Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 vs E46 2.0d 150PS


miszaq92

Rekomendowane odpowiedzi

Co sądzicie o przejściu z b6 na właśnie taką bmw? Ktoś ma porównanie albo może się mniej więcej wypowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 i 3er to porównywalne auta. Jedno ma coś fajnego i drugie ma coś fajnego. Po zmianie będzie Ci na pewno czegoś brakować z audi, ale po pewnym czasie przywykniesz do BMW.
150km w BMW naprawdę jest szybkie i ekonomiczne. Silniki cieszą się naprawdę dobrą opinią i myślę, że to będzie na plus. Z audi będzie ci brakować przycisków od szyb na boczku drzwi, uchwytu na kubek, troche gorsze wizualne spasowanie wnętrza. Wnętrze e46 ogólnie jest już dość leciwie, ale nadal bardzo dobrze wykończone. Fajne są materiały w BMW ogólnie. Zmiana na e46 nie będzie jakąś rewolucją, ale myślę ze polubisz to auto. Powinno się lepiej prowadzić, ale jak znam B6 to i w tej kwestii wielkiego przeskoku nie będzie. Bemki mają w sobie to coś, czego w audi ogólnie brakuje tzn. taką zadziorność. Audi jest grzeczne, bmw to taki narwaniec trochę ;) Jeśli weźmiesz jakoś lepiej wyposażona e46 będziesz zadowolony, podstawowe stołki w bmw to poracha, sportsize już są fajne, ale nadalgorsze od kubełkow w b6. Kwestia tez napędu, RWD > FWD. W zime może być ciekawie :D
Weż też pod uwagę ze b6 jest konstrukcyjne młodszym autem.

Edytowane przez SHITERS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownywalne auta, z podobnymi wadami - rdza + wiekszosc zameczonych.

Silnik z lepsza kultura pracy niz TDI. Spalanie podobne.

Wersja 150KM nie posiada fakapow typowych dla 136.

Ogolnie jak z kazdym, kupisz zdrowe to tankujesz i jezdzisz z bananem na twarzy. Kupisz padline to naprawiasz w nieskonczonosc i klniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mam okazje kupić perełke :D

btw. Jak tam wygląda sprawa z zawiasem?

Edytowane przez miszaq92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu dwa wahacze dobre skompletujesz za 800zł razem z tulejami z tyłu pajęczyna jak w b6 ale spoko nie pada szybko :wink:

Osobiscie na e46 zamieniłbym b6 w konfiguracji FWD na RWD. Jeśli B6 ma quattro to nie chciał takiej wymiany :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wahaczy, to kup Meyle z wymiennymi sworzniami - potem będzie taniej. Tuleje też można kupić z wymiennym środkiem

Prowadzenie tego auta to bajka. Po każdym szybszym starcie ze świateł, czy skrzyżowania tęsknię za BMW i brakiem szarpania kierownicy itd.

Ja szczerze polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wcześniej e46 sedanem w dieslu, jeśli miałbym porównywać do obecnej b6, to bmw wygrywa tylko napędem RWD :-). drugi raz skusiłbym się na e46 ale tylko 3.0d.

Nie mogłem narzekać na BMW, ale mi osobiście Audi bardziej przypadło do gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O silniku się nie wypowiadam, ale generalnie to jeśli chodzi o BMW:

  • tanie zawieszenie, nie ma wielowahacza z przodu, ale żeby bardziej pancerne niż w Audi to bym nie powiedział, kolega ma mniej najechane ode mnie a już cały przód wymienił, gdzie ja jeszcze w Audi nic.
  • twarde fotele - przynajmniej alkantara w M-Pakiet
  • miejsca ( w coupe) z tyłu po prostu brak, w sedanie, też szału nie ma
  • audio bang-olufsen to jakaś porażka w tym samochodzie, pierdzi to to niemiłosiernie
  • świetne prowadzenie, B6 w zakrętach lata i się przechyla, a E46 ani drgnie
  • nie wiem jak diesel ale benzyna 2.2 170KM daje radę i banana na twarzy

Ja na pewno nie przesiadał bym się w tą stronę :P z BMW na Audi oczywiście, że tak ;)

Edytowane przez rade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wahaczy, to kup Meyle z wymiennymi sworzniami - potem będzie taniej. Tuleje też można kupić z wymiennym środkiem

Prowadzenie tego auta to bajka. Po każdym szybszym starcie ze świateł, czy skrzyżowania tęsknię za BMW i brakiem szarpania kierownicy itd.

Ja szczerze polecam.

