Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Blad Can


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema.

Kupilem zarowki P21W niby z CanBusem.. Niby, bo wywala blad spalonej zarowki. Glupio by bylo wywalic je do smieci. Da sie cos zrobic, aby bledu nie wywalalo?

Od innego sprzedawcy kupilem postojowki W5W tez z Canem i jest ta sama sytuacja, co z drl. :facepalm:

Jakies pomysly? Jesli temat byl poruszany to prosze o link, bo ja nic znalezc podobnego nie moge. :(

Opublikowano

Wyłącz diagnozę lamp typu zimnego vagiem, jeśli nie pomoże to musiałbyś dodać opornik do żarówek bo mają złą oporność.

Opublikowano

A konkretniej moglbys to opisac krok po kroku, co i jak w tym Vagu? :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

posługiwałeś się kiedyś vagiem?

09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz następnie

klikamy w kodowanie długie Bajt 2 i zaznaczamy "ptaszka" w bit 2 czyli Diagnoza lamp typu "zimnego" wychodzimy po przez ESC i zatwierdzamy kodowanie

Opublikowano

Poslugiwalem :P Ucze sie :) Pozniej sprawdze i dam znac.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ok powodzenia, oby się udało, jeśli nie to lutownica w rękę i do dzieła lub wymiana na te z filtrem Can Bus

Opublikowano

Wchodze w 07 kodowanie, ale nie widze nic takiego jak bordnetz. Ani zadnego kodowania dlugiego, bajt 2.. Dopiero zaczynam przygode z Vagiem :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Wystarczy w module J519 dolutować oporniki około 150 kiloomów 0,1W w elektronicznym kluczu BTS (układ scalony) między wyjściem układu BTS a wejściem czujnika prądu od tego obwodu i po sprawie. W tym rozwiązaniu działa komunikat uszkodzonej żarówki i nie ma potrzeby przekodowywać Vagiem. Nie są potrzebne tzw emulatory CAN, bo z sterownik J519 nie komunikuje się po CANie. Tak zwane emulatory CAN to zwykłe oporniki, które mają za zadanie wymusić różnicę w prądzie żarówki i zastosowanych po zmianie oświetlenia ledów. Jako że sprawność ledów jest pięciokrotnie większa, to powoduje że przy takiej samej jasności prąd przez ledy jest pięciokrotnie mniejszy. Ten stan jest sprawdzany w kluczach tranzystorowych BTS i powoduje wygenerowanie komunikatu o przepalonej żarówce. W rzeczywistości emulatory can to ściema, lub mówiąc prościej dodatkowa grzałka w miejsce żarówki.


Siema.

Kupilem zarowki P21W niby z CanBusem.. Niby, bo wywala blad spalonej zarowki. Glupio by bylo wywalic je do smieci. Da sie cos zrobic, aby bledu nie wywalalo?

Od innego sprzedawcy kupilem postojowki W5W tez z Canem i jest ta sama sytuacja, co z drl. :facepalm:

Jakies pomysly? Jesli temat byl poruszany to prosze o link, bo ja nic znalezc podobnego nie moge. :(

Wykonałem zmianę oświetlenia do jazdy dziennej na ledowe w miejsce istniejących żarówek 20W. Oraz zablokowałem wyświetlanie na FISIE komunikatów o przepalonych żarówkach. Przeróbka polegała na wlutowaniu czterech oporników 150 k 0,1W do kontrolera sterowania oświetleniem J519 pod kierownicą. Po przeróbce komunikaty działają po odłączeniu ledów. Diody led zastosowałem 10W firmy CREE ze względu na jakość i jasność świecenia z kolimatorami 25 stopni. Żeby zainstalować diody dokupiłem oprawki kierunkowskazów od skody, odciąłem plastykowe mocowanie w gnieździe reflektora i dotoczyłem

radiator z pręta aluminiowego na którym przymocowałem radiator od procesora ze starych płyt PC, oraz regulator napięcia zakupiony po 5 zł na aledrogo. Wystąpiły problemy z uploadem zdjęć, spróbuję dołączyć je później. Auto po przeróbce wygląda bajerancko i robi wrażenie.

Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...