Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Proszę o analizę logów


wektor2121

Rekomendowane odpowiedzi

potrzebna jest ta grupa 007

Tomek sie rąbnął ... chodzilo mu o 007 stat :wink4:

Z tego co zamiesciles...

sprezarka - OK

przeplywomierz - OK

wyznaczanie dynamicznego kąta wtrysku - OK

kąt synchronizacji - OK

temperatura - OK

EGR - wyglada na OK - ale dobrze by bylo jakbys zamiescil 003 Basic Settings.

Do kompletnej analizy brakuje : 018 stat i 023 stat

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dobrze ...

co to znaczy dziwnie pracuje ?

Pomiary pomiarami ale opisz co się dzieję, wszystko na temat "dziwnej pracy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć już opisuje: rano po nocy gdy silnik jest zimny i odpalam auto oczywiście przy panujących temperaturach odpala od tyka tylko przez parę sekund pracuje tak jakby pracował na 3 gary po chwili czyli około 5 sekundach problem znika zależy to jak zimno jest na zewnątrz może to trwać krócej lub dłużej (uzależnione od temp) później przy ponownym uruchomieniu silnika problemu nie ma nawet jak go od razu zgaszę i spróbuje odpalić wszystko gra raz tylko objaw się pojawił gdy jechałem rano do pracy i po 8 godzinach autko odpaliłem ale wtedy były mrozy około -16 a teraz przy obecnych temp dziej się tylko rano gdy auto odpalam po nocy wydaje mi się ze to może być sprawka jednego z pompowtryskiwaczy jutro zrobię logi na zimnym silniku 013 może mi to coś powie dodam że świece są nowe czujnik temp. płynu kupiony oryginalny i termostat w ASO akumulator również nowy auto zostało zakupione w lipcu zeszłego roku i od razu zostały powymieniane wszystkie paski rolki olej i filtry udokumentowany i sprawdzony w ASO przebieg 150tysięcy brakuje mi już koncepcji hihi jedyne czym się pocieszam to że jest już bliżej końca zimy hihihi

grupa 0113 na zimnym silniku od Momentu rozruchu silnika

http://img88.imageshack.us/img88/7501/beztytuuzd7.jpg[br]Dopisany: 01 Luty 2009, 14:13_________________________________________________czesc auto zostało zdjagnozowane przez "fachowca" podobno na 90% dwa pompowtryski do wyniany rozmawiałem z nim przez tel jutro będe wiedział coś więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...w moim przypadku podobnego silnika tez mam podobny objaw, kopci na biało i szarpie silnikiem przez ok sekundy, potem wszysko ok... ale dzieje sie tylko na mrozach...wiec wydadało mi sie ze to własnie przez nie, tymbardziej ze czytalem posty w ktorych pisza ze to normalny rozruch zimnego silnika...

jak cos bedizesz wiedzial wiecej to napisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

to chyba normalny obiaw w AJM-ach ja tez tak mam i się tym nie łamię. "Wymiana PD" no jak ktoś nie ma na co kaski wydawać i ufa bezgranicznie mechanikowi dla którego taka diagnoza to czysty zysk .

Kolego sprawdz jeszcze przewody paliwowe i zawór zwrotny który zapobiega cofaniu się paliwa.

niezłego kolega ma mechanika co diagnozuje samochód przez telefon :polew:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to normalny rozruch diesla mialem kilka i zima przy mrozach kazdy tak mial wiec skoro koledzy pisza ze z logow wychodzi ze wszytsko gra to po co szukac dziury w calym....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

to chyba normalny obiaw w AJM-ach ja tez tak mam i się tym nie łamię. "Wymiana PD" no jak ktoś nie ma na co kaski wydawać i ufa bezgranicznie mechanikowi dla którego taka diagnoza to czysty zysk .

Kolego sprawdz jeszcze przewody paliwowe i zawór zwrotny który zapobiega cofaniu się paliwa.

niezłego kolega ma mechanika co diagnozuje samochód przez telefon :polew:

Pozdrawiam

[/quote kolega nie zrozumial auto zostalo zostawione i zdjagnozowane a telef mnie poinformowal co ustalil zaworek zwrotny sprawdzalem przewoty zez i wszystko oki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jescze odnosnie rozruchu i dymienia w AJM:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_dymienie_na_zimnym_silniku-t27946.0.html

po zapozniu sie z forum wydaje mi sie to normlane aczkolwoiek zauwazylem ze pompa Tandem mi cieknie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

to chyba normalny obiaw w AJM-ach ja tez tak mam i się tym nie łamię. "Wymiana PD" no jak ktoś nie ma na co kaski wydawać i ufa bezgranicznie mechanikowi dla którego taka diagnoza to czysty zysk .

