przemik Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 potrzebna jest ta grupa 007 Tomek sie rąbnął ... chodzilo mu o 007 stat Z tego co zamiesciles... sprezarka - OK przeplywomierz - OK wyznaczanie dynamicznego kąta wtrysku - OK kąt synchronizacji - OK temperatura - OK EGR - wyglada na OK - ale dobrze by bylo jakbys zamiescil 003 Basic Settings. Do kompletnej analizy brakuje : 018 stat i 023 stat Pozdrawiam
adadur Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 jest dobrze ... co to znaczy dziwnie pracuje ? Pomiary pomiarami ale opisz co się dzieję, wszystko na temat "dziwnej pracy"
wektor2121 Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 cześć już opisuje: rano po nocy gdy silnik jest zimny i odpalam auto oczywiście przy panujących temperaturach odpala od tyka tylko przez parę sekund pracuje tak jakby pracował na 3 gary po chwili czyli około 5 sekundach problem znika zależy to jak zimno jest na zewnątrz może to trwać krócej lub dłużej (uzależnione od temp) później przy ponownym uruchomieniu silnika problemu nie ma nawet jak go od razu zgaszę i spróbuje odpalić wszystko gra raz tylko objaw się pojawił gdy jechałem rano do pracy i po 8 godzinach autko odpaliłem ale wtedy były mrozy około -16 a teraz przy obecnych temp dziej się tylko rano gdy auto odpalam po nocy wydaje mi się ze to może być sprawka jednego z pompowtryskiwaczy jutro zrobię logi na zimnym silniku 013 może mi to coś powie dodam że świece są nowe czujnik temp. płynu kupiony oryginalny i termostat w ASO akumulator również nowy auto zostało zakupione w lipcu zeszłego roku i od razu zostały powymieniane wszystkie paski rolki olej i filtry udokumentowany i sprawdzony w ASO przebieg 150tysięcy brakuje mi już koncepcji hihi jedyne czym się pocieszam to że jest już bliżej końca zimy hihihi grupa 0113 na zimnym silniku od Momentu rozruchu silnika http://img88.imageshack.us/img88/7501/beztytuuzd7.jpg[br]Dopisany: 01 Luty 2009, 14:13_________________________________________________czesc auto zostało zdjagnozowane przez "fachowca" podobno na 90% dwa pompowtryski do wyniany rozmawiałem z nim przez tel jutro będe wiedział coś więcej
Mk-Mateusz Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 hmm...w moim przypadku podobnego silnika tez mam podobny objaw, kopci na biało i szarpie silnikiem przez ok sekundy, potem wszysko ok... ale dzieje sie tylko na mrozach...wiec wydadało mi sie ze to własnie przez nie, tymbardziej ze czytalem posty w ktorych pisza ze to normalny rozruch zimnego silnika... jak cos bedizesz wiedzial wiecej to napisz...
voytek80 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 witam, to chyba normalny obiaw w AJM-ach ja tez tak mam i się tym nie łamię. "Wymiana PD" no jak ktoś nie ma na co kaski wydawać i ufa bezgranicznie mechanikowi dla którego taka diagnoza to czysty zysk . Kolego sprawdz jeszcze przewody paliwowe i zawór zwrotny który zapobiega cofaniu się paliwa. niezłego kolega ma mechanika co diagnozuje samochód przez telefon Pozdrawiam
grabson765 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 dla mnie to normalny rozruch diesla mialem kilka i zima przy mrozach kazdy tak mial wiec skoro koledzy pisza ze z logow wychodzi ze wszytsko gra to po co szukac dziury w calym....
Daimos Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Kolego, na mrozie taki rozruch to normalka, u mnie też przez 3 do 5 sek. zatrzęsie silnikiem i następnie chodzi już równo. Możesz jeszcze spróbować zalać innego paliwka
wektor2121 Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Opublikowano 19 Lutego 2009 witam, to chyba normalny obiaw w AJM-ach ja tez tak mam i się tym nie łamię. "Wymiana PD" no jak ktoś nie ma na co kaski wydawać i ufa bezgranicznie mechanikowi dla którego taka diagnoza to czysty zysk . Kolego sprawdz jeszcze przewody paliwowe i zawór zwrotny który zapobiega cofaniu się paliwa. niezłego kolega ma mechanika co diagnozuje samochód przez telefon Pozdrawiam [/quote kolega nie zrozumial auto zostalo zostawione i zdjagnozowane a telef mnie poinformowal co ustalil zaworek zwrotny sprawdzalem przewoty zez i wszystko oki
Mk-Mateusz Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 tu jescze odnosnie rozruchu i dymienia w AJM: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_dymienie_na_zimnym_silniku-t27946.0.html po zapozniu sie z forum wydaje mi sie to normlane aczkolwoiek zauwazylem ze pompa Tandem mi cieknie...
