Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze wskazaniami spalania na fisie po swapie z 2.5 na 1.9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam taki mały problemik po swapie audi c5 2004 rok 2.5 bdg multi na 1.9 avf manual pokazuje mi na fisie jakieś astronomiczne spalania typu 23 l średnia 18 itp. Licznik mam przekodowany na manual i na 4 cylindry więc to nie to, bo obroty i reszta pokazuje ok tylko problem z tym spalaniem bo realne na pewno tyle nie pali. Zauważyłem że w kostce 10 pinowej brązowej jest żółty kabelek (pin 10) który wychodzi z 28 pinu ecu a w kostkach od karoserii nie ma tego pinu. Za to w wiązce od 2.5 pin 28 ecu to zielono niebieski kabelek idący do wiązki od skrzyni multi, czy któryś z kolegów wie co mam gdzie zmienić żeby pokazywało tak jak trzeba ?

Opublikowano (edytowane)

Jaką masz wartość adaptacji w kanale 60 licznika?

podaj wartość bloku pomiarowego 125 z licznika i z ECU

Edytowane przez Banan
Opublikowano

mam 1025 a wcześniej miałem 1027

Opublikowano

ok rozumiem że żadnych błędów nie ma liczniku? silnik i wiązką z A6?

podaj tak z ciekawości wartość kodowania w liczniku...

tego przewodu zółtego nie ma bo ten sygnał w tym roczniku idzie po CAN...

Opublikowano (edytowane)

ok rozumiem że żadnych błędów nie ma liczniku? silnik i wiązką z A6?

podaj tak z ciekawości wartość kodowania w liczniku...

tego przewodu zółtego nie ma bo ten sygnał w tym roczniku idzie po CAN...

Tak silnik i wiązka z A6

błąd z licznika, mam wyłączone immo

kodowanie 00040

1 Fault Found:

01177 - Engine Control Unit

49-00 - No Communications

blok 125 tylko w 1 grupie pisze engine 1

w ecu silnika błędów brak

blok 125 grupa 2 abs status "abs 1"

grupa 3 int. status "insruments 1"

Edytowane przez czteryrazy
Opublikowano

sprawdź czy przewody CAN powertrain - czyli pin 18 ( CANH ) i 19 ( CANL ) zielonej wtyki licznika mają przejście do odpowiednio pinu 7 ( CANH ) i 6 ( CANL ) ECU

one przechodzą przez czerwoną wtykę koło ECU

Aha wiązka z 1.9 to manual czy z multi?

Opublikowano

sprawdź czy przewody CAN powertrain - czyli pin 18 ( CANH ) i 19 ( CANL ) zielonej wtyki licznika mają przejście do odpowiednio pinu 7 ( CANH ) i 6 ( CANL ) ECU

one przechodzą przez czerwoną wtykę koło ECU

Aha wiązka z 1.9 to manual czy z multi?

manual z tymi przejściami postaram sie sprawdzić jutro, dobrej nocy ;p

Opublikowano (edytowane)

w ostateczności podciągnij ten żółty pod licznik pin 25 niebieskiej i zobacz czy spalanie nie ruszy

Sprawa rozbija się pewno o to że tak jak pisałem , w późniejszych rocznikach sygnał spalania idzie po Can , nie wiem z którego roku masz silnik i Ecu 1.9 ale eg schematu w 2002 jest jeszcze żółty kabel od spalania ( co by się zgadzało bo u Ciebie jest ). Jedyny problem jaki możesz napotkać to że twój licznik przyjmuje tylko sygnały cyfrowe po szynie can ( tak było w późniejszych od softu d12 albo d11 )

Edytowane przez Banan
Opublikowano

w ostateczności podciągnij ten żółty pod licznik pin 25 niebieskiej i zobacz czy spalanie nie ruszy

Sprawa rozbija się pewno o to że tak jak pisałem , w późniejszych rocznikach sygnał spalania idzie po Can , nie wiem z którego roku masz silnik i Ecu 1.9 ale eg schematu w 2002 jest jeszcze żółty kabel od spalania ( co by się zgadzało bo u Ciebie jest ). Jedyny problem jaki możesz napotkać to że twój licznik przyjmuje tylko sygnały cyfrowe po szynie can ( tak było w późniejszych od softu d12 albo d11 )

Na sterowniku silnika pisze jakaś data z 2002 roku, a czy podmiana sterownika silnika na nowszy może załatwić temat ?

Opublikowano

Można spróbować ale mogą być jeszcze inne różnice w osprzęcie , tego nie wiem, podaj numer sterownika

Opublikowano

A moze lepiej by było licznik podmienić na okolice 02r zeby sie dal przekodowac na analog

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

no też opcja ;)

Opublikowano (edytowane)

no też opcja ;)

Licznik ma soft D14, i nie chciał bym go wymieniać, ma pełny fis i działa itp spróbuje tym kabelkiem może łyknie a jak nie to porzycze od znajomego sterownik silnika od nowszego avf i podam wieczorem numer sterownika silnika (muszę go wyjąć czy vagiem się da? )

Panowie problem sie rozwiązał sam i był w ogóle gdzie indziej ;p , otóż prawdopodobnie tyle palił :D korekcja wałka rozrządu była rozjechana ponad skale i spalanie chwilowe na vagu pokazywało 1l-1,2l-1,4l/h, poprawiłem korekcje na prawie 0,0 -0,6 i teraz spalanie chwilowe jest 0,6l/h a na fisie średnia 7,5l przy dynamicznej jeździe po mieście i chwilowe tez pokazuje dobrze. Wygląda na to że problemu już nie ma ;p a sygnał z ecu idzie po can.

Edytowane przez czteryrazy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...