Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie sprzęgła zrywnego - 6seu14c


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, zabrałem się wczoraj za wymianę sprzęgła zrywnego w klimie Denso 6seu, wszystko poszło zgodnie z planem, posiłkowałem się filmikiem: https://youtu.be/ZFbxUT1oyMM.
Wymieniałem kompletne koło pasowe ze sprzęgłem i gumkami dlatego, że zaczęło chrobotać. Ku mojemu zdziwieniu po wymianie chrobocze jeszcze głośniej gdy mam włączony econ. Co powinienem teraz zrobić? Jechać odessać czynnik i prosić o ponowne prawidłowe nabicie z olejem?
P.S. Podkładka została na swoim miejscu.

Jeszcze jedno pytanie, czy możliwe jest aby tarcza sprzęgła siedziała zbyt głęboko koła pasowego? Ktoś u mnie wcześniej dał 2 podkładki a ja zostawiłem tylko jedną oryginalną...


Edit: dolożyłem drugą podkładkę, tak jak było wcześniej ale chrobotanie mam dalej :/ Edytowane przez Lastk
Opublikowano

Rozbierz sprzęgło i sprawdź gumki może któraś się przesunęła albo wypadła. U mnie nie było gumek juz wogole po wymianie przestało chrobotac. W ostateczności coś masz z kompresorem.

Opublikowano

przeciez te podkladki to chyba nie maja znaczenia, i tak sprzeglo caly czas jest zblokowoane z kolem

tylko gumki amortyzuja start

ECON - sprezarka dziala, czynnik nie jest pompowany

AUTO - sprezarka dziala, czynnik jest pompowany

ja wymialem sprzegielko same i gumki, bo duzo taniej

ale pochodzila kilma kilka dni i wal sprezarki sprzegielko urwalo ;) sprzegielko sie zuzywa/zrywa jak cos jest nie tak juz w samej sprezarce -> wlozylem nowe i okazalo sie mocniejsze niz zuzyty wal (choc 12lat dal rade)

ciesz sie poki dziala ;) ale sprezarka jest na dobiciu

Opublikowano

Bez tej podkładki dystansujacej zaraz zrywasz sprzęgło. Wiec musi tam być i juz ;-)

Opublikowano (edytowane)

Sprawdz sprzegło alternatora, TYLKO na zgaszonym silniku, wez srubokret płaski i sprobuj za łopatki obrocic w lewo (wewnatrz miedzy tymi szczelinami z odlewu), odwrotnie do wskazówek zegara....

Jezeli bedzie sie krecił wirnik w lewo znaczy ze sprzegło altka jest dobre, jezeli sztywne czyli stoi do wymiany....

Warto sprawdzic bo tez zmieniłem sprzegło bo gruchało na ECON, a znowu na właczonej klimatyzacji nie było grzechotania.... a wina okazaja sie sprzegło na alternatorze :P

Edytowane przez Marecki1
Opublikowano

Hej, dziękuje wszystkim za odpowiedzi. A wiec wymienilem do dzisiaj następujące części:

- sprzęgiełko kompresora wraz z gumkami i kołem pasowym (podkładka jest)

- napinacz, rolke prowadzącą oraz pasek wieloklinowy

- sprzęgiełko alternatora oraz jego dwa łożyska w środku

Stare zostało jedynie koło pasowe od wspomagania oraz pompa wspomagania (ma już delikatny luz).

Reasumując, przy włączonym ECON dalej chrobocze a gdy włącze klime to nastaje cisza :)

Więc myśle, że sprężarka jest na dobiciu o ile w ogóle to logiczne ;) pozdrawiam

Opublikowano

Daj znać o rozwiązaniu problemu mam to samo

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Hej, w międzyczasie zmieniłem jeszcze dławik ale nic to nie dało i nie posiadał też żadnych opiłków. Mechanik powiedział, że to sprężarka chrobocze i może ją zregenerować za około 6 stówek... na tą chwile jutro wymienia mi dwumase ze sprzegłem więc temat odpuściłem. Odkąd nie uruchamiam klimy to dzwiek juz nie jest tak nasilony ale jak ją nie raz załącze to przez pare dni na econ chrobotanie zostaje... pozdrawiam

Opublikowano

Kurcze ja już mam 3 sprężarkę używana i dopiero w tej 3 słychać troszkę mniej to chrobotanie ale i tak nie jest to czego oczekiwalbym po tylu zalatwieniach i jazd do mechaników :/ a o tej regenerowanej co mówił ?

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

On będzie regenerował moją, mówił że wolałby używek nie zakładać ani też regenerowanych. Będzie próbował robić tą co mam na aucie... z uwagi na ostatnie wysokie koszty utrzymania mojej fury to raczej odłoże ten temat do wiosny ;)

Co do roboty to standardowo: rozbierzemy to zobaczymy :)

Edytowane przez Lastk
Opublikowano

Ja będę jutro próbował założy używkę ale już mam dość

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...