Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko pali afn po zmianach pompy wtrysków turba wałka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :hi:

Mam mały problem.

Złożyłem auto pod program u gregora10 , założyłem:

turbo z BRD

wałek sdi

pompa 11 używka ale ze sprawnego auta

wtryski 230 z forum

kolektor ssacy i wydechowy awx

egr i kat wywalony

po złożeniu auto bardzo ciężko pali na zimnym silniku. na ciepłym jest ok. kąt wtrysku ok 54-59

Po odpięciu czujnika temperatury płynu świece grzeją długo i odpala od strzała. wymieniałem czujnik z sprawnego auta i to samo krótko grzeją swiece i ciężko zapala. bardzo długo musi kręcić. dodatkowo w czasie jazdy po puszczeniu gazu drży a po chwili wraca do normy. Tak samo drży gdy jade na jedynce bez gazu.

Macie jakieś pomysły? :)

Nie mam pojęcia co jest nie tak. :)

Opublikowano

A świece sprawne ?

Dawka na pompie na ile ustawiona ?

Może wystarczy zwiększyć dawkę startową ?

Opublikowano

świece 2 miesiące temu zmieniane. przedtem palił od strzała.

w której grupie w vagu sprawdzić? :decayed:

Opublikowano

Przy temperaturze płynu 38 stopni 5.2

Teraz płyn ma 50 stopni i dawka 4.2. Jak się Zagrzeb to napisze ile ma ;)

Opublikowano

Jak sie nagrzeje powinien mieć ok 3.6mg, to jest takie wyjsciowe, warto dać na ok 3mg.

Dodam że czym mniejsza wartość w vagu, tym w rzeczywistości większa.

A dawkę startową ustawiasz w adaptacjach na kanale 05 po uprzednio wpisanym loginie :12233

Opublikowano

W adaptacji w kanale 05 jest wartość 32768

Opublikowano

wpisz jak największą, i zobacz na jaką vag pozwoli zmienić, i wpisz tą którą sie da

Opublikowano

kolego teraz nie kombinuj tylko do tunera. on ci przy okazji programu ogranie dawki startowe, to normalne ze moze tak sie dziac bo masz seryjny program a graty pozmieniane dawki startowe masz malutkie tak jak na wtryski 205 a przy 230 trzeba troszke wiecej przylac

Opublikowano

Przy 90 stopniach jest 3.6-3.8 czyli dobrze tak?

Opublikowano

To znaczy jaka wpisać? ;)

Opublikowano

Tzn, niee, dawke startową ustawiasz vagiem.

Dawkę roboczą ustawiasz na pompie, dokładnie nastawnikiem. I to jego trzeba przestawić w strone ściany grodziowej.

Opublikowano

I zmienić startowa i robocza?

Opublikowano

startową na jak największą, ona nie zaszkodzi a tuner ew skoryguje.

A roboczą to musisz nastawnikiem, są na necie tutki do tego co i jak

Opublikowano

Ok jutro zmienię startowa. Robocza zostawię. Tuner to już ustawi ;)

Napisze co i jak ;)

Opublikowano

Zmiana vagiem będzie tak mała ze nawet tego nie odczujesz

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dawka startowa nie ma tutaj nic do rzeczy , tym bardziej jak auto ma problemy z paleniem na zimno .

Opublikowano

Czyli gdzie leży problem?

Najdziwniejsze jest to że gdy odłącze czujnik temperatury płynu świece wtedy długo grzeją i pali od strzała. Czujnik już 3 zakładałem wymontowanie z sprawnego auta.

Opublikowano (edytowane)

Czyli gdzie leży problem?

Najdziwniejsze jest to że gdy odłącze czujnik temperatury płynu świece wtedy długo grzeją i pali od strzała. Czujnik już 3 zakładałem wymontowanie z sprawnego auta.

Kolego ...

czytam twój temat i postanowiłem wtrącić moje dwa grosze ...

Masz taki sam silnik , masz taki sam rocznik i wywnioskowałem ze problem według mnie masz gdzieś indziej ...Sprawdź sobie silnik - stopień sprężania itd bo disel a dokładnie taki disel w obecnych temperaturach panujących + pali od strzała bez żadnego grzania swiecami żarowymi

Mało , nasze disle nie mają tak zwanego wstępnego grzania w temperaturach + dopiero po odpaleniu silnika załączają się swiece żarowe by dogrzać komorę spalania .trwa to około 2,5 minuty , takie dogrzewanie komory jest tylko na zimnym silniku bodajże do 50 *C powyżej już się nie załączają .

Osobiście dzisiaj sprawdzałem jak sprawa wyglada .... temperatura w garażu +10*C

Zdjołem jedną fajkę ze swiecy i podłączyłem do niej kontrolkę 12V

Przekręcasz kluczyk kontrolka świec żarowych na na blacie zapala się na około 1 sekundę i gaśnie - kontrolka w fajce świecy nie zapaliła się nawet na sekundę mimo ze na pulpicie kontrolka od świec zapaliła się na ok . 1 sek.

czyli jak widzisz nie ma zadnego grzania swiecami przed odpaleniem.....

Odpalam - silnik i kontrolka w fajce ( 12V ) zapala sie mimo ze na blacie nic nie swieci i świeci jak pisałem około 2,5 min. Czyli - swiece dogrzewają komorę jak pisałem .

Zrobiłem jeszcze jedną próbę zdejmując kostkę z czujnika temperatury

Po zdjęciu koski i przekręceniu zapłonu kontrolka od swiec zarowych na blacie swieciła się przez kilka sekund i od razy w fajce pojawiło sie napiecie (12V) czyli Po zdjeciu koski przed odpaleniem mamy wstepne grzanie takie jak to ma być w temperaturach ujemnych

Moze mój opis naprowadzi Cię ze czujnik masz ok tylko coś masz nie tak z silnikiem skoro potrzebuje w temperaturze + grzania świecami

To tyle ;) ...

Edytowane przez OLIVER

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...