Mateusz Sawa Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 (edytowane) Witam! Jakiś czas temu kupiłem Audi A4 B6 1.8T 120KW BFB z 2004 roku. W aucie uszkodzone były następują elementy: Turbina, katalizator, druga sonda lambda Zostały wykonane następujące naprawy/wymiany: Turbina została zregenerowana w serwisie BOSCH service, Uszkodzony katalizator oraz druga sonda lambda zostały wymienione na nowe (został kupiony zamiennik katalizatora, oraz uniwersalna sonda lambda, miała zostać zamontowana oryginalna sonda, niestety mechanik zamontował sondę uniwersalną, zauważyłem to po tym, że kable zostały przylutowane do oryginalnej wtyczki). W aucie został również zrobiony kompletny rozrząd, wymiana wszystkich płynów i filtrów. Została zamontowana instalacja gazowa (błędy pojawiają się również na benzynie) Po wszystkich naprawach w aucie zaczęły pojawiać się następujące błędy: P0420-Układ napędowy catalyst system efficiency below threshold (bank 1), P0701 System Too Lean Po konsultacji z elektronikiem w BOSCH service powiedziano mi, że zamontowany katalizator jak i druga sonda lambda nadają się do wyrzucenia, zamiennik katalizatora ma zbyt niską sprawność, a sonda która jest zamontowana powinna być oryginalna. Zaproponowano mi dobry zamiennik katalizatora za 1000zł, oraz oryginalną sondę za 225zł, co ciekawe za te słabej jakości zamienniki u ''fachowca'' który mi te części zamawiał i montował zapłaciłem już 1200zł Mam do was następujące pytanie, czy warto wydać kolejne 1225zł na zaproponowane mi części, czy może szukać innych rozwiązań? Emulator na sondę nie naprawił problemu, błędy jak się pojawiały tak są. Nie wykluczam w przyszłości wyjazdów za granicę tym autem, więc do tematu downpipe i wyrzucenia drugiej sondy z ECU podchodzę sceptycznie. Jedna osoba z forum polecała ten katalizator (Katalizator Audi A4 Passat 8E0131089 Oryginał OEM Volkswagen) http://allegro.pl/katalizator-audi-a4-passat-8e0131089-i6255662832.html Co o nim myślicie? Czy cena nie jest podejrzana i czy warto go kupić, i zamontować? Edytowane 12 Października 2016 przez Mateusz Sawa
krzysiekml Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 polecam w tej sytuacji skonsultować się z tunerem,zrobić nowy soft,usunąć programowo funkcje drugiej sondy i wyłączyć układ SAI
Arcus Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 polecam w tej sytuacji skonsultować się z tunerem,zrobić nowy soft,usunąć programowo funkcje drugiej sondy i wyłączyć układ SAI +1 Jak dobrze poszukasz to jeszcze na drogę Ci zostanie a załatwisz trzy sprawy na raz.
Mateusz Sawa Opublikowano 12 Października 2016 Autor Opublikowano 12 Października 2016 Czyli katalizator który już jest ma zostać, a wyłączyć mu tylko drugą sondę? Sporo jest o tym układzie SAI, głównie jak działa, ale nie bardzo rozumiem jaki jest cel jego usunięcia? On również ma wpływ na te błędy?
krzysiekml Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 wywalaj programowo jedno i drugie
kaman5151 Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Nawet nie trzeba programowo ją wywalać. Zakup sobie taki emulator :http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html Oszuka sonde i nie będziesz miał problemów z błędami. Sonda 30 zł + wysyłka. Mechanik wkręci Ci tą tulejkę za 20-30zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się