Osiollekk Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 (edytowane) Może ktoś z Was wie do czego są zaznaczone na rysunku otwory? Jeden jest z taką kulka w środku, jakby zawór. Pytam bo czyściłem wczoraj kolektor ssący, egr'a i przepustnice i jak zdjąłem kolektor to te dwa pola z prawej strony były bardzo brudne, z takim białym, grubym nalotem, jak korozja na aluminium. Przyczyną tego jest dostęp powietrza przez kanały które zaznaczyłem strzałką - uszczelka ich całkowicie nie zakrywa. Jedynie ten obszar zaznaczony z lewej strony był czyściutki i wydawało mi się, że ta kulka jest nawet delikatnie mokra, ale jak się przyjrzeć to tam jest inny układ tych otworów przez co nie ma dostępu powietrza. Ktoś pomoże? One powinny być czyste? http://www.directupload.net/file/d/4506/zi8pkqzg_jpg.htm Edytowane 12 Października 2016 przez Osiollekk
SotoM Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 Każdy kolektor jaki demontowałem z 16V w tych miejscach był osad utlenianie aluminium.tak poprostu jest, taka budowa głowicy i tyle....widocznie ku górze głowicy tak przylega uszczelka że w jakimś stopniu się tam dostaje powietrze itd... Ci do kulek są to zaślepki kanałów olejowych napewno służyło to aby odlew zrobić...
Pawelkiwi Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 Są to kanały technologiczne w procesie produkcji głowicy zaślepione takimi kulkowymi zaślepkami. Wyczyść na "zero" i montuj.
Osiollekk Opublikowano 13 Października 2016 Autor Opublikowano 13 Października 2016 No to dobrze, bo już myślałem, że będzie problem. Dzięki Panowie A tak nawiasem mówiąc, to ktoś kiedyś w moim aucie założył uszczelke pod kolektor odwrotnie. Nawet otwory na śruby wystawały poza obrys kolektora... ręce opadają, wszystko samemu trzeba robić
krzysiek1194! Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 witam mam takie pytanie czy ktoś wymieniaj już te zaślepki?? jeśli tak to prosił bym o jakaś poradę jak to wymontować i jak zamontować. umnie jest taki problem ze leci z nich paliwo i to w duzym stopniu
piotrsob1 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Czyli u Ciebie chodzi o zaślepki szyny paliwowej w głowicy. Nie będzie łatwo taką kulkę wydłubać , ale jak Ci się uda to już praktycznie problem z głowy , bo pozostaje rozwiercić otwór na kulkę nadwymiarową i wbić ją na dobry klej do metalu Jak się nie uda wydłubać to dobrze oczyścić i wyskrobać otwór na kształt stożka. Następnie odtłuścić i potraktować to dobrym klejem po wierzchu, powinno trzymać
krzysiek1194! Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 A możesz doradzić czym to najlepiej wydłubać bez większych uszkodzeń?? i z skąd taka kulkę potem dostać nowa i jak to zabić? czy są do tego jakieś specjalne przyrządy czy młotek i dobry wybijak wystarczy ??
