Błąd P0141 po zamontowaniu emulatora
1 1

    9 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam .

    Borykam się z następującym problemem. Po zamontowaniu gazu w moim 2.0 ALT zaczął pojawiać się błąd P0420 związany z niskim progiem wydajności katalizatora. Oczywiście kontrolka silnika zaczęła się zapalać co około 100km pomimo nowego katalizatora (zamiennik). Zdecydowałem się na wkręcenie emulatora. Obecnie check się już nie zapala ale pojawia się błąd P0141 - podgrzewacz czujnika 02 (bank 1 czujnik 2) - usterka, jako błąd oczekujący na weryfikację. Błędy odczytane przez złącze bluetooth na smartfonie. Co może być przyczyną? Zbyt mały otwór w emulatorze przez co spaliny niedogrzewają sondy? Czy może coś innego? Check się nie zapala, więc o co tu biega??


    No i zapalił się check. Komunikat o błędzie P0141 - błąd potwierdzony. Natomiast nie ma błędu P0420 - niesprawny katalizator.

    Edytowane przez Ddarecki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wywal emulator jeśli na wywalonym emulatorze będzie błąd kata to katalizator do zwrotu bo źle dobrany

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wywal emulator jeśli na wywalonym emulatorze będzie błąd kata to katalizator do zwrotu bo źle dobrany

    Dzisiaj sprawa się wyjaśniła. Pomimo zamontowanego emulatora znów pojawił się bląd p0420. Sprawa stała się jasna. Emulator nie spełnia swojej funkcji. Jeżeli chodzi o katalizator to jest to zamiennik kupiony na Allegro za 500zł dedykowany do tego modelu auta.. Niby jest gwarancja ale cóż tego. Co zrobię gdy odeślę go do producenta? Auto trzeba będzie postawić w garażu. Nie wiadomo czy reklamacja zostanie uwzględniona. Katalizator wymieniłem (prawdopodobnie oryginalny) właśnie ze względu na występujący błąd P0420. Poza tym auto z tym niby niesprawnym katalizatorem "śpiewająco" przechodzi przegląd techniczny na stacji diagnostycznej. Nie występują żadne błedy wynikające ze składu mieszanki (to najważniejsze). Wniosek nasuwa się sam. Niestety tak musi być, wkurza tylko ta kontrolka i tylko przez to poniosłem niepotrzebne koszty. Dla bardziej ambitnych jest jeszcze możliwość wyłączenia 2 sondy lambda w ECU (koszt około 350zł). To pewne i jedynie bezpieczne rozwiązanie dla takich "wrażliwych" na kontrolki ludzi jak ja :) . I na zakończenie pytanko: może ktoś podpowie gdzie w Gdańsku można odłączyć programowo te sondę za rozsądne pieniądze?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kolego , mnie błędów nie wywalało, chodził ładnie , "nic nie szarpało nic nie skakało" a jednak gaz był źle ustawiony i waliło mi błędami katalizatora, po dokładnym ustawieniu nie ma kompletnie nic, Radze pojeździć na samej benzynie i się okaże czy masz kata sprawnego, druga sprawa jakie masz korekty w 32 kanale??

    Ps błąd ci wywali jak korekty pójdą +- 25 % a to już tragedia ale jak będziesz miał na poziomie 20 % błędu nie będzie a skład masakra i niebawem głowica powie papa

    ps2 , korekty w kanale 32 też możesz mieć np bardzo ładne a gaz źle ustawiony, czemu? Bo to tylko dla średniego obciążenia, a mogą być jaja jak dasz w palnik i wtedy wywala błąd kata, dla pewności podajesz wartość 32 i logi dynamiczne 2+33 jak dobrze pamiętam

    Edytowane przez kt65c453

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Odświeżając temat, komp wyświetla błąd P0141 po założeniu emulatora. Przed jego założeniem wyświetlał się błąd 16524 dotyczący sondy lambda nr 2.

    Co jest przyczyną, że emulator nie spełnia swojej funkcji? Można na tej podstawie coś wykluczyć? 

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli na diagnostyce auto zalicza przegląd czyli spaliny są ok to jedyny i słuszny sposób pozbycia się błędów to wylączenie w ECU drugiej sondy lambda. Nie ma innej opcji wiem to bo sam przez to przechodziłem. Miałem problem z błędem P0420 pomimo prawidłowości składu spalin na analizatorze. Nie kimbinuj bo to nic nie da. Jedź na analizę jeżeli będzie ok to wyłącz sondę. To koszt około 300zl I spoko na wieki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    300 zł na drodze nie leży, a i sonda tańsza :) wolałbym sam te diagnostyczną odłączyć

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    11 godzin temu, patrickptb napisał:

    Odświeżając temat, komp wyświetla błąd P0141 po założeniu emulatora. Przed jego założeniem wyświetlał się błąd 16524 dotyczący sondy lambda nr 2.

    Co jest przyczyną, że emulator nie spełnia swojej funkcji? Można na tej podstawie coś wykluczyć? 

     

    Jak masz lpg to może być wina złej regulacji. Emulatory nie zawsze się sprawdzają. Ponoć najskuteczniejsze są kątowe.

    Edytowane przez przem8

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    1 godzinę temu, patrickptb napisał:

    300 zł na drodze nie leży, a i sonda tańsza :) wolałbym sam te diagnostyczną odłączyć

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.