voytek80 Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 witam, to chyba normalny obiaw w AJM-ach ja tez tak mam i się tym nie łamię. "Wymiana PD" no jak ktoś nie ma na co kaski wydawać i ufa bezgranicznie mechanikowi dla którego taka diagnoza to czysty zysk . Kolego sprawdz jeszcze przewody paliwowe i zawór zwrotny który zapobiega cofaniu się paliwa. niezłego kolega ma mechanika co diagnozuje samochód przez telefon Pozdrawiam [/quote kolega nie zrozumial auto zostalo zostawione i zdjagnozowane a telef mnie poinformowal co ustalil zaworek zwrotny sprawdzalem przewoty zez i wszystko oki spoko zwracam honor :> daj znać ilę kosztowała naprawa
wektor2121 Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 Auto sprawdzone podobno dwa pompowtryskiwacze leja przy rozruchu powiedział ze trudno jest to zdjagnozować gdyż za krótko to trwa i jak się połączy z autem jest już po problemie mówił również że można z tym jeździć dopiero jak zacznie przerywać to będzie już czas na pompki szkoda że nie poprosiłem o wydruk z kompa postaram się tą prace nagrać i wrzucić na forum
MRoger Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 No nie wiem kolego jak u Ciebie ale ja miałem identyczne objawy i po wymianie świec jak ręką odjął ... zaznaczę że żadna nie świeciła 4x4 dead. Więc zanim wywalisz kupę szmalcu na PD wymień świece.
wektor2121 Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 świece 2 razy wymieniałem dla pewności jak bede mial czas to sprawdze napięcie w przewodach na świece
MRoger Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 MI nie pokazywał żadnych problemów ze świecami dopiero jak wykręciłem i podłączyłem pod aku okazało się że są dead. Mam nadzieję że u Ciebie ten sam problem ... bo PD'ki to już spory wydatek.
spanky Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 panowie ... sprawdzcie jeszcze pompe dwufunkcyjna [paliwo/vacuum] poza tym logi 001 i 023 by sie przydaly ... [statyczne na rozgrzanym motorze]
wektor2121 Opublikowano 21 Września 2009 Autor Opublikowano 21 Września 2009 to jest 023 tylko na zimnym http://img36.imageshack.us/my.php?image=beztytuuiot.jpg obecnie nie mam dostępu do kompa kolega wyjechalł mam kabelek ale nie chce mi zasmigac pod vista raz sie mi udalo i tyle cos jest nie halo[br]Dopisany: 30 Maj 2009, 19:59_________________________________________________Mam jeszte takie pytanko bo mało materiału znalazłem na temat poduszek pod silnikiem do czego nawiązuje bo pare dni temu spadł mi przewód od intercollera i przy okazji zauwazylem jak kolega przy otwartej masce próbował ruszac z miejsca to silnik za***iście latał i czy to moze miec cos wspólnego z tymi objawami co pisałem z głośna pracą silnika? i czy w AJM jest poduszka z czujnikami musze ustalic bo mam wyciek oleju po stronie turbiny wyglada to tak jakby sie lało z uszczelki od dekla zaworów i cały rant bloku jest zaolejony mam obawy ze może to być też od uszczelki pod głowicą[br]Dopisany: 31 Maj 2009, 16:37_________________________________________________Koledzy problem na 99% rozwiązany pewność 100% będę miał jak przyjdą mrozy bo jak pisałem te objawy nie występowały w temp powyżej 0 stopni ale już były lekko odczuwalny. Przyszedł czas na wymijane filtru paliwa kupiłem klucz imbusowy 13 okazało się ze jest minimalnie za duży i ku zdziwieniu przystawiając ten klucz okazało się ze śruba mocująca podgrzewacz do filtra można palcem wykręcić myśle ze to miało jakiś wpływ na palenie zapowietrzało układ dziwna sprawa ciekawe dlaczego ta śruba była popuszczona może mechanik jak wymieniał rok temu zapomniał dobrze skręcić nie będę gdybał bo nie ma sensu zobaczymy niebawem dzięki za pomoc i wyrozumiałość
adadur Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Co do wycieku to wywala opary oleju poprzez EGR (ta puszka na górze - zapewne masz jeszcze EGR z literką G na końcu) - baaardzo częta "usterka" AJMów ale nie tylko bo wiele 1.9 TDI PD ma podobnie. Z tego co mi wiadomo AJM nie ma poduszki z czujnikiem pojawiły się dopiero od modelu B6. Drżenie najprawdopodobniej to wynik "zaspawania" łącznika wydechu. Popatrz ten olej centralnie leci na tą plecionkę a wysoka temp. robi swoje wypalając go a osad pozostaje w tym łączniku. Poruszaj konkretnie wydechem a może nawet uda ci się rozkręcić łącznik przed pierwszym tłumikiem to bedzie wygodnie rozruszać wydech w mniejscu plecionki - powinieneś zauważyć poprawę w "buczeniu" wydechu czy też mniejszych drganiach silnika.
MRoger Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 panowie ... sprawdzcie jeszcze pompe dwufunkcyjna [paliwo/vacuum] poza tym logi 001 i 023 by sie przydaly ... [statyczne na rozgrzanym motorze] Spanky a na której grupie można sprawdzić pompę tandemową w silnikach PD. Szukałem w diagnostyce ale coś nie mogę znaleźć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się