Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AVJ] prosba o analize logów a4 b6 1.8t avj


WYSKUN

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu zapalila mi sie kontrolka check engine, byłem na diagnostyce i wyszedl błąd p1128 -multiplikacyjna korekcja mieszanki układ za ubogi. (mam tylko PB)

czasami kontrolka sie pali, po 200km gaśnie po kolejnych 200 zapala i tak w kółko. Czasami mam wrażenie że auto gorzej się zbiera (ze 30 kuni mniej) a czasem czuje że jest normlanie.

kupiłem kabelek i zrobiłem logi dynamiczne 002, 003, 020. Które logi mam jescze zrobić?

http://vlep.pl/8s5nz2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

115+118,002+033,003+020 podstawowe logi,

według tych co robiles to przeplwka zaniza i jest cofanie zapłonu, swiece, cewki , przeplywka do sprawdzenia i szczelność dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

115+118,002+033,003+020 podstawowe logi,

według tych co robiles to przeplwka zaniza i jest cofanie zapłonu, swiece, cewki , przeplywka do sprawdzenia i szczelność dolotu

logi zrobione (podczas robienia logów czułem, że auto normlanie przyspiesza bo czasem mam wrażenie jakby było 30 koni mniej)

002+033 http://vlep.pl/eau37x.jpg

003+020 http://vlep.pl/si589m.jpg

115+118 http://vlep.pl/oqy27f.jpg

Przypominam, że zrobiłem logi ze względu na to że czasami włącza mi się błąd p1128 - multiplikacyjna korekcja mieszanki układ za ubogi i co jakiś czas gaśnie i później znowu się zapała. Czasami auto śmiga normlanie a czasem przymula:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tych logach wszystko wygląda w miare ok, przeplywka dobrze pokazuje,no może tylko troszkę zaniza, turbo ladnie pompuje,tylko to cofanie zapłonu,swiece dawno wymieniane? sprawdz jeszcze ciśnienie paliwa pod obciążeniem, powinno być ok 4 bar,bo być może pompa siada i dlatego takie cuda się dzieja. Niech ktoś inny się jeszcze wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tych logach wszystko wygląda w miare ok, przeplywka dobrze pokazuje,no może tylko troszkę zaniza, turbo ladnie pompuje,tylko to cofanie zapłonu,swiece dawno wymieniane? sprawdz jeszcze ciśnienie paliwa pod obciążeniem, powinno być ok 4 bar,bo być może pompa siada i dlatego takie cuda się dzieja. Niech ktoś inny się jeszcze wypowie.

auto mam dopiero 3 tydzień :) Jak sprawdzić stan świec ? Logi jakieś to pokazują? i jak sprawdzić ciśnienie paliwa, który to numerek w VAGu mam monitorować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą w miare ok, delikatnie przepływka zaniża, logi robiłeś po skasowaniu błędów? Ciśnienie paliwa sprawdzisz manometrem, ale ja bym powiedział że w tym temacie jest ok. Sprawdził bym szczelność dolotu kompresorem, świece trzeba wykrecić i sprawdzić jakie są włożone i w jakim stanie, można wymienić dla pewności.

Co do przymuły to jeśli jest błąd ubogiej mieszanki to auto wchodzi w tryb awaryjny i jest dużo słąbsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą w miare ok, delikatnie przepływka zaniża, logi robiłeś po skasowaniu błędów? Ciśnienie paliwa sprawdzisz manometrem, ale ja bym powiedział że w tym temacie jest ok. Sprawdził bym szczelność dolotu kompresorem, świece trzeba wykrecić i sprawdzić jakie są włożone i w jakim stanie, można wymienić dla pewności.

Co do przymuły to jeśli jest błąd ubogiej mieszanki to auto wchodzi w tryb awaryjny i jest dużo słąbsze.

Po pierwsze to dzięki za zainteresowanie i pomoc:)

Tak logi robiłem po skasowaniu błedu check engine (p1128). Jak znowu błąd wyskoczy albo będę czuł że auto ma z 30 kunia mniej to ponownie zrobię logi.

Niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego do świec dlatego nie mam jak ich sprawdzić. Czy może profilaktycznie kupić te świece i dać mechanikowi żeby wymienił? Jeśli tak to jakie mam kupić (marka, model). Polećcie mi dobre świece, nie chce pakować byle czego do auta.

Jakie logi mogę jeszcze zrobić co pomogło by lepiej zdiagnozować problem?

Kolejna sprawa jak sprawdzić szczelność dolotu i gdzie to się znajduje?