Jeździłes audi z quattro? Przy strzale ze startu tyl wychodzi bokiem a na przodzie nie ma praktycznie żadnych siła kierze :wink:

Tapnięte z SGS5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich spostrzeżeń, ale z silnikami benzynowymi na plus dla Bmw to prowadzenie auta i tańsze mniej problemowe zawieszenie. Na minus faktycznie siedzenia, audio i wnętrze (jak w b6 pomalowane gumolitem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wahaczy, to kup Meyle z wymiennymi sworzniami - potem będzie taniej. Tuleje też można kupić z wymiennym środkiem

Prowadzenie tego auta to bajka. Po każdym szybszym starcie ze świateł, czy skrzyżowania tęsknię za BMW i brakiem szarpania kierownicy itd.

Ja szczerze polecam.

Jeździłes audi z quattro? Przy strzale ze startu tyl wychodzi bokiem a na przodzie nie ma praktycznie żadnych siła kierze :wink:

Tapnięte z SGS5

Jeździłem, ale ... ja i tak wolę RWD w BMW niż Q.

Q płuży przodem w ciasnych winklach. Mówię tutaj o codziennej jeździe, bez strzelania ze sprzęgła w celu wywołania poślizgu tyłu.

RWD składa się dużo przyjemniej.

Ale ja zawsze lubiłem RWD, twardo, ciasno. Inni wolą komfort i pewność Q.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bmw nie bylo bang olufsen tylko harman kardon ktory gra jak plastikowe pudelko, concert w b6 gra duzo lepiej

Ogolnie mialem oba auta bmw w benzynie r6 m54 2.5 i b6 avf z quattro i jak dla mnie bmw wypadalo blado i w zyciu bym nie zamienil i to jeszcze na 2.0d jedynie na plus to silnik w bmw reszta to gorsza, zaczynajac od srodka ktory jest juz tak stary ze az razi, zegary to wogole dramat, dwa masa drobnych usterek elektrycznych, w b6 nie mialem ani jednej, dalej w bmw slaba blacha, plowiejace znaczki zewn, listwy, ogolnie bmw jest gorzej spasowane od audi, materialy tez duzo slabsze

Jak zmieniac to na 3.0d rwd w automacie, 2.0d sobie odpusc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wahaczy, to kup Meyle z wymiennymi sworzniami - potem będzie taniej. Tuleje też można kupić z wymiennym środkiem

Prowadzenie tego auta to bajka. Po każdym szybszym starcie ze świateł, czy skrzyżowania tęsknię za BMW i brakiem szarpania kierownicy itd.

Ja szczerze polecam.

Jeździłes audi z quattro? Przy strzale ze startu tyl wychodzi bokiem a na przodzie nie ma praktycznie żadnych siła kierze :wink:

Tapnięte z SGS5

Jeździłem, ale ... ja i tak wolę RWD w BMW niż Q.

Q płuży przodem w ciasnych winklach. Mówię tutaj o codziennej jeździe, bez strzelania ze sprzęgła w celu wywołania poślizgu tyłu.

RWD składa się dużo przyjemniej.

Ale ja zawsze lubiłem RWD, twardo, ciasno. Inni wolą komfort i pewność Q.

Przy codziennej jeździe właśnie nie czuć tak ciężaru przodu jedynie przy szybszym przemieszczaniu się :wink: Takie są moje odczucia przynajmniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynajac od srodka ktory jest juz tak stary ze az razi

Trudno mowic, ze wnetrze w bmw jest stare w porownaniu do b6, ktore jest tylko rok mlodsze modelowo.

Bardziej kwestia gustu.

masa drobnych usterek elektrycznych, w b6 nie mialem ani jednej, dalej w bmw slaba blacha, plowiejace znaczki zewn, listwy, ogolnie bmw jest gorzej spasowane od audi, materialy tez duzo slabsze

Chyba jednak ulepa miales.

Bo jako posiadacz kilku roznych beemek i stary wyjadacz marki nie moge tego potwierdzic.

B6 i E46 to naprawde bardzo porownywalne auta pod wzgledem wykonania. Choc w bmw drzwi zamykaja sie o wiele lzej niz w audi, wnetrze jest lepiej wygluszone a silnik 2.0D w porownaniu do 1.9tdi to poezja a tadej to siewnik - kultura pracy.

Prowadzenie hmmm porownywalne o ile jezdzimu bez szalenstw. Jednak audi ma silnik w zderzaku, bmw w podszybiu - jest o wiele lepiej wywazone i daje wiecej funu ogarnietemu kierownikowi.

Zabezpieczenie blach? W audi lepsze. Chyba w audi 80 bo na pewno nie w b6/b7.

Silniki m54 lubia chlapnac olej i sa dosc wrazliwe/malo idiotoodporne. Drogie w serwisowaniu.

Silnik M52 i mityczne 2.8l to czysta kwintesencja BMW.

Jedno i drugie auto to dzis stara padlina. Trafi sie zdrowa to brac, da fun.

