Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD/BRE/BLB] Głowica / kolektor ssący - co to za otwory z kulką?


Osiollekk

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś z Was wie do czego są zaznaczone na rysunku otwory? Jeden jest z taką kulka w środku, jakby zawór.

Pytam bo czyściłem wczoraj kolektor ssący, egr'a i przepustnice i jak zdjąłem kolektor to te dwa pola z prawej strony były bardzo brudne, z takim białym, grubym nalotem, jak korozja na aluminium. Przyczyną tego jest dostęp powietrza przez kanały które zaznaczyłem strzałką - uszczelka ich całkowicie nie zakrywa. Jedynie ten obszar zaznaczony z lewej strony był czyściutki i wydawało mi się, że ta kulka jest nawet delikatnie mokra, ale jak się przyjrzeć to tam jest inny układ tych otworów przez co nie ma dostępu powietrza.

Ktoś pomoże? One powinny być czyste?

zi8pkqzg.jpg

http://www.directupload.net/file/d/4506/zi8pkqzg_jpg.htm

Edytowane przez Osiollekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kolektor jaki demontowałem z 16V w tych miejscach był osad utlenianie aluminium.tak poprostu jest, taka budowa głowicy i tyle....widocznie ku górze głowicy tak przylega uszczelka że w jakimś stopniu się tam dostaje powietrze itd...

Ci do kulek są to zaślepki kanałów olejowych napewno służyło to aby odlew zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to kanały technologiczne w procesie produkcji głowicy zaślepione takimi kulkowymi zaślepkami.

Wyczyść na "zero" i montuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze, bo już myślałem, że będzie problem. Dzięki Panowie :)

A tak nawiasem mówiąc, to ktoś kiedyś w moim aucie założył uszczelke pod kolektor odwrotnie. Nawet otwory na śruby wystawały poza obrys kolektora... ręce opadają, wszystko samemu trzeba robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam takie pytanie czy ktoś wymieniaj już te zaślepki?? jeśli tak to prosił bym o jakaś poradę jak to wymontować i jak zamontować. umnie jest taki problem ze leci z nich paliwo i to w duzym stopniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli u Ciebie chodzi o zaślepki szyny paliwowej w głowicy.

Nie będzie łatwo taką kulkę wydłubać , ale jak Ci się uda to już praktycznie problem z głowy , bo pozostaje rozwiercić otwór na kulkę nadwymiarową i wbić ją na dobry klej do metalu :D

Jak się nie uda wydłubać to dobrze oczyścić i wyskrobać otwór na kształt stożka.

Następnie odtłuścić i potraktować to dobrym klejem po wierzchu, powinno trzymać :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz doradzić czym to najlepiej wydłubać bez większych uszkodzeń?? i z skąd taka kulkę potem dostać nowa i jak to zabić? czy są do tego jakieś specjalne przyrządy czy młotek i dobry wybijak wystarczy ?? :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, krzysiek1194! napisał:

A możesz doradzić czym to najlepiej wydłubać bez większych uszkodzeń?? i z skąd taka kulkę potem dostać nowa i jak to zabić? czy są do tego jakieś specjalne przyrządy czy młotek i dobry wybijak wystarczy ?? :) 

 

No z wydłubywaniem takich broków w postaci kulek nigdy nie walczyłem, jakoś ciężko mi idzie wymyślenie patentu na wyjęcie tego ustrojstwa :decayed:

O ile wtedy gdy głowica jest na stole to może by jeszcze coś wymyślił,  to na silniku raczej zostaje tylko ten drugi sposób opisany wcześniej :hi:

Jakbyś w jakiś sposób kulkę wyciągnął to nadwymiarową najprościej pozyskać z łożyska :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, piotrsob1 napisał:

No z wydłubywaniem takich broków w postaci kulek nigdy nie walczyłem, jakoś ciężko mi idzie wymyślenie patentu na wyjęcie tego ustrojstwa :decayed:

O ile wtedy gdy głowica jest na stole to może by jeszcze coś wymyślił,  to na silniku raczej zostaje tylko ten drugi sposób opisany wcześniej :hi:

Jakbyś w jakiś sposób kulkę wyciągnął to nadwymiarową najprościej pozyskać z łożyska :)

no własnie problem jest w tym ze głowica jest na silniku chciał bym to zrobić bez zdejmowania jej ale nie wiem czy to się uda :/ już próbowałem wygrzebać ta kulkę ale w cale to nie jest łatwe widać ze dosyć mocno jest zabita. myślałem tez nad zaklejeniem tego tylko nie wiem ile to wytrzyma i jakiego kleju użyć, niby jakiego wielkiego ciśnienia tam nie powinno być bo paliwo tylko krąży ale jaki klej by był najlepszy to nie mam pojęcia. A ty już spotkałeś się z takim problem ?? i może byś polecił co w tedy zrobiłeś i jeśli kleiłeś to jaki klej sprawdzony byś polecił??  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że ja też z takim problemem nie walczyłem i moje doświadczenie w tym względzie równa się Twojemu :decayed:

Ciśnienie paliwa w głowicy wcale nie jest takie małe bo na wysokich obrotach przy sprawnej tandempompie dochodzi do 12 barów :whistling:

Trzeba spróbować z jakimś bardzo dobrym klejem do metalu , odpornym po związaniu na wysoką temperaturę, zmianę wymiarów i oddziaływanie paliwa :hi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż 12 barów?? sporo nie sadziłem ze aż tyle. No trudno założę nowy temat i dodam zdj mojego problemu może ktoś się zgłosi kto miał z tym do czynienia i ma na to jakaś sprawdzona metodę     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2017 o 22:03, krzysiek1194! napisał:

aż 12 barów?? sporo nie sadziłem ze aż tyle. No trudno założę nowy temat i dodam zdj mojego problemu może ktoś się zgłosi kto miał z tym do czynienia i ma na to jakaś sprawdzona metodę     

Jak dziewięć latek jestem na forum , to Twój przypadek jest pierwszym, który opisuje problemy ze szczelnością głowicy w tych miejscach :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może wystarczy wybijakiem dobić najpierw samą kulke , a potem alu. wkoło niej trochę większą średnicą , byle nie za mocno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jacek 3773 napisał:

a może wystarczy wybijakiem dobić najpierw samą kulke , a potem alu. wkoło niej trochę większą średnicą , byle nie za mocno

Spróbować można , ale lepiej mieć w odwodzie jakąś alternatywną metodę uszczelnienia , jak się okaże że nie jest lepiej tylko gorzej :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbowałem zakleić kupiłem odpowiedni klej który klei metal i wypełnia otwory i jest odporny na wysoka temperaturę i paliwo niestety długo nie wytrzymał bo tylko jedna dobę nie mam pomysłu co dalej zrobić. nie chcę  ściągać głowicy bo wiem z jakimi kosztami to się wiąże a chciał bym to zrobić na samochodzie    

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, krzysiek1194! napisał:

spróbowałem zakleić kupiłem odpowiedni klej który klei metal i wypełnia otwory i jest odporny na wysoka temperaturę i paliwo niestety długo nie wytrzymał bo tylko jedna dobę nie mam pomysłu co dalej zrobić. nie chcę  ściągać głowicy bo wiem z jakimi kosztami to się wiąże a chciał bym to zrobić na samochodzie    

 

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zgrzewarka i zgrzanie z kulką śruby która by posłużyła do jej wyciągnięcia :decayed::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...