Czy ta przepływka która lekko zaniża może powodować problem? Czy mieści się to jeszcze w normie? Tak się składa że posiadam tez taki środek (M A air flow sensor cleaner nr ref. 20-a50) Czy zalecacie przeczyszczenie nim przepływomierza czy może to pogorszyć pracę przepływomierza?

Edytowane przez WYSKUN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzanie szczelności

Bierzemy rurę PCV o przekroju 2,75 cala.(ja wziolem zwykłą puszke po groszku) Wiercimy w niej otwór, montujemy w tą dziurę wentyl. Ta część możemy tym samym podłączyć do naszego TIPA. Odpinamy TIP od przepływki pompujemy tyle ile pompuje nasza turbina i sprawdzamy czy gdzieś syczy. Uwaga przed dmuchaniem odłączamy rurę odmy i zaślepiamy. Przy takim teście wyjdą nieszczelności układu. Można użyć ludwika z wodą + butelkę po płynie do mycia szyb z rozpylaczem. Wytwarzająca się piana ułatwia lokalizacje najmniejszych nieszczelności.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=s29Q77hK-i4

tu jest tez to dobrze pokazane,tylko ze nie sciagasz rury od kolektora ssącego.

przeplywka jest ok to ze tylko trochę slabo pokazuje raczej niema wpływu na spadek mocy i lepiej jej nie czyść ,bo ja już wyczyscilem i zaraz wybrałem się do sklepu po nowa(400zl bosch, zamienniki odpadają)

swiece NGK PFR6Q platynowe,do wymiany swiec nie potrzeba zadnego klucza dynamometrycznego, tylko zwykla 16 dluga do swiec , przedłużka i grzechotka.

Cisnienia paliwa to jedz do jakiegoś mechanika i niech wepnie manometr na wąż przy listwie wtryskowej i wtedy będzie wiadomo

Edytowane przez radi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzanie szczelności

Bierzemy rurę PCV o przekroju 2,75 cala.(ja wziolem zwykłą puszke po groszku) Wiercimy w niej otwór, montujemy w tą dziurę wentyl. Ta część możemy tym samym podłączyć do naszego TIPA. Odpinamy TIP od przepływki pompujemy tyle ile pompuje nasza turbina i sprawdzamy czy gdzieś syczy. Uwaga przed dmuchaniem odłączamy rurę odmy i zaślepiamy. Przy takim teście wyjdą nieszczelności układu. Można użyć ludwika z wodą + butelkę po płynie do mycia szyb z rozpylaczem. Wytwarzająca się piana ułatwia lokalizacje najmniejszych nieszczelności.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=s29Q77hK-i4

tu jest tez to dobrze pokazane,tylko ze nie sciagasz rury od kolektora ssącego.

przeplywka jest ok to ze tylko trochę slabo pokazuje raczej niema wpływu na spadek mocy i lepiej jej nie czyść ,bo ja już wyczyscilem i zaraz wybrałem się do sklepu po nowa(400zl bosch, zamienniki odpadają)

swiece NGK PFR6Q platynowe,do wymiany swiec nie potrzeba zadnego klucza dynamometrycznego, tylko zwykla 16 dluga do swiec , przedłużka i grzechotka.

Cisnienia paliwa to jedz do jakiegoś mechanika i niech wepnie manometr na wąż przy listwie wtryskowej i wtedy będzie wiadomo

Mechanicy sobie słono życzą za sprawdzenie cisnienia paliwa wiec się wkurzyłem. Kupiłem manometr i sprawdziłem. pokazuje ok 4.2 bara. Czyli pompka raczej sprawna. Teraz wezmę się za wymiane tych świec. Jak to nie pomoże to sprawdzę szczelność układu.

A jak sprawdzić czy cewki są ok??

POZDRAWIAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez vag musisz wejść w silnik-bloki pomiarowe-kanał 15 i 16.Uszkodzona cewka będzie powodowała wyraźne zmiany wartości względem pozostałych.Musisz sprawdzać na odpalonym silniku.Jeśli znajdziesz uszkodzoną cewke to dla pewności podmien ją z inną.Liczysz je kolejno stojąc przodem do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez vag musisz wejść w silnik-bloki pomiarowe-kanał 15 i 16.Uszkodzona cewka będzie powodowała wyraźne zmiany wartości względem pozostałych.Musisz sprawdzać na odpalonym silniku.Jeśli znajdziesz uszkodzoną cewke to dla pewności podmien ją z inną.Liczysz je kolejno stojąc przodem do auta.