Edytowane przez sssV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wahaczy, to kup Meyle z wymiennymi sworzniami - potem będzie taniej. Tuleje też można kupić z wymiennym środkiem

Prowadzenie tego auta to bajka. Po każdym szybszym starcie ze świateł, czy skrzyżowania tęsknię za BMW i brakiem szarpania kierownicy itd.

Ja szczerze polecam.

Jeździłes audi z quattro? Przy strzale ze startu tyl wychodzi bokiem a na przodzie nie ma praktycznie żadnych siła kierze :wink:

Tapnięte z SGS5

Jeździłem, ale ... ja i tak wolę RWD w BMW niż Q.

Q płuży przodem w ciasnych winklach. Mówię tutaj o codziennej jeździe, bez strzelania ze sprzęgła w celu wywołania poślizgu tyłu.

RWD składa się dużo przyjemniej.

Ale ja zawsze lubiłem RWD, twardo, ciasno. Inni wolą komfort i pewność Q.

Przy codziennej jeździe właśnie nie czuć tak ciężaru przodu jedynie przy szybszym przemieszczaniu się :wink: Takie są moje odczucia przynajmniej

Ja generalnie uwielbiam RWD. Nawet Xdrive, który ma przewagę tyłu prowadzi się inaczej niż to samo BMW z RWD.

Ale oczywiście wszystko zależy, co kto preferuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam b6 1.9tdi 130km awx i e46 320i m52b20 150km

lepiej jezdzi mi się audi, jest wygodniejsze i ma lepsze wnetrze :)

z kolei bmw z zewnatrz bardziej agresywna i seria wyglada lepiej niz zwykla a4 b6 ale juz a4 b6 w sline jest super. we wnetrzu e46 faktycznie brakuje uchwytu na kubek, przyciski szyb nie idzie sie przyzwyczaic ale to pewnie dla tego ze wiekszosc samochodow ma na boczkach przyciski, troszke mniej miejsca niz w b6, zegary brzydkie jak w starym e36 chociaz te po lifcie z chromem wygladają juz znośnie, za e46 zaplacisz mniej a bedzie lepiej wyposazone niz b6, silnik r6 chodzi faktycznie bardzo równiutko :) ale 150km w tej budzie to za mało zeby szalec rwd.

ogolnie nie jest zle :) koszty eksoploatacji e46 silnik r6 to olej trzeba kupic x2 wiec 8 litrów bo wchodzi 6 do silnika, filtry troche drozsze niz w audi, 2 wahacze przód mastersporta 500zł gdzie komplet zawieszenia audi mastersporta na przod to 700zł (ta wiem gowniania najtansza firma 80k przebiegu lub 2 lata gwarancji). co lepsze w audi wymienisz tuleje wahaczy a w bmw nie itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ja wiem, MS wcale nie jest najgorszy :D a tuleje w bmw da się wymieniać jak sobie założysz wahacze meyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynajac od srodka ktory jest juz tak stary ze az razi

Trudno mowic, ze wnetrze w bmw jest stare w porownaniu do b6, ktore jest tylko rok mlodsze modelowo.

Bardziej kwestia gustu.

masa drobnych usterek elektrycznych, w b6 nie mialem ani jednej, dalej w bmw slaba blacha, plowiejace znaczki zewn, listwy, ogolnie bmw jest gorzej spasowane od audi, materialy tez duzo slabsze

Chyba jednak ulepa miales.

Bo jako posiadacz kilku roznych beemek i stary wyjadacz marki nie moge tego potwierdzic.

B6 i E46 to naprawde bardzo porownywalne auta pod wzgledem wykonania. Choc w bmw drzwi zamykaja sie o wiele lzej niz w audi, wnetrze jest lepiej wygluszone a silnik 2.0D w porownaniu do 1.9tdi to poezja a tadej to siewnik - kultura pracy.

Prowadzenie hmmm porownywalne o ile jezdzimu bez szalenstw. Jednak audi ma silnik w zderzaku, bmw w podszybiu - jest o wiele lepiej wywazone i daje wiecej funu ogarnietemu kierownikowi.

Zabezpieczenie blach? W audi lepsze. Chyba w audi 80 bo na pewno nie w b6/b7.

Silniki m54 lubia chlapnac olej i sa dosc wrazliwe/malo idiotoodporne. Drogie w serwisowaniu.

Silnik M52 i mityczne 2.8l to czysta kwintesencja BMW.

Jedno i drugie auto to dzis stara padlina. Trafi sie zdrowa to brac, da fun.

