Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[BPW] Egr dziwny odczyt vcds


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Co oznacza taki odczyt?

Prosze o odpowiedz

Silnik rozgrzany

f7519c19f5f91395d84773dc6723d4b2.jpg

Opublikowano (edytowane)

jest nieprawidłowy odczyt - 2 i 3 okno powinny byc prawie takie same wartości te 200z hakiem

podłącz się raz jeszcze jak będziesz miał taki odczyt to przykazuj motor raz szybko do tych 2500rpm i zobacz czy się zmieni. jeśli nie tzn ze coś z EGRem się dzieje - zasyfiony lub zmęczony życiem

zreszta ponizej poczytaj...

Zapożyczone z innego forum:

zawór recyrkulacji spalin [EGR]
ang.: EGR (exhaust gas recirculation)
niem.: AGR (Abgasrückführung)
pojęcia związane z EGR:
- AGR* [LDR] zawór regulujący pracą zaworu recyrkulacji spalin.
* zawór regulujący pracą zaworu recyrkulacji spalin nazywa się, w jęz. ang., w skrócie AGR - tak samo, jak skrót nazwy zaworu recyrkulacji spalin w jęz. niem.



1. dokonujemy analizę grupy 003 w próbie statycznej.
należy zwrócić uwagę na na wartości określającą ilości powietrza w pozycjach 2 i 3 – wartości te winny być tożsame. jeżeli nie są, to należy dokonać przegazowania i ponowić odczyt.
wartości powinny utrzymywać się w granicach 200 jednostek [dla obu pozycji].
jeżeli wartość z poz. 3 [rzeczywista] przewyższa wartość z poz. 2 [żądana], to wskazuje to na nieprawidłowe działanie zaworu EGR. spowodowane może być to jego fizycznym uszkodzeniem [choćby zabrudzeniem], uszkodzeniem zaworu sterującego AGR, bądź fizycznym zaślepieniem EGR przez mechanika.
poz. 4 – wysterowanie zaworu - winna utrzymywać się w granicach 40%.

2. dokonujemy analizę grupy 003 w próbie statycznej w trybie Basic Settings.
ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. Zwracamy uwagę na poz. 2, 3 i 4.

a. poz. 2 określa tryb pracy zaworu EGR:
- OFF – zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu;
- ON – zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin.

b. poz. 3 określa ilość powietrza którą używa silnik. w przypadku trybu OFF, winna być ona wysoka [400 i więcej], z kolei w trybie ON, winna być wyraźnie mniejsza – zbliżona do poz. 2 i 3 z próby statycznej zwykłej [ok. 180]. wartości różnić się będą w zależności od typu silnika.

c. poz. 4 określa wysterowanie zaworu EGR:
- 100% oznacza jego pełne zamknięcie;
- 0% oznacza jego pełne otwarcie.

podczas próby 003BS zawór EG będzie cyklicznie zamykany i otwierany. zwracamy uwagę na różnicę ilości powietrza w pozycji 3, w stosunku do pełnego otwarcia i pełnego zamknięcia.
różnice wartości powinny być znaczne; jeżeli nie są, to oznacza to, iż zawór nie działa poprawnie:
- jest niedomknięty – tryb OFF, wartości nie osiągają 400, co oznacza, że silnik zamiast czystego powietrza otrzymuje spaliny, co ma wpływ na dynamikę;
- jest nie do końca otwarty – tryb ON, wartości są wyższe niż wartość z poz. 3 w grupie 003 zwykłej, co oznacza, że silnik powinien otrzymywać spaliny, ale dostaje ich za mało, bądź w ogóle.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

1. EGR ze zwężką zgodnie z wątkiem http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/

2. EGR lub jego rury zawalone sadzą

3. i teoria kosmiczna: dziwne jest wysterowanie EGR 100,6 %? :decayed: może jakiś fizyk teoretyk, dłubał przy mapach EGR,

Opublikowano

1. EGR ze zwężką zgodnie z wątkiem http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/

2. EGR lub jego rury zawalone sadzą

3. i teoria kosmiczna: dziwne jest wysterowanie EGR 100,6 %? :decayed: może jakiś fizyk teoretyk, dłubał przy mapach EGR,

U mnie w 4. okienku też pokazuje wartość 100.6%.

Opublikowano

no to ciekawostka, pewnie specyfika VCDS.

u mnie w BLB 100 %,

Opublikowano

Czyli w dynamicznym mam prawidłowe parametry a w statyczny nie?

Może niech ktoś wrzuci swoje logi z 100 procent sprawnym egr

Opublikowano

Hej, dzisiaj sprawdzalem u siebie a egr mam sprawny:

- basic settings 03 - najpierw pokazuje ok. 450 po chwili gdy zawor sie zamyka mamy 550

- statyczne po delikatnym przykazowniu 260 w obydwu okienkach.

Pzdr, pisane z tel.

Opublikowano

statycznie 003,

na biegu jałowym odczyty: ok 250-270 mg/skok - silnik pracuje na powietrzu z dodatkiem spalin.

po ok. minucie pracy na biegu jałowym, odczyty: ok 450-480 mg/skok, EGR zostaje zamkniety przez ECU i silnik zaczyna pracować na czystym powietrzu

po krotkim dodaniu gazu odczyty wracaja do poprzednich

Opublikowano (edytowane)

Jutro sprawdzę. Czyli reasumując przy zamkniętym Egr przepływ jest większy czyli około 500mg

Edytowane przez baxy
Opublikowano

zwróć uwagę

1. w BS003

przy wysterowaniu 4,8 % - zawór prawie zamknięty, spalin w dolocie bardzo mało - odczyt 460 mg/skok

przy wysterowaniu 35 % - zawór częściowo otwarty, spalin w dolocie sporo - odczyt - 350 mg/skok

2. na biegu jałowym przy wysterowaniu 100,6 % czyli zawór EGR otwarty na max, a więc spaliny powinny być na max (o 0,6 % niż faktycznie się da) pokazuje pobór powietrza 465 mg/skok czyli - zero spalin w dolocie... więc coś nie tak jest.

Opublikowano

Witam

Co oznacza taki odczyt?

Prosze o odpowiedz

Silnik rozgrzany

Zrób BS 03 i wrzuć loga to się wyjaśni czy zatkany czy nie.

te 100% albo 0% są wymienne - tzn. w jednym sterowniku 100% to full zamknięty a w innym 100% otwarty...

tu u baxy wstępnie zgaduję że egr jest wyłączony programowo, albo log był w warunkach gdy egr jest zamknięty.

Ale to BS 03 powinno wyjaśnić sprawę

Opublikowano

Taki odczyt jest prawidłowy czy nie. Bo już zglupialem

BASIC SETTINGS:

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_276562.html

Opublikowano

log bs 03 jest ok. egr się otwiera na 35% i powiedzmy że puszcza część spalin. Dziwne może jest że w tym teście nie poszedł na 100%, ale może jakieś warunki temperaturowe nie były spełnione.

W każdym bądź razie egr chodzi i działa. Ew możesz zerknąć i jak trzeba to podczyścić z sadzy.

ale to zdjęcie jest jakieś właśnie dziwne, bo jeżeli 100% ( tak jak w bs03) oznacza 100% otwarcie, to przepływ 465 mg powinien spaść do około 250.

Ja bym je raczej potraktowałem jako nieważne i zapomniał o tym :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...