Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chłodnica egr, spalin - spawanie flanszy?


Lastk

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, pękła mi flansza chłodnicy spalin, która łączy ją z kolektorem wydechowym. Czytałem, że najlepszy sposób to twarde lutowanie topnikiem mosiądz-fosfor plus pasta HS... ale oczywiście u mnie w mieście ciężko o takie rzeczy, więc mam pytanko, czy da rade to tigiem spawać? Mam spawacza w pracy i mam tiga.., jeśli tak, to proszę o jakieś rady bo ścianki rurki cieniutkie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tig i zrobine ale trzeba odtroznie to spawac poniewaz tig potrafi tez przetopic rurke.- spawałem to (tzn mój Tęsc mi spawał) to wiele razy u klientów a nawet u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za radę, zawsze można na Ciebie liczyć! :hi: Poszło na tig, zobaczymy jak wyjdzie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tig i zrobine ale trzeba odtroznie to spawac poniewaz tig potrafi tez przetopic rurke.- spawałem to (tzn mój Tęsc mi spawał) to wiele razy u klientów a nawet u siebie.

a jakiego spoiwa używasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe,

dalem do pospawania flansze, uzywana byla jako spoiwo miedz,

niby ok. ale niestety miedz roztopiona gazuje, i w spawie jest pelno mikro-dziurek, ktore szczelnosci nie gwarantuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakiego spoiwa używasz?

Przy spawaniu TIG-iem używa się zazwyczaj jako spoiwa takiego samego materiału jak spawany , czyli w tym przypadku powinien to być odpowiedni gatunek kwasówki . :hi:

Jeżeli to flansza przy kolektorze wydechowym , to ze względu na temperatury tam się pojawiające (ponad 800 st.C ) luty twarde mogą nie dać rady :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzeje 

może ktoś ma inny pomysł?

jak to jest seryjnie przymocowane? przypadkiem nie na wcisk czy coś ? mi się rozłączyła przy dodaniu ostrym gazu i puki co 2tyg jeżdżę z rurką połapaną na opaski skręcane metalowe ale jest nieszczelność także trzeba zrobić.

będę w przyszłym tyg wymieniał nagrzewnicę także i tak płyn będzie spuszczony to chyba lepiej wymontować chłodniczkę całą i zabrać do spawania niż robić to na samochodzie gdzie jest bardzo ciężkie dojście ? jak wyjmę to nie wiem czy uda się to dobrze ustawić prawidłowo żeby potem równo przylegała bez jakichś napięć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...