Taki z ciebie znachor i nie wiesz ze e46 mialo premiere w 1998 a b6 w 2001 ? 3 lata w motoryzacji to przepasc, srodek, konsola, zegary to juz zabytek, kia ceed wyglada lepiej w srodku

Ulep to masz na drugie, problemy z elektryka w kazdym bmw to standard, i nie pisz farmazonow bo

w samym e46 to padajacy jez dmuchawy, czujniki parkowania, slaba izolacja przewodow, dyskoteka na desce od braku masy przy lampach od zarowek, problemy z rezystorami od airbagow, slabe pompy wspomag, zapchane odmy, chaczace skrzynie manulane, gluche stuki z tylnego mostu, przepalacjace sie cewki itd

Nie kazdy robi doktorat z marki i modelu, i dla ciebie to pewnie wszystko mozna ogarnac w garazu samemu, wiec to nie usterki tylko biezaca eksploatacja

Silnik 2.8 m52 zlopiacy hektolitry benzyny i potrzeby oleju na wymiany, ktorego objedzie wspolczesny jakikolwiek benzyniak z dmuchawka po sofcie spalajac o polowe mniej paliwa, no kwintesencja niesamowita, chyba dzwieku r6 i biegu jalowego

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak 5 groszy ode mnie:

zegary - raczej klasyka niż zabytek, co akurat się ceni, bo wszystko jasne i czytelne a nie fajerwerki na desce.

Wszystko pod ręką zorientowane na kierowcę, tak jak cały samochód.

E46 2.0d zrobiłem 100 tyś. km przez 5 lat. Sprzedając miała 380 tyś przelotu, raczej prawdziwego.

- jeż dmuchawy - tak, zaczął świrować pod koniec mojej kadencji, ale tylko podczas upałów - koszt 100 PLn + wymiana 30 min. dla średnio ogarniętego, ale czy to standard? Znana sprawa, ale nie dzieje się to w każdym aucie.

- czujniki parkowania - zdarza się także, ale jak pewnie w każdym innym aucie patrząc na ofertę czujników zamienników

- słaba izolacja przewodów - tak, przetarł się jeden kabelek w klapie bagażnika, pierdoła

- dyskoteka na desce - nie odnotowałem

- rezystory airbagów - nie donotowałem, pewnie przypadłość aut z przeszłością

- pompa wspomaganie czasami chodziła głośniej, tak samo jak w audi, które miałem - przeżyła moje 5 lat i działala jak należy

- odma, części eksploatacyjna wg. BMW do wymiany po określonym przebiegu, jak się nie wymieni, to może się i zapcha, ja wymieniłem sam separator i 5 lat miałem z głowy-

- stuki z mostu - u mnie brak-

Takie rzeczy możnaby znaleźć w każdym aucie ponad 10ltenim i pół bańki przebiegu na blacie, bo większość tyle ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ulep to masz na drugie, problemy z elektryka w kazdym bmw to standard, i nie pisz farmazonow bo

Nope, nie ulep. Grzegorz mam na drugie.

A jak chcesz sie w ten sposob przekomarzać to wiedz, ze ja sie bawilem beemkami jak polowa z was kredki do pierwszej klasy wybierala.

Mialem lacznie 4 beemki, przez kilka lat. A do czynienia mam z tymi autami od dobrych 15stu lat.

Wiec wiem na ich temat ciut wiecej niz ktos, kto kupil i sie mu nie podobalo i usilnie twierdzi, ze wolkswagen w cenie bmw jest lepszy.

:)



Silnik 2.8 m52 zlopiacy hektolitry benzyny i potrzeby oleju na wymiany, ktorego objedzie wspolczesny jakikolwiek benzyniak z dmuchawka po sofcie spalajac o polowe mniej paliwa, no kwintesencja niesamowita, chyba dzwieku r6 i biegu jalowego

:grin: Ta teza jest tak glupia, ze az niewarta obalenia :naughty:


w samym e46 to padajacy jez dmuchawy, czujniki parkowania, slaba izolacja przewodow, dyskoteka na desce od braku masy przy lampach od zarowek, problemy z rezystorami od airbagow, slabe pompy wspomag, zapchane odmy, chaczace skrzynie manulane, gluche stuki z tylnego mostu, przepalacjace sie cewki itd

Cos jeszcze? Czy to moze juz wszystko?


Nie kazdy robi doktorat z marki i modelu, i dla ciebie to pewnie wszystko mozna ogarnac w garazu samemu, wiec to nie usterki tylko biezaca eksploatacja

Przejechalem tymi autami z cwierc miliona kilometrow. Jedna awaria jaka mnie spotkala to pompa wody. W e36 z nalotem 400tkm.

I tak ku scislosci.

Wpierw troche sie podszkol jak chcesz o czyms rozmawiac bo nawet nie wiesz o czyms mowisz.

(poczytaj, ktore silniki w bmw lubia chlapnac olej, ile bylo wersji 2.8l i takie tam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...