piotrsob1 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 (edytowane) 4 godziny temu, krzysiek1194! napisał: A możesz doradzić czym to najlepiej wydłubać bez większych uszkodzeń?? i z skąd taka kulkę potem dostać nowa i jak to zabić? czy są do tego jakieś specjalne przyrządy czy młotek i dobry wybijak wystarczy ?? No z wydłubywaniem takich broków w postaci kulek nigdy nie walczyłem, jakoś ciężko mi idzie wymyślenie patentu na wyjęcie tego ustrojstwa O ile wtedy gdy głowica jest na stole to może by jeszcze coś wymyślił, to na silniku raczej zostaje tylko ten drugi sposób opisany wcześniej Jakbyś w jakiś sposób kulkę wyciągnął to nadwymiarową najprościej pozyskać z łożyska Edytowane 3 Grudnia 2017 przez piotrsob1
krzysiek1194! Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 59 minut temu, piotrsob1 napisał: No z wydłubywaniem takich broków w postaci kulek nigdy nie walczyłem, jakoś ciężko mi idzie wymyślenie patentu na wyjęcie tego ustrojstwa O ile wtedy gdy głowica jest na stole to może by jeszcze coś wymyślił, to na silniku raczej zostaje tylko ten drugi sposób opisany wcześniej Jakbyś w jakiś sposób kulkę wyciągnął to nadwymiarową najprościej pozyskać z łożyska no własnie problem jest w tym ze głowica jest na silniku chciał bym to zrobić bez zdejmowania jej ale nie wiem czy to się uda :/ już próbowałem wygrzebać ta kulkę ale w cale to nie jest łatwe widać ze dosyć mocno jest zabita. myślałem tez nad zaklejeniem tego tylko nie wiem ile to wytrzyma i jakiego kleju użyć, niby jakiego wielkiego ciśnienia tam nie powinno być bo paliwo tylko krąży ale jaki klej by był najlepszy to nie mam pojęcia. A ty już spotkałeś się z takim problem ?? i może byś polecił co w tedy zrobiłeś i jeśli kleiłeś to jaki klej sprawdzony byś polecił??
piotrsob1 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Problem w tym że ja też z takim problemem nie walczyłem i moje doświadczenie w tym względzie równa się Twojemu Ciśnienie paliwa w głowicy wcale nie jest takie małe bo na wysokich obrotach przy sprawnej tandempompie dochodzi do 12 barów Trzeba spróbować z jakimś bardzo dobrym klejem do metalu , odpornym po związaniu na wysoką temperaturę, zmianę wymiarów i oddziaływanie paliwa
krzysiek1194! Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 aż 12 barów?? sporo nie sadziłem ze aż tyle. No trudno założę nowy temat i dodam zdj mojego problemu może ktoś się zgłosi kto miał z tym do czynienia i ma na to jakaś sprawdzona metodę
piotrsob1 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 W dniu 4.12.2017 o 22:03, krzysiek1194! napisał: aż 12 barów?? sporo nie sadziłem ze aż tyle. No trudno założę nowy temat i dodam zdj mojego problemu może ktoś się zgłosi kto miał z tym do czynienia i ma na to jakaś sprawdzona metodę Jak dziewięć latek jestem na forum , to Twój przypadek jest pierwszym, który opisuje problemy ze szczelnością głowicy w tych miejscach
jacek 3773 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Opublikowano 6 Grudnia 2017 a może wystarczy wybijakiem dobić najpierw samą kulke , a potem alu. wkoło niej trochę większą średnicą , byle nie za mocno
piotrsob1 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 7 godzin temu, jacek 3773 napisał: a może wystarczy wybijakiem dobić najpierw samą kulke , a potem alu. wkoło niej trochę większą średnicą , byle nie za mocno Spróbować można , ale lepiej mieć w odwodzie jakąś alternatywną metodę uszczelnienia , jak się okaże że nie jest lepiej tylko gorzej
krzysiek1194! Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 spróbowałem zakleić kupiłem odpowiedni klej który klei metal i wypełnia otwory i jest odporny na wysoka temperaturę i paliwo niestety długo nie wytrzymał bo tylko jedna dobę nie mam pomysłu co dalej zrobić. nie chcę ściągać głowicy bo wiem z jakimi kosztami to się wiąże a chciał bym to zrobić na samochodzie
piotrsob1 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 23 godziny temu, krzysiek1194! napisał: spróbowałem zakleić kupiłem odpowiedni klej który klei metal i wypełnia otwory i jest odporny na wysoka temperaturę i paliwo niestety długo nie wytrzymał bo tylko jedna dobę nie mam pomysłu co dalej zrobić. nie chcę ściągać głowicy bo wiem z jakimi kosztami to się wiąże a chciał bym to zrobić na samochodzie Jedyne co mi przychodzi do głowy to zgrzewarka i zgrzanie z kulką śruby która by posłużyła do jej wyciągnięcia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się