Zrobilem logi 015 i 016 plus 032 bo niby to od szczelnosci ukladu jest. Nie wiedzialem czy maja byc te logi robione na postoju czy podczas jazdy wiec zrobilem oba.

Na postoju

http://vaglog.pl/log_276385.html

I podczas jazdy

http://vaglog.pl/log_276386.html

Edytowane przez WYSKUN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadania zapłonu niema, ale to wcale nie musi znaczyc ze cewki sa ok, bo iskra może ginac dopiero przy doładowaniu turbiny, kolego wymien swiece i sprawdz szczelność kompresorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadania zapłonu niema, ale to wcale nie musi znaczyc ze cewki sa ok, bo iskra może ginac dopiero przy doładowaniu turbiny, kolego wymien swiece i sprawdz szczelność kompresorem.

Ok, swiece juz zamowilem. A te wartosci na bloku 32 (21.9%) są ok? Bo gdzies wyczytalem że powinno byc ok 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie są ok, jak już sprawdzisz tą szczelność i nic nie wyjdzie czyli układ ok, to wymienisz przepływomierz i wtedy powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wracam w niedziele z urlopu i w pon. wymienie swiece i postaram sie zrobic szczelnosc, mam nadzieje że podołam sam ze zrobieniem tej szczelnosci:)

Poogladalem pare filmikow jak zrobic i sprawdzic szczelnosc i nie wiem czy podolam:D planuje kupic cos o srednicy tipa, rozwiercic i tam wkleic (np na jakis silikon) wentylek samochodowy i podlaczyc do niego taki kompresorek do pompowania kół (zasilanie przez gniazdo zapalniczki samochodowej- nie mam innej mozliwosci) i delikatnie napompowac do 0.3 bara i pozniej max 1bar. Dobrze kabinuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpię, że tym dziadostwem sprawdzisz szczelnosc tipa, lepiej jak podjedziesz na cpn na kompresor. Co do zaslepki to ja kupiłem kolanko do rury wodno-kanalizacyjnej chyba 70mm http://images10.fotosik.pl/664/9496f67d50f3976e.jpg do tego zaslepke http://www.plastmetix.polfirms.pl/slides/bg06.png nawiercilem otwór pod wentyl samochodowy (średnica taka jak w feldze) i założyłem.

Edytowane przez adrian242424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie są ok, jak już sprawdzisz tą szczelność i nic nie wyjdzie czyli układ ok, to wymienisz przepływomierz i wtedy powinno być dobrze.

Cześć:)

W końcu miałem trochę czasu wolnego i zająłem się troche autkiem:) dzięki forum i YT jako otalny amator trochę się nauczyłem:)

Pierwsza sprawa to wymieniłem sobie świece na NGK PFR6Q platynowe (stare wyglądały całkiem dobrze) - nic to nie dało, cofanie zapłonu dalej jest

Druga rzecz to zamieniłem miejscami cewki 1 z 4. (bo na 1 cylindrze były najmniejsze odchyły cofania zapłony w porównaniu do 4) - też nic to nie dało, dalej na 4 cylindrze jest największe cofanie.

Trzecia sprawa to zrobiłem test szcelności (trochę smiesznie ale wyszło:) i zauważyłem syczenie mniej wiecej z tych okolic:

http://vlep.pl/du9n2k.jpg

Psikałem tam woda z ludwikiem ale nic nie bąblowało, cieżko tam mi sie dobrze dostać i chciałem odkręcic zbiorniczek płynu wyrównawczego ale tam jest jedna śrubka i jakieś dwa zaczepy których za cholere nie mogę odczepić. :decayed: HELP!! jak to sciągnąć??

Dziś się już poddałęm bo się ciemno zrobiło i ***** widać :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po focie za duzo nie można wywnioskować gdzie dziura, mocna dmucha? musisz wsadzić łape i wymacać z którego dokładnie miejsca.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po focie za duzo nie można wywnioskować gdzie dziura, mocna dmucha? musisz wsadzić łape i wymacać z którego dokładnie miejsca.

tam jest dużo wężyków i ktoryś z nich mniej wiecej gdzie zaznaczyłem czerwone kółko na zdjęciu. Syczy, nie jakoś strasznie ale syczy, ręką nie wymacałem. musze ten zbiorniczek wykręcic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolanko odmy sprawdzone? Często tam pęka.

Zbiorniczek wyjmuje się banalnie - odkręcasz tę śrubkę i podnosisz delikatnie tę przednią część i ciągniesz do siebie (stojąc przed maską). Te zatrzaski to tylko takie zapadki w kształcie przewróconej L :) I__

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...