Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Szarpanie podczas dynamicznego przyspieszania


szakal21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam następujący problem z moim Audi A4 1.8 turbo, przy szybkim wciskaniu pedału gazu (zaczyna być słyszalne turbo) przy 3000 obr. silnik zaczyna szarpać auto prawie hamuje silnikiem. Czasem jak już pokonam bariere 3 tys. obr. czuć lekkie szarpanie, ale auto idzie do przodu. Efekt przypomina nieudolne ruszanie z miejsca. Przy wolnym dodawaniu gazu nie ma takiego efektu wskazówka mija 2 tys. 2,5 tys. 3 tys. i auto idzie płynnie do przodu.

VAG nie wykazuje żadnych błędów, przepływomierz dobry, przepustnica wyczyszczona i zrobiona nowa adaptacja, wszystkie filtry wymieniłem. Nie było lanego "lewego" paliwa.

Proszę pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie mam podobną usterkę ... temat: falowe oddawanie mocy... u mnie objawie się to przy wyższych prędkościach... :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze moze to byc katalizator.u mnie tez jest do wyciecia i musze to zrobic jak najszybciej.Na postoju wczesniej było słychac posypane blaszki w kacie takie brzeczenie teraz juz tego nie ma przeszło mu autko odzyło.Tylko mam problem te blaszki zapewne poszły w wydech i obawiam sie ze moga mi go zatkac i autko wtedy nawet nie odpali.Skoro mowisz ze przepływka itp jest ok to ja bym stawiał własnie na kata.

A jak jest z urachamianiem autka masz niewielkie problemy???tzn nie łapie odrazu (musis zachłeptac zakrecic az odpali)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to w autach z turbo powinno się jeździć z wskaźnikiem doładowania :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w AEB od ilu ma ciągnąc turbo ? U mnie od 2 tys. idzie lepiej ale dopeiro od 3 idzie jak diabel :przebiegly: jak na 150ps oc :rolleyes:

czyli norma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając dziurawy dolot turbina zaczynała ładować przy 3tyś obrotów.Przy 4tyś ładowała 05bara.(Na BP silnik chodził równo i nie szarpał)

Najlepsze by były logi,ale mam tylko urządzenia stacjonarne.

Pozdrawiam

Ale to jest Twoj konkretny przypadek. Ja mialem peknieta rure w takim miejscu ze zagiecie nie pozwalalo na to zeby dziura sie otwierala. Jak gwaltownie naciskalem gaz i cisnienie mocno wzrastalo to dziura robila pfffffttt :tongue4: i cisnienie spadalo a samochod szarpal bo nastepowal gwaltowny spadek cisnienia. Jak powoli wkreclem samochod to dziura sie nie "wybrzuszala" samochod szedl ladnie. Rowniez jak gwaltownie puszczalem gaz to wtedy podcisnienie zasysalo powietrze z zewnatrz. Czyli bez gwaltownych ruchow pedalem dolot byl szczelny. Coz jak zawor ktory trzyma cisnienie do jakies sily a jak bedzie ona zbyt duza to wtedy popuszcza.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by się komuś przydało daję znać co u mnie było nie tak. Okazało się, że przepływomierz był walnięty, na postoju pomiary wskazywał ok, ale podczas jazdy zdarzało mu się szaleć od czasu do czasu. Inna sprawa to, że miałem zatarte zawory w turbinie (N75 i chyba EGR - mechanik powiedział że były zatarte zawory ale jakie to mi nie powiedział a się na tym nie znam :)). Auto teraz śmiga aż miło.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajeb....isty mechanik......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...