mango_japko Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Witam serdecznie, proszę o pomoc w analizie logów - dla mnie jako laika, wygląda na padnięte turbo. Auto nie jedzie, straciło moc. Jeżdżę nim sporadycznie, po odpaleniu obroty są na poziomie 1,2k rpm po czasie spadają. Na biegu jałowym auto delikatnie "bije" - nierówno pracuje.Poniżej zamieszczam linki z vaglog: DYNAMICZNE: Grupa 002, 033: http://vaglog.pl/log_277267.html Grupa 003, 020: http://vaglog.pl/log_277266.html Grupa 115, 118: http://vaglog.pl/log_277264.html Z góry dziękuję za pomoc!
Mateuszek1001 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Na moje to tak jakby 4 cewka lub świeca trochę wypadała
Shhaddoww Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 (edytowane) To że po odpaleniu na zimno ma 1200 obr/min to norma, tak ma być, po około 2 minutach obroty spadną do około 800. Masz problem z zapłonami, albo świece już stare albo cewki kończą swój żywot. Być może przewody podciśnieniowe grześ są pęknięte i będą podobne objawy. Pozatym auto po chipie , nie doładowuje, komp chce miś 2300 milibar a na około 1400 milibar. Edytowane 6 Września 2016 przez Shhaddoww
mango_japko Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 Na moje to tak jakby 4 cewka lub świeca trochę wypadała z góry przepraszam za głupie pytanie ale po czym można to zauważyć w tych logach? To że po odpaleniu na zimno ma 1200 obr/min to norma, tak ma być, po około 2 minutach obroty spadną do około 800. Masz problem z zapłonami, albo świece już stare albo cewki kończą swój żywot. Pozatym auto po chipie , nie doładowuje, komp chce miś 2300 milibar a na około 1400 milibar. Czyli jak mechanik powiedział, że ten typ tak ma to się nie mylił. Dodam tylko, że przed wykasowaniem błędów miałem takie w silniku(check na blacie): 3 Znalezione: 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure P1568 - 001 - Upper Limit Exceeded - IntermittentPo zrobieniu dynamicznych, powrócił 16683
Mateuszek1001 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Czyli swiece nowe na początek i program do zrobienia ejszcze raz
Łukasz13 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Swiece nie pomoga na nieladujace turbo, w aucie jest program jak juz bylo wspomniane, glownym problemem jest tak jak napisales bardzo slabo ladujace turbo, sprawdz szczelnosc dolotu i zawor dv, jak to bedzie ok to katalizator do zdjecia zeby ocenic stan turbiny i klapki wg.
Shhaddoww Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 (edytowane) Na moje to tak jakby 4 cewka lub świeca trochę wypadała z góry przepraszam za głupie pytanie ale po czym można to zauważyć w tych logach? To że po odpaleniu na zimno ma 1200 obr/min to norma, tak ma być, po około 2 minutach obroty spadną do około 800. Masz problem z zapłonami, albo świece już stare albo cewki kończą swój żywot. Pozatym auto po chipie , nie doładowuje, komp chce miś 2300 milibar a na około 1400 milibar. Czyli jak mechanik powiedział, że ten typ tak ma to się nie mylił. Dodam tylko, że przed wykasowaniem błędów miałem takie w silniku(check na blacie): 3 Znalezione: 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure P1568 - 001 - Upper Limit Exceeded - IntermittentPo zrobieniu dynamicznych, powrócił 16683 Dość mocno cofa zapłony, Musi być spora nieszczelność, padnięte Dv, sterowanie turbiny lub sama turbina. Pozatym jeden z błędów mówił że nastawnik przepustnicy jest uszkodzony mechanicznie. Edytowane 6 Września 2016 przez Shhaddoww
mango_japko Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 (edytowane) No to tak ściana płaczu: Świece: NGK PFR6Q x 4 (5773 czy 6458?) Cewki: auto już jest po akcji serwisowej(mam wbite 28E9 w k.s. w 2011r.) jakbym potrzebował to: 06A 905 115 D/R/L/M? Padnięte DV: 06A 145 710N? Auto po chipie? Niemiec nic nie mówił... Co do turbo to nawet jak mój mechanik się przejechał to stwierdził, że to jeździ ale jak 1.8 a nie 1.8T. Mam również pytanie co do nieszczelności. Już wcześniej chciałem się do tego zabrać. Problem polega na tym, że nie mam kompresora i nie wiem czy taki 12V się nada(podejrzewam, że nie) a może taki na stacji gdzie się pompuje opony? Przeczytałem, że szczelność powinno się sprawdzać ciśnieniem takim jakie pompuje turbo, podać 1,2/2bar? Mam 2003 modelowo 2004 -> test podejrzewam, że ma przebiegać identycznie jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=MEL3l1cnSyE Wypiąć wąż od przepływki, odpiąć odmę i zaślepić, odkręcić korek oleju. Wszystko się zgadza? Jestem laikiem jeśli chodzi o takie sprawy(jak będzie potrzeba wtedy auto pojedzie do mechanika, póki co chcę tego uniknąć) i z góry przepraszam za takie, mogłoby się wydawać, idiotyczne pytania Oczywiście, dziękuję bardzo za każdą chęć pomocy! Edytowane 6 Września 2016 przez mango_japko
Shhaddoww Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Test szczelności powinien wyglądać tak. Warto sprawdzić też szczelność kolektora ssącego bo tam też często pojawiają się nieszczelności. Narazie sprawdź szczelność. Jeżeli będziesz miał pewność że jest ok bierz się za kolejne rzeczy. Dv można łatwo sprawdzić wystarczy ją wyjąć i dmuchnąć w krućce i sprawdzić szczelność membrany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się