo dosc nie rowno co po diagnostyce stwierdzono wypadanie zaplonu na 1 i 3 cylindrze,Przy odpalaniu na zimnym czy tez cieplym silniku ewidetnie slychac przez okolo 2 do 3 sekund halas jak by w napedzie rozrzadu,Po wymianie dwoch cewek autko zaczelo pracowac normalnie choc moc byla wciaz stosunkowo niska,po przejechaniu kilku km dosc spora predkoscia wydzielal sie zapach zgnilych jaj i auto jak by dostawalo kopa i zwracajac mu pelna moc.Niestety radosc trwala nie zbyt dlugo,Jeszcze tego samego dnia po odpaleniu na zimnym silniku auto znow zaczelo sie trzasc jak by gubil zaplon na dwoch cylindrach,po przejechaniu 3km na stacje paliwowa auto zostalo zgaszone,po zatankowaniu i odpaleniu autka cos zachrobotalo i to by bylo na tyle z zycia S4 uzywanym przez kobiete ktorej nie przeszkadzala jazda na 6 garach przez dluzszy czas,olej 5w30,przebieg hmmm,ciezko stwierdzic bo licznik zostal przeprogramowany z mil na km,wiec na dzien dzisiejszy 80000km,ewidetnie widac ze nikt pod maske czesto nie zagladal...Po wstepnych ogledzinach okazalo sie ze w polmisce zrobila sie dziura,caly olej na glebie a razem z nim tlok zamieniony w puzzle a w misce przy smoku przy pompie kawalki plastiku jak by slizg z pod ktoregos z lancucha.Zniszczeniu ulegl 8 tlok tuz przy rozrzadzie po prawej stronie stojac przodem do auta.Jesli ktos zna 100% przyczyne to prosze o odpowiedzi.

Opublikowano

Witam,chcial bym sie dowiedziec jakie mogly byc przyczyny pekniecia tloka na 8 cylindrze ktory zamienil sie w drobny mak.Auto sprowadzone ze Stanow 2007r od tamtego czasu podobno nic sie nie dzialo w tym aucie,od dluzego czasu jezdzila tym kobieta a w zasadzie toczyla sie bo taki miala styl jazdy:)Autko chodzilo dosc nie rowno co po diagnostyce stwierdzono wypadanie zaplonu na 1 i 3 cylindrze,Przy odpalaniu na zimnym czy tez cieplym silniku ewidetnie slychac przez okolo 2 do 3 sekund halas jak by w napedzie rozrzadu,Po wymianie dwoch cewek autko zaczelo pracowac normalnie choc moc byla wciaz stosunkowo niska,po przejechaniu kilku km dosc spora predkoscia wydzielal sie zapach zgnilych jaj i auto jak by dostawalo kopa i zwracajac mu pelna moc.Niestety radosc trwala nie zbyt dlugo,Jeszcze tego samego dnia po odpaleniu na zimnym silniku auto znow zaczelo sie trzasc jak by gubil zaplon na dwoch cylindrach,po przejechaniu 3km na stacje paliwowa auto zostalo zgaszone,po zatankowaniu i odpaleniu autka cos zachrobotalo i to by bylo na tyle z zycia S4 uzywanym przez kobiete ktorej nie przeszkadzala jazda na 6 garach przez dluzszy czas,olej 5w30,przebieg hmmm,ciezko stwierdzic bo licznik zostal przeprogramowany z mil na km,wiec na dzien dzisiejszy 80000km,ewidetnie widac ze nikt pod maske czesto nie zagladal...Po wstepnych ogledzinach okazalo sie ze w polmisce zrobila sie dziura,caly olej na glebie a razem z nim tlok zamieniony w puzzle a w misce przy smoku przy pompie kawalki plastiku jak by slizg z pod ktoregos z lancucha.Zniszczeniu ulegl 8 tlok tuz przy rozrzadzie po prawej stronie stojac przodem do auta.Jesli ktos zna 100% przyczyne to prosze o odpowiedzi.

Chyba 100% pewności to nikt nie będzie miał czytając tylko opis. Jedną z przyczyn pęknięcia tłoka mogła być kolizja po przestawieniu się rozrządu, z innej strony to mógł być lejący wtryskiwacz co powodować może nadmierną temperaturę w cylindrze i przegrzanie tłoka, przyczyniać się może także długo nie wymieniany bardzo brudny filtr powietrza, brudny olej, uszkodzona dysza natryskowa oleju na tłok od strony komory korbowej jeśli w twoim silniku są takie, niedrożny wydech i pewnie kilka innych drobiazgów. także więcej powinien wywnioskować mechanik który rozłoży silnik i widzi co w trawie siedzi.

Opublikowano

Rozkręć kolekor dolotowy (zdejmij górną część tylko) sprawdź czy klapy kolektora nie rozsypaly się i nie wpadły do cylindra - częsta awaria w 5.2 V10. W S4 też jest to możliwe. Wcześniej mogłyto być cewki, a potem z zbiegiem okoliczności kolektor...

Opublikowano

Ale fusy połączone z szklaną kulą.

Na moje "spadł" rozrząd (co nie jest w tych silnikach po dużych przebiegach i LL rzadkością).

BTW: w benzynie lejący wtrysk zapcha katalizator ale nie tłok nie popłynie. To nie diesel. Tu gorsza jest uboga mieszanka.

Opublikowano

Witam,jutro bede wiedzial wszystko dokladnie co i jak wyglada,Dzis serducho wyjechalo z calym zestawem z pod maski tak ze jutro silnik zamieni sie w poszczegolne puzzle.Z gory dzieki za konkretne odpowiedzi,bo zapewne ktoras z nich bedzie trafna adekwantnie do uszkodzen jakie wynikly.Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam,z gory przepraszam za ta kilkudniowa cisze zwiazana z wyjazdem.Wracajac do tematu,silnik zostal wyciagniety i rozebrany po czym okazalo sie ze naped lancuszka rozrzadu byl tak zurzyty ze na jednym z lancuszkow napinacz posiadal plastikowy slizg ktorego juz dawno nie bylo wiec lancuch tarl po gornej aluminiowej czesci napinacza!!!Wiekszosc tych slizgow a jest ich sporo...pekaly przy odkrecaniu.8 wtrysk lał mieszanke na tlok ktory ewidetnie sie wypalil i pekl.To by bylo na tyle z zycia do konca tego Silnika.Jesli ktos posiada slupek 4,2 344km BBK to chetnie zakupie.Pozdrawiam

Edytowane przez OnlyAudi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...