Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzona pompa wody ADR 1.8 A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
W moim audi A4 na 99 % uszkodzona jest pompa wody wiec szykuje się do wymiany.
chciałbym opisać jak ja to widzę i proszę wyjaśnić mi czy to jak ja to widze jest okey czy gdzieś się mylę.
Zdejmuję zderzak
Odkręcam i odchylam na bok chłodnice i widze wirniki.
odkręcam wirnik odpowiedzialny za chłodnice a ten od klimy pozostawiam bez zmian.
Mam przed sobą pasek którym napędziana jest pompa wody. (jest to krótki pasek nie jest na rozrządzie)
Zdejmuje pasek i....
Teraz moje pytanie czy mogę wyjąc tylko sam wkład pompy tam gdzie idzie uszczelka i to wymienić bez rozkręcania całej obudowy pompy czyli też alternatora i tak dalej?
Z tego co widzę jest tam około 5 śrubek chyba 10 potem uszczelka i sam wkład pompy powinien chyba wtedy wyjść a cała obudowa tam gdzie miedzy innymi montowany jest termostat zostanie na swoim miejscu. Wtedy zakładam nową uszczelkę nowy wkład i nowy pasek i wszystko składam do kupy?
Da tak rade?
Bo widziałem wiele komentarzy o rozkręcaniu alternatora itd jednak zastanawia mnie po co mam wyjmować całą obudowe skoro to co najważniejsze to ten wkład z wirniczkiem.
Proszę o pomoc i z góry dziękuje.

Opublikowano

Wydaje mi się że jest dokładnie tak jak piszesz

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Musisz zdjac zderzak i zdemontowac caly pas przedni, bedziesz wtedy mial dostep do pompy ale cos tam jeszcze przeszkadzalo w odkreceniu jednej sruby :eusathink: i nie pamietam czy to obudowa rozrzadu czy jakas rolka ...

Opublikowano

Właśnie to jest dla mnie bardzo ważne... bo mam dylemat czy zaprowadzać to do mechanika który powiedział okolo 200zł za robote bez ceny pompy czy jendak samemu nie chce po prostu żeby pojawiło się coś nagle ;/

Opublikowano

sprawdz na youtube moze sa jakies filmmiki z wymiana rozrzadu

Opublikowano (edytowane)
Odkręcasz zderzak i opróżniasz układ chłodzenia z płynu (opróżnienie chłodnicy i silnika z płynu).

Następnie ściągasz pas przedni. Ściągasz duży wiatrak bo mały jest zdjęty razem z pasem przednim. Zrzucasz pasek rozrządu i odkręcasz koło zębate wałka pośredniego i masz dostęp do pompy. Właśnie to koło zębate zasłania śrubki którymi przykręcona jest pompa, dlatego konieczny jest jego demontaż.


Masz tu moje foto:

Nowa_pompa_cieczy_ch_odz_czej.jpg


Chyba ze nie chcesz rozbierać rozrządu to wyciągasz kolektor ssący, wyciągasz alternator i wyciągasz pompę z obudową.

Edytowane przez wojtek79

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...