marcinbob_89 Opublikowano 24 Września 2016 Opublikowano 24 Września 2016 Witam forumowiczów, od pewnego czasu przy prędkości od 80-90 mam bicie na kierownicy, jak dostawie nogę do konsoli środkowej to czuję jak drgania przenoszą się na auto, przy większej prędkości wydaje mi się że też występują ale już nie są takie odczuwalne. Zawieszenie OK, zbieżność ustawiona, opony raczej też OK, bynajmniej wcześniej nic się nie działo, felgi też proste, nie pamiętam żebym gdzieś uwalił, dodam że przy odjęciu gazu jak położe rękę na lewarku to czuć lekkie szarpanie. Jaka może być przyczyna?
KoD1K Opublikowano 24 Września 2016 Opublikowano 24 Września 2016 powodem może być krzywa felga, drązki kierownicy ewentualnie brak zbieżności - w moim przypadku byla to krzywa felga i zbierzność
marcinbob_89 Opublikowano 24 Września 2016 Autor Opublikowano 24 Września 2016 Jak wyżej napisałem zbieżność ustawiona i koła wyważone, raczej proste. Dodam, że nie zawsze jest to bicie, raz jest a za chwile bez żadnych drgań, na 16" nie było nic czuć, dopiero po przełożeniu na 19" drgania się pojawiły, gdyby felga była krzywa albo coś innego to drgania byłyby zawsze. Sprawdziłem jeszcze półosie i jest tam luz, jak auto jest na podnośniku to mogę o kilka stopni obrócić półosią a koło się nie obraca, nawet chyba przy zmianie na pierwszych 3 biegach słychać czasami stuknięcie, tak jakby na tym przegubie. Wydaje mi się że na 16 nie było tego czuć bo są mniejsze obciążenia a na 19 są dużo większe a przez zimę luz zrobił się większy i po przełożeniu na 19 " zacząłem to odczuwać, nic z tym nie robiłem bo raz było dobrze a raz drgało, ale mniej, a teraz już są takie odczuwalne żę psuje cały komfort jazdy:/
KoD1K Opublikowano 24 Września 2016 Opublikowano 24 Września 2016 to sprawdz drązek kierownicy ewentualnie przegub
marcinbob_89 Opublikowano 29 Września 2016 Autor Opublikowano 29 Września 2016 Na przegubie wewnętrznym jest rozwalona osłona gumowa, pewnie się tam dostał piach, woda i zakończył żywot. Skoro na tym przegubie jest luz to chyba jest coś nie tak. Witam, jestem po wymianie przegubów wewnętrznych i objawy nie ustały a wręcz się pogorszyły, podczas przyśpieszania wibruje całe nadwozie. Felgi sprawdzone, dla pewności założyłem drugi komplet i te same objawy. Na podnośniku jak rozpędzam auto to cała skrzynia drży (poduszki sprawdzone, OK) coś wywołuje wibracje, mechanicy obstawiają dwumas lub skrzynie
karol24 Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 Felgi ori 57,1 czy potrzeba pierścieni centrujących? bez pierścieni drży, jak pierścienie już zmęczone życiem też drży, może w tym problem
marcinbob_89 Opublikowano 3 Października 2016 Autor Opublikowano 3 Października 2016 Na obu kompletach felg założone pierścienie centrujące, więc może coś w tym jest. Wczoraj odkręcałem całe półosie i napędzałem auto i wtedy wszystko elegancko bez żadnych wibracji, ale to pewnie dlatego że nie było obciążenia dla napędu. Dziś jeszcze zrobię taki test na podnośniku, że zdejmę na początek koła i będę napędzał same półosie z piasta i tarczą. panowie doradźcie gdzie szukać przyczyny tych wibracji, na weekendzie zrobiłem trasę 1000 km i po obserwacji mogę dodać, że wibracja najbardziej jest odczuwalna przy przyspieszaniu do 130 km/h później już nie, dodatkowo drży lewarek zmiany biegó. Może to coś ze skrzynia? Jakieś luzy?
muunv Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 dodatkowo drży lewarek zmiany biegó. Może to coś ze skrzynia? Jakieś luzy? Moze poduszka jest juz do wywalenia? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marcinbob_89 Opublikowano 6 Października 2016 Autor Opublikowano 6 Października 2016 Poduszki sprawdzone. Żadnych luzów, stukow. Gumy całe Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka Witam ponownie, w końcu uporałem się z usterką, nie wiem co było dokładną przyczyna, założyłem używane kompletne półosie z przegubami i problem znikł Dobrze że gość, który w okolicy handluje częściami do Audi sprzedał mi na próbę kompletne półosie, a gdyby nie pomogło to miałem zwrócić. Teraz jest wszystko OK wiec półosie zostają. Jeden z mechaników mówił, że miał taki przypadek i podobno półoś dopasowuje się do starych przegubów, które miały luz i jak założy się nowe to jest lipa. Wydaję mi się, że jest taka możliwość jeśli długo się jeździ z uszkodzonymi przegubami, u mnie od dłuższego czasu był luz i popękane osłony, lecz nic poważnego się nie działo, aż w końcu coś się posypało. Jakby coś to mam do sprzedania nowe przeguby, używane przez tydzień.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się