Kolego sprawdz jeszcze przewody paliwowe i zawór zwrotny który zapobiega cofaniu się paliwa.

niezłego kolega ma mechanika co diagnozuje samochód przez telefon :polew:

Pozdrawiam

[/quote kolega nie zrozumial auto zostalo zostawione i zdjagnozowane a telef mnie poinformowal co ustalil zaworek zwrotny sprawdzalem przewoty zez i wszystko oki

spoko zwracam honor :> daj znać ilę kosztowała naprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sprawdzone podobno dwa pompowtryskiwacze leja przy rozruchu powiedział ze trudno jest to zdjagnozować gdyż za krótko to trwa i jak się połączy z autem jest już po problemie mówił również że można z tym jeździć dopiero jak zacznie przerywać to będzie już czas na pompki szkoda że nie poprosiłem o wydruk z kompa postaram się tą prace nagrać i wrzucić na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem kolego jak u Ciebie ale ja miałem identyczne objawy i po wymianie świec jak ręką odjął ... zaznaczę że żadna nie świeciła 4x4 dead.

Więc zanim wywalisz kupę szmalcu na PD wymień świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece 2 razy wymieniałem dla pewności jak bede mial czas to sprawdze napięcie w przewodach na świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MI nie pokazywał żadnych problemów ze świecami dopiero jak wykręciłem i podłączyłem pod aku okazało się że są dead. Mam nadzieję że u Ciebie ten sam problem ... bo PD'ki to już spory wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ... sprawdzcie jeszcze pompe dwufunkcyjna [paliwo/vacuum]

poza tym logi 001 i 023 by sie przydaly ... [statyczne na rozgrzanym motorze]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest 023 tylko na zimnym http://img36.imageshack.us/my.php?image=beztytuuiot.jpg obecnie nie mam dostępu do kompa kolega wyjechalł mam kabelek ale nie chce mi zasmigac pod vista raz sie mi udalo i tyle cos jest nie halo[br]Dopisany: 30 Maj 2009, 19:59_________________________________________________Mam jeszte takie pytanko bo mało materiału znalazłem na temat poduszek pod silnikiem do czego nawiązuje bo pare dni temu spadł mi przewód od intercollera i przy okazji zauwazylem jak kolega przy otwartej masce próbował ruszac z miejsca to silnik za***iście latał i czy to moze miec cos wspólnego z tymi objawami co pisałem z głośna pracą silnika? i czy w AJM jest poduszka z czujnikami musze ustalic bo mam wyciek oleju po stronie turbiny wyglada to tak jakby sie lało z uszczelki od dekla zaworów i cały rant bloku jest zaolejony mam obawy ze może to być też od uszczelki pod głowicą[br]Dopisany: 31 Maj 2009, 16:37_________________________________________________Koledzy problem na 99% rozwiązany pewność 100% będę miał jak przyjdą mrozy bo jak pisałem te objawy nie występowały w temp powyżej 0 stopni ale już były lekko odczuwalny. Przyszedł czas na wymijane filtru paliwa kupiłem klucz imbusowy 13 okazało się ze jest minimalnie za duży i ku zdziwieniu przystawiając ten klucz okazało się ze śruba mocująca podgrzewacz do filtra można palcem wykręcić myśle ze to miało jakiś wpływ na palenie zapowietrzało układ dziwna sprawa ciekawe dlaczego ta śruba była popuszczona może mechanik jak wymieniał rok temu zapomniał dobrze skręcić nie będę gdybał bo nie ma sensu zobaczymy niebawem dzięki za pomoc i wyrozumiałość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wycieku to wywala opary oleju poprzez EGR (ta puszka na górze - zapewne masz jeszcze EGR z literką G na końcu) - baaardzo częta "usterka" AJMów ale nie tylko bo wiele 1.9 TDI PD ma podobnie.

Z tego co mi wiadomo AJM nie ma poduszki z czujnikiem pojawiły się dopiero od modelu B6. Drżenie najprawdopodobniej to wynik "zaspawania" łącznika wydechu. Popatrz ten olej centralnie leci na tą plecionkę a wysoka temp. robi swoje wypalając go a osad pozostaje w tym łączniku. Poruszaj konkretnie wydechem a może nawet uda ci się rozkręcić łącznik przed pierwszym tłumikiem to bedzie wygodnie rozruszać wydech w mniejscu plecionki - powinieneś zauważyć poprawę w "buczeniu" wydechu czy też mniejszych drganiach silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ... sprawdzcie jeszcze pompe dwufunkcyjna [paliwo/vacuum]

poza tym logi 001 i 023 by sie przydaly ... [statyczne na rozgrzanym motorze]

Spanky a na której grupie można sprawdzić pompę tandemową w silnikach PD.

Szukałem w diagnostyce ale coś nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...